3: Žan Nekrep in tiskani reviji Mucek in Kužek

Žan Nekrep

Žan Nekrep

Tokrat predstavljam podjetnika Žana Nekrepa. Žan ima kot podjetnik že precej burno zgodovino, do sedaj se je ukvarjal s precej različnimi projekti, ki pa so precej povezani s trženjem.

Je človek, ki ve kaj hoče in kljub temu, da posluša, je fokusiran in ve da ga bo njegov trud pripeljal do želenih rezultatov.

Z njim sem se pogovarjal o njegovih projektih in kako jih doživlja…

Povzetek intervjuja

Osebna misel
Delaj tisto, kar te veseli, saj imaš le eno življenje.

Poslovni neuspeh
Žan pravi, da je doživel neuspeh, ker je ustvarjal preveč projektov naenkrat.

Podjetniški AHA moment
Pravi, da ponavadi pred spanjem, ko se telo umiri.

Trenutni posel
Reviji Mucek in Kužek.

Spletni vir
socialmediaexaminer.com

Trenutno bere
Lean Canvas

Kje ga lahko kontaktirate
Žan Nekrep

Intervju

Uvod

Živjo! Začniva s tem kdo si in kaj počneš?

Za sabo imam deset let praktičnih izkušenj v podjetništvu, prebral sem veliko obsežnih knjig, preučil nešteto primerov in obiskal veliko seminarjev, predavanj in delavnic. Prvih nekaj let sem ustvarjal večinoma neuspešne zgodbe, ki so mi jemale veliko časa in denarja – vendar po veliko neuspešnih projektih in druženju s pravimi mentorji sem uspel najti pravi poslovni model.

Trenutno aktualna projekta sta tiskana revija Kužek in Mucek, ki sem ju sam ustanovil in ju tudi vodim ter projekt PreoblikujSvojeTelo, kjer svetujem na področju marketinga.

V letu 2014, pa se že pripravljajo novi projekti, ki jih zaenkrat še ne smem razkriti.

Rad bi vzpodbudil pozitivno ozračje in dobro motivacijo za tale intervju, tako da bi te vprašal po tem, kateri moto (načelo) ti je blizu oziroma rad živiš po njemu?

Delaj tisto, kar te veseli, saj imaš le eno življenje.

Ali si ta moto vključil v svoj posel in na kakšen način?

Tako je. Večino outsourcam in sam skušam početi stvari, ki me veselijo in v katerih sem dober. Ne uspe mi pa vedno – saj je včasih potrebno storiti tudi stvari, ki te ne veselijo za dolgoročno dosego cilja. Prav tako je nemogoče biti na vseh področjih med najboljšimi, zato je zelo pomembna sinergija pravih ljudi, ki vsi prispevajo k skupnemu cilju.
Tilen: Povej mi, katere so tiste stvari v poslu, ki te res veselijo?
Žan: Najbolj me veseli, da vidim zadovoljno stranko. Pri reviji Kužek ali Mucek je to tisti moment, ko ti bralec napiše, da mu je naša revija res všeč ali pa, da je na podlagi nje dobil koristen nasvet, ki mu je pomagal rešiti določeno težavo ali karkoli drugega za svojega psa ali mačko.

Ko globlje razmišljam me veseli tudi, ko dobim iskreno mnenje (tudi kritiko) od kupca, saj si vedno lahko še boljši ali pa ti vidiš stvari drugače, kot kupec, ki je zame kralj.

Kako predan si?

Zelo.

O čem vsi razmišljajo, pa nihče nima poguma to povedati na glas?

Da smo mi sami odgovorni za svoja navade, kasneje dejanja, ki pripeljejo do rezultata.

Kaj je tvoja strast?

Šport – res ga imam rad.

Ali imaš vzornika(co) in kdo je to?

Tim Ferris, ki dela 4 ure na teden in potuje po svetu.
Tilen: Verjamem, zakaj ti je on vzornik. Je res fenomenalen človek in neverjetno število ljudi je pravzaprav začelo svoj posel ravno zaradi tega, ker so prebrali njegovo knjigo 4HWW. Pa veš, da velikokrat izpostavlja, koliko 60 urnih tednov je potrebno vložiti, da prideš do 4 tednov?
Žan: Žal sem takšne delovnike tudi sam preizkusil v praksi oziroma bom kar konkreten: eno leto sem delal tudi po 70, 80 ur na teden in tisto leto je bilo zame prelomno. Bil sem na robu izgorelosti, ker je bilo delo res zahtevno in kljub poslovnemu uspehu tistega leta sem bil osebno popolnoma izčrpan.

Naredil sem res fenomenalne poslovne rezultate za podjetje in se veliko naučil, ampak je imelo žal svojo ceno. Odločil sem se, da prekinem s tistim delom in po tistem sem se podal na svojo poslovno pot in kasneje se je po več poskusih iskanja pravega projekta rodila ideja za začetek revije Kužek in kasneje tudi Mucek.

Poslovna pot

Splošni del

Sam sem mnenja, da je tisto, kar šteje – pot, potovanje do cilja, do uspeha. Slovenci smo sicer po značaju takšni, da ne govorimo radi o neuspehu, toda neuspeh je tisti “dežurni krivec”, da se nekaj resnično naučimo. Povej nam, kako si prebrodil ta neuspeh in kaj si se pravzaprav iz njega naučil?

Neuspeh sem doživel, ker sem ustvarjal preveč projektov naenkrat in posledica je bila, da sem bil tudi že blizu bankrota. Ko se mi je to zgodilo sem prekinil vse dosedanje vzorce in se oborožil z znanjem in poiskal mentorje.

Ni pa dovolj le nekaj prebrati, ampak tudi v praksi poskušati in testirati. Neuspeh prebrodiš torej samo z akcijo.

V podjetništvu imamo t.i. AHA momente. To so tisti trenutki, ko ti zažari žarnica, ko se spomniš neke ideje, ki bi bila resnično vredna realizacije. Kdaj se je tebi posvetila žarnica in si si rekel:”To je to.”.

Ponavadi pred spanjem, ko se telo umiri.
Tilen: Povej mi en primer poslovne ideje, ki bi jo v tem trenutku realiziral, če bi imel izpolnjene vse predpogoje?
Žan: Uff, idej imam še preveč. Če sem iskren: glede na to, da sem včasih realiziral preveč idej, bi skušal najti kateri predpogoj ni izpolnjen, da se tega ne bi lotil.

Katere so tri stvari, ki te v tem trenutku držijo nazaj?

Plačilna nedisciplina, izkušnje na tujih trgih in prava ekipa za tuje trge.
Tilen: Te stvari so ponavadi le ena stran kovanca. Povej mi, kaj konkretno delaš na tem, da bi odpravil te ovire.
Žan: Trenutno delamo raziskavo na hrvaškem trgu, kjer smo blizu dogovorov za začetek revije. Če bomo poskusili, bomo začeli na manj razvitem trgu, kjer še ni toliko konkurence.

Kaj je tvoj trenutni navdih, ki te žene v poslu?

Zadovoljstvo vseh, ki kupijo naš izdelek.

Ali razmišljaš dovolj velikopotezno in če ne, zakaj ne?

Brez skrbi, še preveč.

Zakaj pri svojih letih ne zaslužiš več?

Ni važno, koliko zaslužiš – ampak koliko ti od zaslužka dejansko ostane.

Kaj bi o tebi rekla oseba, ki te ima najmanj rada?

Verjetno, kaj neresničnega.

Kako meriš uspeh?

S tem, kar sem se naučil na poti do njega in s končnim rezultatom, ki pa je včasih lahko popolnoma drugačen od napisanega.

Kakšen je po tvojem mnenju najboljši način soočenja s težavnimi strankami?

Poslušanje in lepa beseda. Najbolje pa je, da se težavnih strank skušaš že v začetku izogniti npr. po Paretovem pravilu, saj je ponavadi z njimi največ dela in najmanj zaslužka.

Kakšen je tvoj najboljši način motivacije svojih zaposlenih?

Da počnejo tisto v čem vidijo svojo rast ter jim pomagaš pri njihovih nalogah in znaš pravilno nagraditi.

Če ti za vrat že diha poraz, kaj bi naredil(a)? Ali bi vztrajal(a) naprej ali bi opustil(a) posel in ponovno poizkusil od začetka?

Odvisno od tega, kaj bi poraz v tem primeru pomenil. Včasih je lahko poraz npr., da izgubiš neko manjšo stranko in dobiš kasneje večjo. Nikoli ne smemo gledati kratkoročno, ampak dolgoročno.

Kakšna je tvoja vizija glede prihodnosti?

Vizije glede širitve na tuje trge sem že povedal. Za Slovenijo pa smo na svojem trgu tiskanih medijev v svoji panogi prevzeli že dokaj močan tržni delež, sedaj moramo hitreje slediti še ostalim trendom na spletu npr. vedno večji dostop preko mobitelov ali pa določene aplikacije, ki se širijo.

Odlično nam gre na Facebooku, kjer je pravi pokazatelj po mojem mnenju predvsem talking about, bolj kot število všečkov, ki je pri nas tudi visoko.

Ali uživaš v tem, da si podjetnik?

Živim za podjetništvo.

Praktični del

Zakaj bi kupil tvoj izdelek/storitev?

Ker boš zadovoljen.

Kateri je tvoj najljubši način komunikacije? Osebno, telefon, e-pošta?

Osebno in e-pošta. Večino pa skušam rešiti preko e-pošte, ker se mi zdi najbolj učinkovita. Osebno, pa želim prej točno vedeti, zakaj se dobim.

Mreženje je danes pomemben vidik posla. Kako si se ga lotil?

S kontaktiranjem profesorjev na fakulteti, predvsem pa spraševanjem pravih ljudi (v Sloveniji so vsi strokovnjaki dosegljivi po emailu in rade volje odgovorijo oziroma pomagajo).

Katere metode marketinga uporabljaš in katera je tista, ki ti trenutno prinese največ rezultatov?

Največ rezultatov prinese Facebook, kjer pa tudi veliko porabimo. Uporabljamo pa več marketingov npr. na spletu od vsebinskega, viralnega, email marketinga itd. Veliko testiramo in spreminjamo.

Kateri so tisti trendi, ki bojo v prihodnosti zaznamovali tvojo industrijo?

Ker smo od obstoječih kupcev zgradili zaupanje, jim bo potrebno ponuditi več – torej ponuditi nove izdelke in storitve. Veliko se že pogajamo s tujino, rad bi obiskal tudi največji sejem za male živali na svetu itd. Potrebno bo slediti novim trendom tam, kjer so kupci vedno bolj prisotni npr. boljša spletna stran, vidnost na mobilnikih (ker jih vse več gleda na spletu), še boljša digitalna izdaja, gradnja blagovne znamke na tretji najbolj obiskani strani na svetu itd.

Če bo tvoj trenutni posel propadel, kaj bo botrovalo temu?

Da ne bomo spremljali trendov in se razvijali.

Kaj boš storil, če te tvoja konkurenca nenadoma vrže iz posla?

Prepričan sem, da se to ne bo zgodilo.

Kaj dela tvoja konkurenca bolje?

V reviji Mucek nimamo konkurence, saj smo prva revija za ljubitelje mačk v Sloveniji.

Kaj bi naredil drugače, če bi ponovno začenjal?

Hitreje bi se povezal z mentorji in izbral boljšo literaturo.

V čem se razlikuješ od svoje konkurence?

Po spremljanju trendov.

Katera je tista stvar, ki bi jo moral(a) delati več in katera tista, ki bi jo moral(a) delati manj?

Ukvarjati se s pravimi strateškimi zadevami in manj z drobnarijami, ki dejansko odnašajo denar.

Ali najemaš zunanje izvajalce za tiste storitve, za katere misliš, da je škoda tvojega časa?

Absolutno – Fivver, Elance sta super zadevi.

Kaj te ohranja pokonci ob 3.00 uri zjutraj?

Misel na projekt, ki ga bi res rad zaključil ali pa dobra zabava s prijatelji.

Koliko ur na dan/teden potrebuješ, da narediš, kar je potrebno narediti?

Ur, misliš minut? V eni minuti napišem dober email, ki lahko proda oglas, vendar rabim še za dobro pripravo nekaj minut.
Tilen: (**smeh**) Optimizem velja! Ali veš npr. da eden najbolj znanih ljudi iz področja “kako zaslužiti” John Chow plačuje tudi po 7500$ za tekst na svojih opt-in straneh? Mogoče bi moral poslati njemu kak izvod? Šalo na stran. Verjetno se ne ukvarjaš samo s pisanjem oglasov? Katere so še tiste stvari, ki ti pobirajo čas?
Žan: Verjetno si nisva prav razumela, nisem govoril o pisanju oglasov – ampak o stvari, ki jo je potrebno narediti za uspeh v moji branži (prodajamo oglasni prostor pravnim osebam in naročnine ter revijo na prodajnih mestih fizičnim osebam) in v to spada npr. pisanje emaila znani stranki (pravni osebi), ki nam zaupa.

Vprašal si me, kar je potrebno narediti – govoril sem o pravih stvareh, ki so izvedene na pravi način. Oba veva, da lahko tudi drugače z sistemom za pošiljanje elektronske pošte en email pošljemo na več deset tisoč naslovov.

Torej obstajajo načini, da namesto da bi pisal vsaki stranki posebej email, lahko pošljem v minuti na več naslovov. Če smo že pri tem – vsak podjetnik lahko poleg tega, da z nekaj kliki in besedami, ki jih napiše enkrat obvesti več strank v minuti napiše kratek email ali pokliče svojo najboljšo stranko, ki mu zaupa in mogoče z njo sodeluje že dolgo in tako proda, kaj večjega kot oglas/naročnino/revijo, ki je pač primer za mojo branžo.

Sedaj mi veliko časa vzame pisanje magistrske naloge na Ekonomski fakulteti pri super mentorju, ki je strokovnjak za internet, Jaka Lindiču.

Če sem iskren, pa mi res veliko časa vzame izobraževanje – ko je bil black friday in veliki popusti sem namreč kupil veliko tečajev npr. na Udemy in naročil še nekaj drugih zadev tako, da bo sedaj moj čas zapolnjevalo predvsem učenje.

Ali bi tvoj posel lahko preživel brez tebe?

Bom iskren. Trenutno mislim, da ne. Bi pa res rad in je to eden izmed ciljev v letu 2014.

Ali se ti zdi pomembno, da spremljaš svoj denarni tok?

Vedno – imam posebno bazo cash flow, kjer vse redno vpisujem.

Hitra runda

V zadnjem delu vprašanj, ki se tičejo tvojega posla, imam zate nekaj kratkih vprašanj. Si za to, da nam postrežeš s fenomenalnimi odgovori?

Da.

Nauči me nekaj.

Premalo te poznam.

Na kaj si najbolj ponosen?

Na to, da sem zdrav in lahko delam, kar me veseli in navsezadnje, da osrečim druge z našimi revijami.

Kaj je bolj pomembno? Da imaš srečo ali znanje?

Znanje je naše največje bogastvo, poleg zdravja.

Razloži svoji 4-letni nečakinji v treh stavkih kaj počneš.

Sestaviva skupaj igračo in ti bom pokazal, kako naredimo našo revijo in kako zadovoljni so bralci, ko jo preberejo.

Ali potrebuješ univerzitetno izobrazbo, da uspeš v poslu?

Absolutno ne.

Kaj je bil najboljši poslovni nasvet, ki si ga prejel?

Začni meriti konverzije.

Kaj je tista stvar, ki trenutno deluje v tvojem poslu?

Novi mediji, npr. Facebook.

Ali uporabljaš kakšen spletni vir, ki ga redno uporabljaš in bi ga rada izpostavil(a)?

socialmediaexaminer.com

Kaj bereš trenutno?

Lean Canvas

Povej mi idejo za marketinški slogan za GR8 (nobenih skritih namenov 🙂 ).

Izkoristite splet za vaš uspeh.

Zadnje vprašanje in potem zaključiva. Če bi ti dal zdajle 500€, kaj bi naredil(a) s to vsoto?

Bi te vprašal, ali imaš kakšne skrite namene, ker si mi kar podaril denar?

Tilen: Žan, postregel si nam z nekaterimi izjemnimi odgovori! Želim ti veliko uspehov s tvojima revijama!

Comments

Danijel pravi:

Bravo Žan Nekrep, le tako naprej. Cilj se ne da doseči brez trdnega dela in predanosti. Lep intervju.

Dodaj odgovor