Zaslužek – analiza ključne besede, ki marsikomur povzroča mokre sanje

Kako do denarja

Kako do denarja

V članku na konkretnem primeru ključne besede “zaslužek” prikažem pomembnost besed iz dolgega repa. Poleg tega pišem o strategiji izračuna potencialnega prometa na spletno stran, ki je približek za to, koliko se dejansko da zaslužiti.

V članku boš našel odgovore na naslednja vprašanja:

  • Ali so generične ključne besede pomembne?
  • Koliko so vredna posamezna mesta v Googlu?
  • Ali so besede iz dolgega repa pomembne?
  • Kako si lahko sam izračunam potencialni zaslužek za optimizacijo posamezne besede?

Orodja, ki sem jih uporabil pri tej strategiji:

Besedo “zaslužek” sem izbral iz večih razlogov:

  • Ponavadi se pojavi zelo hitro v glavi vsakega, ki razmišlja, kako bi obogatel čez noč preko spleta.
  • Beseda je izbrana zaradi lepega prikaza dejstva, koliko pravzaprav je ciljanje na takšno besedo lahko brezpredmetno in koliko so v tem primeru pomembne besede, ki nastopajo v dolgem repu.
  • Da izpostavim logiko, ki je povezana s prvim razlogom. Namreč, dosti je takšnih, ki bi služili denar na način, da druge “učijo, kako zaslužiti.

Scenarij je naslednji (in v današnjih časih precej bolj pogost, kot bi si želel): Tadej (izmišljena oseba) bi rad zaslužil nekaj denarja preko interneta. Svojo iskalno strategijo začne na Googlu, kjer išče nasvete preko iskalne poizvedbe “how to make money online”. Pod vplivom “svetlikajočih predmetov” se odloči, da bo oglaševal na svoji spletni strani sodoben način življenja, kjer lahko vsak z 1 urico dela na dan zasluži vsaj 500€ na mesec minimalnega postranskega zaslužka. Na spletno stran vrže par prepisanih člankov dolžine 350 besed in Googlove oglase.

Svojo spletno stran poskuša optimizirati na ključno besedo zaslužek in kmalu doživi hladen tuš. Nihče ni niti malo zainteresiran v to, kar ponuja, in stran ne obišče niti 10 ljudi na dan. Kaj je torej težava in kje se skriva rešitev?

Pustimo sicer ob strani, da se je strani lotil popolnoma napačno – največja napaka, ki jo namreč lahko narediš, je ta, da greš v Google vpisovati “how to make money online”. Naj začnem rajši pri njegovi kasnejši težavi – ni opravil domače naloge. Ni preveril, ali je ključna beseda sploh primerna v njegovi industriji, ali ima dovolj mesečnega iskanja in kakšna je spletna konkurenca. Kako torej izgleda postopek ugotavljanja izračuna potencialnega prometa na spletno stran preko ključne besede?

Strategija izračuna potencialnega prometa na spletno stran

spletni promet
Slika: Seobook.com

V tem poglavju bom izpostavil nekaj številk in opažanj, ki sicer v veliki meri držijo, nikakor pa ne predstavljajo kakšne dogme. Npr. nikjer ni 100% dokazano, da 1.mesto v Googlovem iskalniku prinaša 40, 45 ali 55% celotnega prometa na določeno ključno besedo. Sam sem za ta članek uporabil številke, ki jih lahko vidiš na zgornji sliki in prikazujejo distribucijo iskalnih poizvedb ameriškega ponudnika interneta AOL, ki jih je (resnično neumno…) objavil v letu 2006.

Kaj vse je pomembno za distribucijo klikov? Pri Seobook.com omenjajo npr. naslednje elemente:

  • Ali gre pri zadetku za blagovno znamko?
  • Obiskovalčev namen – ali raziskuje ali nakupuje?
  • Ali obstajajo plačani oglasi, ki so postavljeni nad organskimi rezultati?
  • Ali gre za sezonsko iskanje?
  • Kakšna je stopnja konkurenčnosti?
  • Geografska lociranost.

Kaj to pravzaprav pomeni? Ključna beseda zaslužek ima mesečno po trenutnih podatkih 320 iskanj. To pomeni, da v kolikor se s svojo spletno stranjo na ključno besedo zaslužek pojaviš na 1.mestu v spletnem iskalniku Google, lahko pričakuješ okoli 135 obiskovalcev oziroma v povprečju 4.5 na dan. Kaj hočem povedati? Potrebno je razumevanje distribucije klikov glede na določeno mesto, kjer se pojavi tvoja spletna stran.

Naslednji dejavnik, ki lahko vodi v tvoj uspeh ali neuspeh, je razumevanje konkurence. Na spletu obstaja sicer nešteto orodij za analizo konkurence (in testiral sem verjetno 90% vseh) – nekatera so brezplačna, nekatera plačljiva. Spodaj je slika orodja Long Tail Pro, ki ga uporabljam več kot ostale, saj je izjemno preprost za uporabo in izjemno učinkovit za analize. Stane sicer 97$, a prvih 10 dni ga lahko uporabljaš brezplačno, poleg tega pa garantiram, da v kolikor se misliš s tem področjem ukvarjati, boš orodje, kakršno je to, definitivno potreboval. Kaj lahko razbereš iz spodnje slike?

analiza zaslužek
Slika: Long Tail Pro

Na sliki lahko vidiš konkurenco za ključno besedo zaslužek. Na tem mestu se ne bi spuščal v razlago pojmov, kot je npr. ta kaj pomeni “Domain Authority”, temveč bi podal splošno sliko:

  • Med zadetki se pojavijo tako spletne strani kot Facebook stran, Youtube video in objava na forumu (kar pomeni, da ne potrebuješ spletnega mesta, da rangiraš za določeno ključno besedo).
  • Vsaj 4 spletne strani imajo manj kot 10 spletnih povezav, ki dvigujejo njihov rang (to pomeni, da se te strani lahko s preprosto optimizacijo relativno hitro prehiti).
  • Kljub temu, da “Page Rank” danes ni več to, kot je bil pred leti ima še vedno nekaj veljave. Takole v povprečju velja, da se spletna mesta, ki imajo PR do 3 lahko precej hitro prehiti.
  • Mesečnih iskanj je samo 320.
  • Povprečna cena na klik je 0.49€ (o tem malce več kasneje).

Se pravi, pri pregledu konkurence in števila iskanj lahko zelo hitro ugotoviva, da gre za ključno besedo, ki ima (glede na to, da gre za generično ključno besedo) malo mesečnih iskanj in relativno slabo konkurenco. A kljub temu je na seznamu nekaj strani, ki bi jih bilo v krajšem času precej težje za prehiteti.

Takole čez palec bi rekel, da lahko računaš na 5. mesto na 1. strani Googlovih zadetkov. In koliko obiskovalcev to pomeni zate? No, če je 320 skupno mesečno število, si lahko za 5. mesto obetaš nekje 16 obiskovalcev na mesec. Kaj je torej nauk? V kolikor je spletnih mesečnih iskanj premalo in konkurenca obstaja, se lahko posloviš od uspeha.

Zaslužek preko programa Google Adsense

zaslužek
Slika: Shoemoney.com

O služenju (ali nesluženju) denarja preko Googla bom sicer pisal v prihajajočih člankih (glede na obseg tematike, mogoče celo kakšen brezplačen email tečaj?), na tem mestu ga omenjam predvsem zaradi dveh razlogov:

  1. da pojasnim nekatere termine v zvezi z analizo ključnih besed (npr. CPC, CTR),
  2. povezanost med terminom zaslužek in Google oglasi, saj spletni tržniki ponavadi navajajo Googlove oglase kot vstopnico k predstavi, ki se ji reče “Zaslužek na internetu.”.

Kakšen finančni uspeh lahko pričakuješ od določene ključne besede, če imaš na svoji spletni strani omogočen prikaz Googlovih oglasov? Kaj pomeni cena na klik 0.49€? To je cena, ki jo oglaševalec plača za to ključno besedo. Višina tega zneska je odvisna od več elementov: konkurenčnosti trga, same postavitve oglasa, jezika in države, tipa oglasa itn. Zmotno je mišljenje, da ta znesek dobiš ti, v kolikor se pojaviš med prvimi zadetki na Googlu in tvoja stran prikazuje Googlove oglase. V realnosti dobiš za vsak klik nekje 68% zneska, ki ga plača oglaševalec.

Katere so torej tiste številke, ki jih morava imeti, da ugotoviva, koliko boš zaslužil z Googlovimi oglasi na določeno ključno besedo? Spencer Haws uporablja naslednjo formulo za izračun prometa in potencialnega zaslužka: Estimated Earnings = (Keyword Search Volume x Google Position Factor) x Visitor CTR x (Adwords Tool CPC x 30%) x Multiplier for Long Tail Keywords. Več o tej formuli si preberi v njegovem članku, za poenostavitev scenarija pa sem izbral naslednjo formulo: mesečno iskanje * cena na klik (ang. CPC) * stopnja konverzije (ang. CTR) = zaslužek. In konkretno glede ključne besede zaslužek:

  • 320 mesečnih iskanj.
  • Povprečna cena na klik 0.49€ (oziroma 68% znese 0.33€).
  • Stopnja konverzije je za to besedo v povprečju 15.3% (do te številke lahko prideš preko Google Keyword Planner-ja).

Ok, sedaj pa 2 scenarija – idealen in realen. Pri idealnemu scenariju rangiraš na to ključno besedo na prvem mestu v Googlu. Prvo mesto ti prinese v povprečju 135 iskanj na mesec. Stopnja konverzije je 15.3% – CTR je razmerje, ki pove, kako pogosto uporabniki, ki vidijo vaš oglas, tega na koncu tudi kliknejo. Povprečna cena klika je 0.33€.

Formula je torej 135*0,33*0,15=6,68€ na mesec iz naslova te ključne besede (v realnosti je številka ponavadi še nižja). Pri realnem scenariju pa si na 5. mestu v Googlu in je formula torej 16*0,33*0,15=0,79€. Se pravi, s ključno besedo zaslužek boš zaslužil 0,79€, v kolikor bo tvoja stran rangirana na 5. mesto.

Kje je torej rešitev za Tadeja?

Zgoraj sem že omenil, da je:

  • potrebno razumevanje distribucije klikov glede na določeno mesto, kjer se pojavi tvoja spletna stran,
  • potrebno imeti določeno število iskanj in malo konkurence (Spencer Haws npr. govori o 3000-10000 iskanj + visok CPC + uvid, da lahko rangiraš med top 5).

Kaj mora torej storiti Tadej poleg vsega ostalega (znanja optimizacije, pisanja kakovostne vsebine, znanja marketinga in znanja pridobivanja prometa), da bo uspel s ključno besedo zaslužek? Osebno bi ga skušal od tega odvrniti, če pa bi vztrajal pri situaciji, bi mu svetoval optimizacijo spletnega mesta s ključnimi besedami dolgega repa, ki so povezani z besedo zaslužek. Zakaj? Kot sem med drugim napisal v članku “Kako povečati promet na spletno stran z uporabo besed iz dolgega repa?“:

  • z besedami iz dolgega repa je lažje priti na vrh rezultatov zaradi nizke konkurence,
  • z besedami iz dolgega repa je obisk na spletno stran hitreje dosegljiv,
  • z besedami iz dolgega repa so konverzije na spletni strani večje.

Katere so torej sorodne besede za besedo zaslužek? Med drugim so te:

  • zaslužek na internetu (320 iskanj)
  • dodatni zaslužek (320 iskanj)
  • kako priti do denarja (210 iskanj)
  • kako zaslužiti (140 iskanj)
  • kako zaslužiti preko spleta (90 iskanj)

Spodaj si lahko ogledaš preglednico s 57 sorodnimi ključnimi besedami, ki jih lahko Tadej optimizira okoli ključne besede zaslužek:

Zaslužek

[thrive_text_block color=”light” headline=””]In ne samo to – odločil sem se, da dam to preglednico v uporabo, tako da si jo lahko brezplačno ogledaš. Kaj pomenijo vse te številke? [/thrive_text_block]

Navedenih je 57 besed iz dolgega repa, skupaj z mesečnim prometom in potencialnim prometom, ki ga lahko dobiš na svojo spletno stran, če rangiraš na enem izmed 10 mest na prvi strani Googla. Recimo pri besedni zvezi “kako priti do denarja”, ki ima 210 mesečnih iskanj, si lahko obetaš 88 obiskovalcev, v kolikor s to besedno zvezo rangiraš na 1. mestu.

Ker pa sama številka ne pomeni kaj dosti (razen za tvoj ego), sem na koncu podal še 3 različne scenarije konverzij – 2%, 5% in 10%. Te konverzije so lahko karkoli – kliki na oglase, vpis na mailing listo, nakup izdelka ipd. in so namenjeni nekemu “občutku”, koliko strank lahko pridobiš iz tega naslova.

Cilj tega seznama je za Tadeja torej ta, da ima pripravljen seznam ključnih besed, ki jih lahko uporabi za pisanje novih vsebin na omenjeno tematiko, s katero bo povečal mesečni obisk na spletno mesto kot tudi samo višino konverzije. Najlepše pri vsem tem je namreč to, da se mesečni obisk za vsako ključno besedo seveda sešteva. Kar naenkrat se vsa iskanja po 300 seštejejo in prinesejo precej večjo številko (v omenjenem primeru je seštevek 9050 mesečnih iskanj).

Zaključek

V članku sem na konkretnem primeru ključne besede zaslužek predstavil strategijo izračuna potencialnega prometa na spletno stran, ki je tesno povezana tudi s tem, koliko se da na podlagi spletnega prometa zaslužiti. Ne pozabi, kakor koli obrneš, spletni promet je pomemben pri vseh virih služenja preko spleta (ne samo pri Googlovih oglasih). Upam, da ti je sedaj jasno naslednje:

  • Če ima ključna beseda 1000 iskanj, to še zdaleč ne pomeni, da jih bo toliko imela tudi tvoja spletna stran.
  • Če imaš 1000 obiskovalcev na mesec, to še zdaleč ne pomeni, da boš imel toliko tudi konverzij.
  • Če je cena na klik postavljena na 1€, to še zdaleč ne pomeni, da boš toliko plačan tudi ti.
  • Če je mesečnih iskanj malo in je konkurenca velika, to pomeni, da obstaja trg za tvojo nišo. Če je mesečnih iskanj malo in ni konkurence, potem zelo verjetno tudi trga ni.
  • Ali so Googlovi oglasi primeren način služenja denarja? So bili – v letu 2005.
  • Poznavanje niše in terminologije besed, v kateri poslovno deluješ, je izjemnega pomena.
  • Kakovostna vsebina + SEO + marketing + spletni promet = uspeh.
  • Ciljanje na besede iz dolgega repa je nekaj najboljšega, kar lahko storiš.

In sedaj, kar je najpomembnejše – ali lahko vsak z eno uro dela na dan zasluži vsaj 500€ na mesec? Niti pod razno. Ali je to možno? Več kot možno. Kako to narediš? Učiš se, si aktiven in vztrajaš. 1 leto, 2 leti, 3 leta.

Comments

Matjaž pravi:

Lepo razloženo, hvala.

Viktorija Balič-Krapeš pravi:

Pozdravljeni !

Auuu………super članek-saj za mene,ki se učim 100 na uro-kot se reče.
Ali vi dajete tudi odgovore na osebna vprašanja ,oz inštruirate oz pomagate pri ustvarjanju spletne strani in koliko to stane ?

Lp

Viktorija

Tilen Mandelj pravi:

Hej Viktorija, hvala za komentar! V kolikor imate kakšno specifično vprašanje, ga lahko naslovite name ali na Andreja (v kolikor gre za spletno stran).

Dodaj odgovor