Žiga Berce je mladi direktor podjetja eBerce d.o.o. (jp, uspešno družinsko podjetje!), po izobrazbi univ.dipl.ing. Je eden izmed tistih Slovencev, ki je uspel s projektom na Kickstarterju s kampanjo za namizno igro Tracker. Poleg omenjenega dela intenzivno na Cofinderju – prepoznavni platformi, ki bo predstavila start-up skupnost širši množici.
Za vse, ki morebitno dvomite v njegovo predanost podjetništvu – na tale intervju je odgovarjal ob 3. uri zjutraj…
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Edina stalnica so spremembe.
Poslovni neuspeh
Ko se nehaš boriti.
Podjetniški AHA moment
Ne vem, če je bil ravno AHA moment, ampak bolj way of life. 🙂
Trenutni posel
Cofinder – spletna platforma za sestavljanje startup ekip in povezovanje soustanoviteljev.
Spletni vir
Največ: google.com. Priporočam: Vsauce (poljudno znanstveni youtube kanal)
Trenutno bere
Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers
Kje ga lahko kontaktirate
ziga.berce@gmail.com
Intervju
Uvod
Sem najstarejši od štirih bratov, mahnjen na tehnologijo, internet, odštekane športe in potovanja. Študiral sem telekomunikacije v Mariboru in Barceloni in pa že od srednje šole se ukvarjam z raznoraznimi podjetniškimi izzivi. Trenutno pa s skupino še štirih postavljamo spletno platformo Cofinder. Do 25. aprila pa z bratom vodiva tudi Kickstarter kampanjo za namizno igro Tracker, ki sva jo zadnje dve leti razvijala kot hobi.
Tilen: Glede na to, da je igra Tracker dobila “zahtevana sredstva”, ali obstaja možnost, da to postane tvoja prioriteta?
Žiga: Ker je časovni rok tega projekta omejen je to vsekakor prioriteta, vsaj dokler ne dostaviva vsega obljubljenega. Vendar je najtežji in najintenzivnejši del že za nama tako, da lahko delam naprej tudi na drugih projektih. Kaj bo prihodnost prinesla Trackerju bomo pa še videli.
You only live once, zato izkoristi vsak trenutek, ki ti je na voljo, da delaš to kar te najbolj veseli. Ne išči izgovorov ali prestavljaj stvari, ki bi jih rad naredil, na jutri.
Se trudim. Predvsem tako, da se lotevem projektov, ki me veselijo in ne izgubljam časa s tistimi, ki me ne.
101%
Vedno bi imeli radi več od tega kar imamo, kljub temu, da na našem koncu sveta živimo bolje kot 90% preostalega sveta.
Premagovanje osebnih izzivov, inoviranje, potovanje in šport.
Nobenega specifičnega, od vsakega pobereš kaj zanimivega in si ustvariš virtualnega. 😉
Poslovna pot
Splošni del
Ravno neuspehi iz preteklosti so krivci za trenutni projekt, saj je nekaj projektov propadlo zaradi slabe-napačne ekipe. In če sem se kaj naučil je to, da je dobra ekipa en izmed najpomembnejših temeljev pri postavljanju projekta. Od tukaj tudi ideja za naš trenutni projekt – Cofinder.
Tilen: Podpišem se pod tole izjavo. Dobra ekipa je ena izmed stalnic, ki se pojavljajo v odgovorih uspešnih podjetnikov.
Huh, pri meni žarnica vseskozi sveti. Idej je namreč preveč za realizacijo. Bolj pomembno se mi zdi to da znaš 1000 dobrim idejam reči NE in se osredotočiti na tisto za katero meniš, da je najboljša.
Tilen: Super! Glede na to, da intervjuje berejo podjetniki in kmalu-bodo-postali podjetniki, vem da skušaš skupnosti vrniti, kar ti je dala in nam boš povedal točno 3 (magično število) ideje, ki jih lahko nekdo drug realizira namesto tebe.
Žiga: Hm, sem mislil, da ima vsak podjetnik več idej kot časa da jih uresniči. 🙂 Recimo, mobilna aplikacija, ki jo uporabim, ko gremo s kolegi na pijačo. Ve kateri so naši najljubši skupni lokali in nam predlaga kam bi šli, seveda z možnostjo izbire nečesa novega. 😉 Neka nova bolj “flat” bananca za slušalke. Na prejšnem telefonu se mi je polomilo ohišje okoli mesta za priklop slušalk. Ker sem športal in poslušal muziko. Namreč polovica bananice gleda ven in če imaš telefon v hlačah se hitro kaj zlomi. Za konec pa še en app, ki ti omogoči da poskeniraš kozmetičen izdelek in ti pokaže njegovo toksičnost. Da se bomo začeli zavedati kaj vsak dan dajemo nase.
Tilen: Dragi bralci in soon-to-be-podjetniki! Žiga vam je ravnokar dal ideje za posel! Kaj naj rečem? This is what great entrepreneur is all about! 🙂
Trenutno nobena. Vsekakor pa v življenju pridejo na pot takšne ali drugačne ovire in od tebe je odvisno ali pustiš,da te ustavijo ali pa greš okoli.
To, da lahko pomagamo ljudem z norimi idejami sestaviti ekipo. Da bodo morda ravno oni tisti, ki bodo spremenili svet.
Tilen: Zakaj ste sploh začeli na slovenskem trgu in se niste takoj osredotočali na večje tržišče?
Žiga: Nekje je treba začeti in preveriti idejo in najlažje in najceneje je to narediti doma. Poleg tega pa s tem pomagamo tudi lokalnemu ekosistemu. Drugače pa imamo že od samega začetka v mislih tujino, kar smo upoštevali že pri izgradnji platforme
Mislim da, če pa slučajno ugotovim da ne, bom pa začel še bolj.
Denar ni vse. Osebna svoboda in razpolaganje s prostim časom mi pomenita veliko več.
Čuden si.
Tilen: Kaj je ena stvar, za katero bi se še čudak čudil?
Žiga: Ne bi vedel, verjetno je odvisno od čudaka do čudaka.
Če se na poti do cilja naučiš kaj novega, neglede na to ali dosežeš cilj ali ne.
Na najbolj prijazen način možen. 🙂
Z deljenjem svojega navdušenja in ugotavljanja kaj so njihovi motivacijski triggerji in jim jih pomagati doseči.
Odvisno kako globoko diha. Vsekakor bi stopil korak nazaj ocenil celotno situacijo in se na podlagi podatkov odločil o nadaljnem poteku.
Prihaja še zelo zanimivo tehnološko obdobje.
Tilen: Povej nam, katere inovacije te še posebno navdušujejo?
Žiga: Predvsem inovacije v svetu tehnoloških naprav in interneta in kako bodo povezale svet. Vse od osebnih zabavnih naprav in samo-vozečih avtomobilov pa do medicinskih pripomočkov in nanorobotkov.
Seveda, drugače verjetno ne bi imela tega pogovora. 🙂
Praktični del
Ker se verjetno zavedaš kako pomembna je dobra ekipa (soustanovitelj) še posebej v fazi ustvarjanja novega podjetja.
Osebno, čeprav je verjetno najpogostejši ravno digitalni.
V bistvu Cofinder je neke vrste platforma za mreženje. Drugače pa preko kakšnih dogodkov. Treba je le paziti, da ima vsako mreženje nek cilj in ni kar tako v en dan.
Ne oglašujemo še toliko, da bi lahko kakšno posebej izpostavil. Predvsem osebna komunikacija in dobra beseda od ust do ust.
Hitre in velike spremembe ter rast startupov.
Ker smo še dokaj na začetku imamo še veliko neznank, tako da lahko katerakoli od njih. Vsekakor pa se jih trudimo čim hitreje prepoznati in nasloviti, da se kaj takega ne bi zgodilo.
Tilen: Bodiva konkretna. Katera je npr. ena izmed tistih neznank na katerih delaš trenutno?
Žiga: Trenutno je naš največji izziv najti uspešen poslovni model.
Si zastavil nov izziv in pričel ustvarjati nov posel.
Nabiranje finančnih sredstev.
Z znanjem, ki sem ga do sedaj nabral marsikaj.
To, da smo že od začetka ciljali in razmišljali globalno. V kar nas je na srečo prisilila majhnost slovenskega trga.
Manj delati, več planirati.
Ne, smo res še early stage.
Odgovarjanje na ta vprašanja. 😉 Drugače pa nimam problemov s spanjem, tako da če ni nič nujnega za končati mirno spim. (op.p. tale intervju mi je bil poslan malce pred 3. uro zjutraj 🙂 ).
Kar je potrebno narediti naredim, ne glede na vloženi čas.
Če si obdan s pravimi in sposobnimi ljudmi, ki so prav tako motivirani kot ti lahko katerkoli posel nadaljuje brez tebe.
Ja.
Hitra runda
Go!
Vzemi vizitko, ki je ne rabiš več. Naredi vanjo luknjico cca 1mm premer. Odpri Word ali pa nek drug program, kjer boš lahko skoraj cel ekran imel popolnoma bel. Zapri eno oko in čisto pred drugega (lahko se že dotikaš trepalnic) daj vizitko, tako da gledaš skozi to luknjico. Pridi tako blizu ekrana, da bo večina tistega kar vidiš skozi luknjico belo.
Sedaj pa hitro premikaj vizitko levo-desno (lahko tudi gor-dol) vendar naj bodo te premiki zelo kratki. Premiki naj bodo manjši od premera luknjice. V bistvu bolj treseš vizitko, kot jo premikaš. Sedaj bi moral videti blago mrežo črno belih črt. To so žile v tvojem očesu. Če te zanima bolj podrobno zakaj pride do tega: How to see white blood cells in your eye – the Blue Field Entoptic Phenomenon.
Na familijo, ker se vsak od njih trudi biti najboljši na svojem področju, kar jim tudi uspeva.
Da imaš srečo ravno takrat, ko ti zmanjka znanja.
Pomagam ljudem poiskati prijatelje, ki bodo z njimi gradili gradove iz mivke.
Potrebuješ znanje, kje ga dobiš je pa drugo vprašanje. Ali je univerzitetna izobrazba pogoj za uspeh pa definitivno ne.
Don’t be afraid to fail.
Velik interes ustvarjanja novih startupov.
Ali nismo to obdelali že v prvem delu? Google, ker lahko najdeš dobesedno vse.
Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers
GR8 makes greater!
Častil bi te pivo. 😉 Ostalo pa porabil za eno izmed nujno potrebnih stvari na projektu.
Tilen: Žiga, postregel si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor