Romina Kavčič je oblikovalka skoz in skoz. V njenem poslu je čutiti strast, ki ga ima do oblikovanja na sploh, do oblikovanja uporabniških izkušenj in to se kaže tudi v njenih odgovorih. Je pixel fatale, ki uživa v življenju.
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
A smooth sea never made a skillful sailor.
Poslovni neuspeh
Je tisti iz katerega se nič ne naučiš.
Podjetniški AHA moment
Svobodna izbira projektov in razporejanje časa.
Trenutni posel
Postavljanje pixlov na pravo mesto.
Spletni vir
Twitter za spremljanje novic, TED za inspiracijo, Databox za analitiko, Kippt za zaznamke, Dropbox za hrambo datotek, Spotify za glasbo.
Trenutno bere
How creativity works – Jonah Lehrer (aff)
Kje jo lahko kontaktirate
romina.si
Intervju
Uvod
Hej. Sem Romina in si ne predstavljam življenja brez oblikovanja.
A smooth sea never made a skillful sailor.
Sem. Novi izzivi me ženejo naprej. Ne predstavljam si dela/življenja, kjer bi vse potekalo brez problemov, saj se nikoli ne bi premaknila iz cone udobja, naučila novih stvari, začutila adrenalina, …
Oblikovanje ni samo moje delo, temveč tudi hobi. O oblikovanju ne razmišljam le takrat, ko spim. 🙂 Saj veste, dizajnerji vedno radi kritiziramo vse, kar ni lepo oz. premišljeno narejeno.
Nihče si ne upa biti direkten. Večina ljudi pove “resnico” skozi par filtrov, ker mislijo, da bo sogovornik tako lažje sprejel resnico.
Tilen: Misliš da nas v končni fazi ni tako že narava “obvarovala”? Če podam analogijo – tudi zaznavamo samo majhen del okolice. Sicer se popolnoma strinjam s tem in vedno, ko je debata o tem, da stremimo k nekemu “lažnemu samopotrjevanju”, se spomnim na govor Erice Napoletano, ki ga je imela na TEDxBoulder leta 2012.
Romina: Narava nas spodbuja k direktnosti, dejstvom, vendar verjamem, da lahko ljudje celo življenje živijo v laži in nimajo posebnih želja po osebni rasti, soočenju z resnico. Res je, da zaznavamo majhen del okolice, vendar “ta majhen del” vsak od nas dojema drugače, zato je pomembno, da se o naših čustvih, zaznavanjih pogovarjamo. Meni lahko določena situacija pomeni več, kot bi npr. mojemu sogovorniku. Če se ne bom jasno, iskreno izrazila ne morem pričakovati, da me bo sogovornik kdaj (v celoti) razumel. Super govor E.Napoletano. Če bi bili manj obremenjeni s tem kaj si drugi mislijo o nas, bi se bilo verjetno marsikomu lažje soočiti z resnico.
Izboljševanje uporabniških izkušenj, vse povezano z morjem, pandami in kolesarjenje.
Tilen: Dostikrat sem v precepu zaradi naslednje situacije, pa mi povej, kako ti gledaš na takšno zadevo iz tvojega zornega kota. Imamo neko predpotopno spletno mesto, ki pa očitno dosega svoj namen. Dosega pravi ROI, so obiskovalci, so konverzije. Grafično pa je stran iz leta 1996. Glavno vodilo spletnih tržnikov je seveda:”Don’t fix it if it ain’t broken.”. Kaj ti porečeš na to?
Romina: Verjamem, da marsikdaj tudi predpotopne spletne stvari dosegajo svoj namen, vendar bi s premišljenim UX-om (in navsezadnje tudi UI-jem) dosegli še višje konverzije. Miselnost, da se raje čaka, dokler se kaj ne podre mi ni blizu, saj kot rečeno ne stremi k napredku.
Ne bi mogla izpostaviti samo ene osebe, saj različne ljudi občudujem zaradi različnih kvalitet. Nasploh pa bi rekla, da so super vsi, ki niso ovce.
Poslovna pot
Splošni del
Se popolnoma strinjam. Z vsakim neuspehom pride veliko novih izkušenj. Če nikoli ne bi naredili napake, bi živeli v coni udobja, kjer je življenje izredno dolgočasno.
Tilen: Povej mi en konkreten primer tvojega neuspeha in kaj konkretno si se iz njega naučila.
Romina: Manjše podjetje me je kontaktiralo za izdelavo spletnega portala, ki bi bil obenem tudi spletna trgovina. Začelo se je kot preprost projekt, predali so mi narejene wirefrejme in od njih niso želeli niti za milimeter odstopiti. Naredili smo dve iteraciji dizajna in potem so spletno mesto začeli kodirati. Testiranje z uporabniki naj bi bila “le potrata časa in denarja”. Med fazo kodiranja se je lastnik spomnil, da bi mogoče dodal še par modulov. Mene v ta proces ni vključil, le programerjem je naročil kaj naj dodajo in kako naj stvari izgledajo. Proces se je seveda upočasnil. Ko so dodali teh “par” modulov si je zamislil, da bi bilo super dodati še par drugih stvari…
Jaz sem stalno opozarjala, da uporabnik sploh ne bo več vedel čemu je stran namenjena. Seveda je bil vedno odgovor “Če želimo kaj prodati mora spletna stran izgledati tako kot sem si zamislil.” Stran danes seveda ne obstaja več, ker ni bilo dovolj obiska… Pri tem projektu sem se naučila, da design “by committee” ne deluje; da je najbolj pomembna komunikacija (med celotno ekipo); da je potrebno stvari premisliti, načrtovati in potem pravilno umestiti; da je najtežje delati z ljudmi, ki še niso stopili v digitalno dobo in ne razumejo kako stvari delujejo; da ne glede na to koliko energije vložiš, nekateri ljudje nikoli ne bodo sposobni iti čez svoj ego.
Ker sem želela imeti vpliv nad izbiro projektov in razporejanju časa.
Gravitacija, prekratki dnevi in klienti, ki še niso stopili v digitalno dobo.
Izboljševanje uporabniških izkušenj.
V kreativni industriji je potrebno razmišljati velikopotezno.
Kaj je dovolj? Kdaj je preveč in kdaj je premalo?
Tilen: Preveč je takrat, ko kupiš hlače, brez da bi pogledala na ceno in premalo, ko pogledaš, koliko hlače stanejo. 🙂
Romina: 🙂 Hehe. Nisem ravno zapravljiv človek, kar pomeni, da vedno pogledam na ceno (le če mi je stvar noro všeč ne… ).
Da sem preveč direktna.
Ko vem, da danes znam več kot sem včeraj.
Tilen: S tem se lahko zlahka poistovetim.
Najbolj težavna stranka je tista, ki ni pripravljena poslušati in narediti sprememb. Dizajner je navsezadnje lahko vsak, vednar je to le subjektivna plat, ki pa v svetu mobilnih in spletnih aplikacij ne pripomore veliko, ker ni nujno, da je lep produkt tudi uporaben.
Nimam zaposlenih, le out-sourcam. Izbiram ljudi, ki so v enaki meri entuziastični glede projekta kot jaz.
Moja vztrajnost ne pozna meja, vendar je v določenem trenutku vseeno potrebno zapreti vrata, da narediš prostor novim priložnostim.
Upam, da se bodo ljudje začeli zavedati, da bomo s povezovanjem dosegli več kot z egoizmom, tekmovalnostjo. Obenem se bojim, da se bo pol sveta moralo zrušiti, preden bomo začeli ceniti vse, ki jih imamo in vse, kar nam narava ponuja pa vsak dan uničujemo.
Tilen: Se popolnoma strinjam s teboj. Povezovalnost je eden izmed glavnih razlogov, zakaj sem sploh začel voditi te intervjuje.
Absolutno.
Praktični del
Ker si želiš izboljšati podobo spletne strani, privabiti več uporabnikov, …
Tilen: Če te imam že ravno tukaj..povej mi en element, ki ga trenutno nimava na GR8, pa bi po tvojem privabil več obiskovalcev? 🙂
Romina: Moj prvi vtis je, da hierarhija ni točno določena. Vsaka sekcija preveč kriči po pozornosti, v resnici pa je najbolj pomembna vsebina.
Najljubša komunikacija je seveda osebna. Ker sem trenutno v tujini pa je moj stik največkrat telefon oz. email.
Nimam strategije, saj bolj kot v razna načrtna mreženja in PR članke verjamem v pristna, naključna spoznavanja.
Govorice oz. WOM (op.p. Word of mouth).
Razcvet mobilne industrije, spremembe nakupovalnih navad (behavioral targeting).
Ustvarjanje povprečnih rešitev in lenoba.
Konkurenca ni bav-bav, ampak je sila, ki bi morala priti iz nas samih in nas gnati, da se pri vsaki stvari posvetimo vsem detajlom.
Kot rečeno, … ne ukvarjam se s konkurenco, ampak energijo raje usmerjam v svoje projekte.
V danem trenutku imaš na voljo točno določeno število informacij, količno znanja, … in če v vsakem trenutku daš od sebe vse, potem nikoli ne obžaluješ preteklih trenutkov in se ne sprašuješ “kaj če?”.
Po DNK.
Več pogovarjanja, manj pisanja e-mailov.
Najemam jih zato, ker nisem vseved.
Projekti/ideje, ki si jih želim čimprej spraviti v pogon.
Bolj kot na kvantiteto gledam na kvaliteto.
Ne.
Seveda. Pomembno se mi zdi tudi ustvariti aplikacijo, kjer bi bilo spremljanje personalizirano in ne bi bilo potrebno kombinirati različnih aplikacij, excel tabel, …
Hitra runda
Pa dajmo …
Lahko te naučim marsikaj o pandah.
Tilen: Zakaj imamo skorajda po defaultu občutek, da so pande kul?
Romina: Občutek te nikoli ne vara. 😉
Na vse, ki so del mojega življenja.
Pomembno je, da imaš znanje kako in kam vlagati svojo energijo in s kom preživljati dragocen čas. Če delaš tako kot si želiš, se znanje in sreča eksponentno povečujeta.
Za vse igrice, ki jih igraš na iPadu in računalniku mora nekdo premisliti kako obleči tvoje pajacke in kam jih postaviti, da se boš ti veliko časa igrala in ob tem maksimalno zabavala.
Ne.
Work hard, play hard.
Najbolj deluje to, da svoje delo opraviš dobro. Ne samo trenutno, vedno.
Twitter za spremljanje novic, TED za inspiracijo, Databox za analitiko, Kippt za zaznamke, Dropbox za hrambo datotek, Spotify za glasbo.
How creativity works – Jonah Lehrer (aff)
Moja prva misel “Bodi ti.” (ker gr8 – great si prav tak kot si).
Svetovala bi ti kako lahko izboljšaš gr8.si. 😉
Tilen: Romina, postregla si nam z izjemnimi odgovori in vemo da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor