FOTO: Luka Cjuha
V veliko veselje mi je predstaviti podjetnika Tomaža Erjavca. Preko intervjuja boste lahko zvedeli več o njegovem podjetju Oculus, ki se je specializiralo za uporabniško izkušnjo in testiranje oglasov. Omenja tudi svoj novi projekt Doctrina, ki na enem mestu omogoča hiter prenos znanja med farmacevtskimi podjetji in lekarnami.
Eye tracking? Gre za metodo spremljanja gibanja očesa, s pomočjo katerega v podjetju testirajo različne marketinške kanale. Več pa v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Tomaž pravi, da je potrebno delati in ne čakati na spremembe ampak biti sam ta sprememba.
Poslovni neuspeh
Tomaž je bolan (ima sindrom pozitivizma #hec) in neuspeha v njegovem slovarju ni.
Podjetniški AHA moment
Na balkonu, bil je sončen dan in imel je videokonferenco s proizvajalcem eye tracking naprav iz Švedske.
Trenutni posel
oculus-ux.si in doctrina.si
Spletni vir
oculus-ux.si
Trenutno bere
Thinking fast and slow by Daniel Kahneman (aff)
Kje ga lahko kontaktirate
Tomaž Erjavec
Intervju
Uvod
Hmm. 🙂 Sem partner, oče, podjetnik, športnik… Vsaka izmed omenjenih vlog me osrečuje, nadgrajuje in skrbi da mi v življenju ni dolgčas.
Pravim da je treba delat in ne čakat na spremembe ampak biti sam ta sprememba. Tako živim tudi vsak dan…ok no, prejšnji teden se mi je malo zalomilo pa sem 3 dni ležal v postelji – v bistvo niti ni bilo tako slabo delati nič. 🙂
Seveda, živim da ustvarjam, razmišljam o novih idejah, pomagam drugim, se od njih učim
Odvisno od interesa…družina je na prvem mestu, vse ostalo sledi.
O čem razmišljaš Tilen? V mojem poslu se veliko pogovarjamo in sprašujemo – med drugim o čem uporabniki razmišljajo, ko se srečujejo z različnimi vmesniki (splet, aplikacija, tv, trgovina, časopis….).
Tek.
Vzorniki so zame vsi od katerih se lahko nekaj naučim. V osebnem življenju si želim biti takšen oče kot sem ga imel sam.
Poslovna pot
Splošni del
Neuspeh me žene naprej, poganja, dela firbčnega, inovativnega…Res je, nismo bili vzgojeni da ga ne delimo, saj le ta v družbi ni pozitivno sprejet ampak saj pravijo bodi sprememba, ki si jo želiš…mislim pa da se pri nas zadeve zelo spreminjajo in se ljudje vedno manj bojijo neuspeha, gredo naprej. Bi pa pripomnil da lahko zelo zminiziraš neuspeh če se posla lotevaš z pravimi orodji&znanjem.
Tilen: Naredi presek v načinu razmišljanja in podaj en konkreten primer za naše bralce.
Tomaž: Neuspeh ne obstaja dokler vstrajaš, ko enkrat nehaš takrat si neuspešen. Zelo sem vztrajen in ob neuspehu pivotiram dokler ne dosežem želene »destinacije«. Težko izpostavim konkreten primer, saj sem vedno prišel do želenega cilja (ob kakšni modifikaciji).
Zgodilo se je na balkonu, bil je sončen dan in imel sem videokonferenco s proizvajalcem eye tracking naprav iz Švedske :). Drugače je ideja kar nekaj časa zorela, od prvih zaznavanj tehnologije med branjem knjig, poizvedovanja na spletu, trgu, izobraževanj v Londonu, Stocholmu…in potem je bilo GO FOR IT :).
Tilen: Sam uporabljam predvsem t.i. heatmap-e, še največ od CrazyEgg-a. Poznaš? In če ja, kakšna je predvsem temeljna razlika med vami in njimi?
Tomaž: Govoriva o dveh različnih stvareh. CrazyEgg je luštna rešitev, vendar meri sledljivost miške – tukaj pa je odločitev že bila sprejeta. Mi merimo gibanje očesa, ki se dogaja na podzavestni ravni in tako lahko analiziramo ter predvidevamo odločitve potrošnikov.
Tilen: Hvala za pojasnilo.
Nič me ne drži nazaj.
Moj navdih so zadovoljni klienti, ki ponovno pokličejo z željo po sodelovanju, novi projekti kot je startup Doctrina, ki je štartal novembra 2013.
Bil sem v tej fazi in so bili momenti, potem pa sem se vprašal ali rabim velike poteze? Kaj pa če ostanem mali in sexy, s tem ni nič narobe…nekako mi ratuje.
Tilen: Super odgovor! Vsi smo verjetno na neki točki stremeli k temu, da bi bili nekoč na sedežu nekega mastadona od podjetja in služili težke miljone. Ko pa smo malce zrasli, pa je postalo kmalu jasno, da potrebujemo le (kot dostikrat omenjam) med 10 in 1000 strank, da ustvarimo posel in živimo od njega.
American dream ali kako? Zadovoljen sem z standardom, ki ga imam.
Tilen: Ameriške sanje so passe oziroma so tisto nekaj, kar razni guruji posredujejo naivnežem za nakup njihovih izdelkov in storitev. Realnost je ta, da tudi Američani, vsaj tisti uspešni ameriški podjetniki, stremijo k temu, da zaslužijo toliko, da si lahko predvsem privoščijo – več časa zase in za svoje družine.
Da se nisva videla že več kot 10 let in da ne ve kaj delam ter kje sem.
Po zadovoljnih klientih, ki se vračajo, me priporočajo…investitorju, ki se je odločil podpreti novo idejo in postal partner novega start-upa Doctrina.
Če se le da – ne delaj z njimi. Sami problemi in na koncu nobeden ni zadovoljen.
Tilen: Se popolnoma strinjam. Vsi pač nismo kompatibilni in na neki točki si moramo tudi podjetniki dopustiti, da ne delamo z določenimi strankami.
Da ne nabijaš preveč o vrednotah ipd. ampak si sam vzor, pustiš odločati in sprejemati odločitve, saj drugače ljudje postanemo “ovce”, ki sledimo ukazom in brez razmišljanja delamo na poziv&navodila.
Želel bi si tudi, da če že od zaposlenih pričakuješ lojalnost, jo tudi vrneš ko jo potrebujejo. Imam nekaj malega izkušenj iz mednarodnih podjetji, kjer je lojalnost zaželjena samo enosmerno :).
Nisem pristaš velikih ekip in multinacionalk – bila so super izkušnja vendar so kot veliki fevdalci iz preteklosti, samo še bolj sofisticirani.
Uf, poraz mi diha od kar sem šel na svoje, ampak kar gre, guramo. 🙂
Svetla. Veliko priložnosti, dela…mislim da smo na pravi poti. Zdrava rast, zadovoljni klienti v Sloveniji in kasneje tujini.
Zelo, priporočam vsakemu, vendar ne prej kot vsaj po 3 letih dela v različnih podjetjih.
Tilen: Lahko podrobneje pojasniš? Osebno sem mnenja, da podjetnika ne naredi toliko kilometrina (naredi ga kvečjemu boljšega zaradi izkušenj), temveč stanje duha, ki ga ima.
Tomaž: Se strinjam s tabo, da ga naredi boljšega zaradi izkušenj – to pa tudi zmanjša možnost neuspeha, olajša ti marsikatero pot…O stanju duha bi težko komentiral. Je pa podjetništvo trenutno sexy in čist vroča tema, kot recimo ukvarjanje s tekom. Vsi pišejo o temu, skoraj moraš biti podjetnik…če te ni, manjkaš.
Praktični del
Ker za vsak € veš tvoj ROI, imaš zadovoljne kupce, pridobivaš nove….
Osebno.
Zakaj je pomembno? Imeti 500 vizitk ti pomaga prav nič. Mreženje ja, vendar na pravi način. Lotevam se ga tako da se prvo vprašam, kako lahko jaz komu pomagam in ne obratno. Graditi moraš zaupanje, odnos in to lahko le na manjšem številu ljudi. Ko sem šel na svojo podjetniško pot, mi ni iz mreže, ki jo imam, pomagal prav nihče….uf o tem bi lahko debatirala. 🙂
Tilen: Mislim da si sedaj zajel srž uspešnega podjetnika. Namreč, uspel boš samo tako, da se boš spraševal, kako lahko pomagaš nekomu drugemu pri reševanju izziva, ki ga ima. Denar je le stranski produkt tega početja.
Predavanja, kongresi, PR članki, “word of mouth” klientov.
Vse večje zahteve po pozitivnem ROI, zadovoljnih uporabnikih, vse večji konkurenci, manjših marketinških budgejih.
Da sem nekaj naredil narobe.
Če je temu tako, potem je prav da se je zgodilo. Poiskal si bom nov posel.
Fokusne skupine in spletne raziskave, ki pa jih jaz ne počnem – če govoriva o Oculusu. Osebno obiskuje zaposlene, kar pa jih jaz ne, saj jih izobražujemo preko spleta – Doctrina.
Nič.
Nobenega ne vidim kot konkurenca, ampak komplementarja.
Tilen: Always look on the bright side of life… 🙂
Tale intervju je kar dolg, mogoče bi raje bral knjigo. 🙂
Tilen: Kar se dolžine tiče, popolnoma verjamem – takšna je ponavadi reakcija. Vendar tak tip intervjuja sva si izbrala namenoma, prav tako tip vprašanj, ki “obdela” podjetnika z večih vidikov in ga včasih poskusi tudi vreči iz tira. Bi mi verjel, če bi ti povedal, da so nekatera izmed teh vprašanj, standardizirana vprašanja, ki jih dobiš na intervjujih v enih največjih svetovnih podjetij?
Tomaž: Zanimivo.
Ja.
Tilen: Lahko poveš primer?
Tomaž: Stvari, ki jih ne poznam dovolj, dobro ali obvladam tukaj raje sodelujem z strokovnjaki saj je pomembno da so vse storitve, ki jih naredimo za naše kliente kvalitetne in prinašajo pričakovan ROI.
Zelen čaj ali pa Red Bull.
60.
Bi.
Zelo.
Hitra runda
🙂
Bodi firbčen, sprašuj, raziskuj, beri…nikoli ne bodi zadovoljen z odgovorom. 🙂
Družina.
Oboje.
Oculus: Pomagam, da se tvoja mami in oči zelo dobro počutita in čim manj jezita, ko brskata po spletni strani, se sprehajata po trgovini ali gledata TV.
Doctrina: skrbimo, da imajo zaposleni v lekarnah na voljo vse znanje, ki ga potrebujejo pri svetovanju ob tvoji bolezni :).
Formalna izobrazba ni pogoj za uspeh, je pa znanje.
Žal imamo tako nizke standarde za magistre, da ti nimajo toliko znanja, da bi napisali dober poslovni načrt, prošnjo za službo ipd. Da se ne bomo narobe razumeli, sam sem študiral na Dunaju, končujem magisterij in bi si želel narediti doktorat, vendar sem z omenjeno izobrazbo dobil znanje o tem, kje dobiti odgovore na moje vprašanje.
Zanimiva primerjava šolstva. Na Dunaju je bil pogoj za zaključeno oceno sodelovanje/spraševanje pri predavanju. V Sloveniji me je profesor opozoril, da naj ne sprašujem, ker motim njegov akademski proces.
Ga še čakam.
Zadovoljen klient.
Thinking fast and slow by Daniel Kahneman (aff)
Na začetku sem misli da gre za avtomobilsko zavarovanje. 🙂 Ne vem, začnite raje pisati v angleščini, slogan niti ni tako pomemben.
Tilen: Angleški koncept je že v izdelavi. Namen tega projekta je predvsem zapolniti malce to nišo v slovenskem prostoru.
Doniral.
Tilen: Tomaž, postregel si nam z izjemnimi odgovori! Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti! In čim več nasmeškov tudi v realnem življenju!
Dodaj odgovor