Tudi na svetovnem medmrežju boste na omenjeno temo našli debate, članke in zapise, na številnih forumih fotografi, oblikovalci, pisci člankov in drugi ponudniki svojih storitev premlevajo ceno in razpravljajo o vrednosti svojih storitev. Pred kratkim je debata potekala takole. Fotografinja je spraševala kako naj se odzove na stuacijo, ko jo je stranka poklicala in si zaželela njene storitve po enaki ceni kot prvič, čeprav so se med tem cene fotografiranja dvignile. Prav tako je stranka želela, da se za isto ceno fotografira dva in ne enega otroka.
V dilemi, da ne bi izgubila stranke, se je fotografinja zatekla po nasvet in vnela se je debata oziroma bolje rečeno plaz odgovorov, ki so bili v večini vsi podobni – naj vztraja pri svoji ceni. Podobno debato sva imela s Tilnom o izdelovalki nakita, ki je za unikaten nakit postavila cene, ki so komaj pokrili stroške materiala – na tak način si je želela zagotoviti svoje prve stranke.
[Tweet “Reci ne tistim, ki te nenehno prosijo za brezplačne usluge!”]
Verjetno je na začetku, ko se še vsi lovimo, težko postaviti pravo ceno, ceno s katero bi bili zadovoljni mi/vi in naši klienti. Tilen mi je ravno ta teden poslal odličen članek o postavljanu cen, ki mi je dal misliti. Za mene je bil velik napredek že to, da sem se odločila reči ne tistim, ki so me prosili za brezplačne usluge, moj mentor Tilen pa je mnenja, da je čas, da si sedaj postavim dovolj visoko ceno za svoje storitve.
Slika: Mark Moz
V nekaj tednih mu je uspelo, da sem dojela naslednje:
Z višje postavljeno ceno boš dosegla zgolj to, da te bodo kontaktirali tisti klienti, ki so za tvoje storitve pripravlljeni plačati več.
V prvem koraku se boš znebila tistih, ki bi radi za čim nižjo ceno dobili čimveč. In take stranke so najbolj zahtevne – ne spoštujejo tvojega dela in ne razumejo, kaj vse je potrebno, da je končni izdelek ali storitev takšna kot je.
Zakaj se torej ne bi že v začetku postavili v pozicijo, ko boste že s ceno postavili mejo, kakšen tip ljudi vas bo kontaktiral, ob enem pa se boste tudi sami bolje počutili, saj boste za svoje delo prejeli pošteno plačilo? Kot svetuje pisec Dan Stelter v zgoraj omenjenem članku – ne spuščajte se v pogajanja o svoji ceni in nikar ne poskušajte strank poučiti o tem kakšno je vaše delo in koliko truda je vloženega. Takšne kliente, ki ne razumejo narave vašega dela in ne cenijo vloženega truda, zavrnite že v začetku.
Kot se je izkazalo v primeru s fotografinjo in zahtevno mamo, stranke, ki jim nudite nižjo ceno, ne bodo do vas nič kaj bolj prijazne, ampak bodo sčasoma postale še bolj zahtevne in neprilagodljive. Zakaj torej že v začetku ne bi ciljali na stranke, ki so pripravljeni pošteno plačati za vaše storitve in ne iščejo le načina, kako bi čim ceneje ˝prišli skozi˝?
Ob tem se spomnila pogovora, ki sem ga imela s kozmetičarko. Debata je tekla o kuponih, preko katerih lahko določene storitve kupiš za 50 odstotkov ceneje – tudi kozmetične. Na računov kuponov s popusti je dobila nekaj strank, vendar je ostalo le pri enkratnem obisku. Oseba, ki je za neko storitve plačala pol manj, kot je običajna cena, ne bo prišla naslednji mesec nazaj v isti salon, ampak bo poizkušala poiskasti isto storitev za podobno ceno – drugje. Na tak način torej ne pridobivamo strank ampak le enkratne letalce, ki iščejo znižanja.
Seveda visoko zastavljena cena ni dovolj. Za njo se mora skrivate vaše znanje in izkušnje s katerimi lahko zadovoljite svoje kliente in upravičite svojo ceno.
Zanima me vaše mnenje
Zanima me, kako si svojo ceno postavljate vi? Imate kdaj slabo vest, da si jo postavljate previsoko? Vas je strah, da boste izgubili stranke? Se pri postavljanju cen ozirate na ostalo ponudbo ali morebitno povpraševanje?
Naslovna slika: Flickr
Comments
Točno to sem rabila danes prebrati… kot bi “brala sebe” 🙂