Potrebno je oddati marčevski obračun dela (a.k.a. spodnji tekst). V marcu je bilo v GR8 ekipi zopet burno. Povečali smo število članov na +1. Andreja Jernejčič, bodoča novinarka in potovalna blogerka se je “zaposlila” pri naju za nedoločen čas. 🙂
V izdelavo smo dali unikatne vizike, ki si jih boste kaj kmalu lahko pogledali (delo Polone Pajk, o kateri boste še brali), za pregled uporabniške izkušnje na spletni strani pa je poskrbela Romina Kavčič, s katero sem imel tudi intervju. Po njenih predlogih sem umaknil nekaj odvečnih CTA znakov, začel pa sem s testiranjem pojavnih okenc za pridobivanje e-naslovov (a.k.a. pop-ups).
- Pridobivanje kredibilnosti in vzdrževanje odgovornosti do naših bralk in bralcev.
- Demonstracija našega napredka.
- Deljenje naših izkušenj.
- Motivacija za vse tiste, ki bi radi počeli podobno.
Kaj smo naredili v februarju
V januarju je bilo objavljenih 15 tekstov, od tega:
- 5 intervjujev
- 5 članki iz serije “Spletni članki vredni branja”
- 5 “navadnih člankov”
V marcu sem intervjujal 5 poslovnežev. Prvi intervju je bil z Lauro Smrekar, iskalko vrhunskih kadrov, ki je dala nasveta, ki se jih moramo vsi zavedati: biti ves čas osredotočen na svojo osnovno dejavnost in biti nadpovprečno vztrajen. V drugem intervjuju sem predstavil Romino Kavčič, kreativno ustvarjalko pikslov. Njen intervju je bil deljen preko družbenih omrežij preko 90krat. Moram se ji zahvaliti, saj sem bil kasneje z njo ponovno na vezi in mi je dala nekaj neprecenljivih nasvetov glede uporabniške izkušnje na tej spletni strani. Torej, hvala Romina! 🙂
V tretjem intervjuju nastopa Blaž Triglav, soustanovitelj podjetja Modra Jagoda, ki se ukvarja z mobilnimi aplikacijami za zdravnike. Že sedaj je podjetje prepoznavno po motu, da je njihov izdelek “aplikacija, ki jo uporablja vsak 3. zdravnik v Sloveniji”. Četrti intervju sem naredil z Natašo Brunec, ki se danes ukvarja z origamijem, ki je njena strast. Že po nekaj mesecih dela je zaslužila dovolj, da je podpirala samo sebe, zanimivo pa je tudi fenomen njenega organskega pojavljanja v medijih.
V zadnjem intervjuju sem se pogovarjal z Jakom Lenardičem, ki je direktor agencije ENKI, ki je specializirana za on-line komunikacije in se ponaša z nazivom spletna agencija leta 2012 in 2013. Najbolj sem si ga zapomnil po njegovem načinu razmišljanja in če ga citiram:” Veliko lažje je ljudi izučiti, kot pa jih motivirati.”
Poleg moje redne rubrike Spletni članki vredni branja, se v marcu nisem loteval novih vsebin. Ups, lažem. Objavil sem 1 članek, ki pa je bil bolj predstavitvene narave, saj sem pisal o novi partnerki na GR8, Andreji Jernejčič. Andrej je spisal zanimiv članek o kriterijih za izbor brezplačne WordPress teme, Andreja pa je prebila led s svojim prvim člankom, ki govori o tem, kako ni pomembno koliko krat padeš, temveč koliko krat se pobereš.
Finančni pregled
Prihodki
Prihodke delimo na dve področji: partnersko trženje a.k.a. affiliate marketing in svetovanje.
Partnersko trženje
- LongTail Pro – 0€
- Aweber – 0€
- Genesis – 0€
- Hostgator – 0€
- Namecheap – 0€
Svetovanje
0€
Odhodki
Dodatnih stroškov v marcu nismo imeli.
Naše mnenje o finančnem rezultatu
Slika: Flickr
Tretji mesec je za nami. Kako se držimo? Super! 🙂 GR8 raste v vseh pogledih in tudi finančna sredstva bodo na neki točki padla. Samo ne še danes.
Promet
Spodaj si lahko ogledate 3 slike iz Google Analytics – za večjo sliko preprosto kliknite na sliko.
Pregled prometa a.k.a. traffic overview
Ključne številke (glede na prejšni mesec):
- Unique visitors: 1125 (-185)
- Avg. visit duration: 3:51 (-0:26)
- Bounce rate: 4.69 (-0.39)
Število unikatnih obiskovalcev se je v marcu zmanjšalo za slabih 9%, vendar ostaja nad mejo 1000 unikatnih obiskov, kar pomeni v povprečju dobrih 33 unikatnih obiskov na dan. Prav tako se je zmanjšal čas obiska, ki sedaj znaša malce pod 4 minutami (kar je še vedno precej!), po drugi strani pa se je znižal bounce rate na 4.69%!
Top 10 virov prometa a.k.a. top 10 traffic sources
Vrstni red ostaja približno enak. Na prvem mestu je tako promet iz Facebook-a, organski promet iz Googla pa raste iz meseca v mesec. Prejšni mesec je GR8 dobil 171 unikatnih obiskov (oziroma 8,2% celotnega prometa), ta mesec je ta številka že 310 (oziroma 17,53%)! Razlog za tem je seveda “prijemanje” vsebine v spletnih iskalnikih (za določene besede, ki prinašajo več obiska, tako počasi že tekmujemo).
Najbolj popularna vsebina a.k.a. most popular content
Najbolj popularen članek v marcu je bil intervju z Romino Kavčič, saj ga je neverjetno spromovirala na družbenih omrežjih. Nakazuje se trend, da bodo na prvih mestih nastopali intervjuji s podjetniki, kar je povsem logično, saj ravno temu dajemo največji pomen.
Naročniki a.k.a. subscribers
Število naročnikov se je povečalo za 6, kar je glede na mesec poprej opazen napredek :), obenem pa je bilo poslanih sporočil manj. Razlog temu je ta, da je prava email strategija pravzaprav šele v izdelavi.
Spodaj si lahko pogledate kako nama je šlo.
Poslanih sporočil: 5 (-2)
Število naročnikov | Število odprtih sporočil | Število klikov |
---|---|---|
81 | 34 | 27 |
82 | 35 | 14 |
82 | 46 | 10 |
83 | 52 | 25 |
83 | 47 | 3 |
Najbolj uspešno e-sporočilo je o novi članici Andreji Jernejčič. Ni vsak dan, da se stopnja lepote dvigne iz nič na….precej in to ne ostane neopaženo. 🙂
Kaj smo se naučili v marcu
Slika: Flickr
Marsikaj. 🙂 Že dolgo časa sem hotel imeti mnenje grafičnega oblikovalca glede spletnega mesta in kje so tiste točke, ki se jih lahko relativno brez bolečin odpravi. Želja se mi je izpolnila, ko sem intervjujal Romino Kavčič, ki mi je podala mnenje. Izkazalo se je, da ji je stran precej všeč in da zadostuje današnjim uporabniškim trendom.
Podala je par mnenj, kaj bi veljalo premisliti za spremeniti. Šlo je predvsem za močan kontrast med temno sivo barvo menija in stranskega stolpa, ki je imel precej CTA gumbov (ki sem jih odstranil). Tipologija je takšna kot mora biti (nekaj malenkosti se bo popravilo še v sami obliki intervjuja, da bo prišla bolj do izraza ločnica med vprašanjem in odgovorom).
Precej več pa se je dogajalo v ozadju spletne strani. Končno sem uredil pojavno okence za pridobivanje e-mailov (darila zaenkrat še ni). Uporabil sem WordPress vtičnik Ninja Popup, ki stane cca 20$. Zanj sem se odločil, ker zaenkrat ponuja to, kar sem hotel. Nizka nabavna cena, relativno visoka stopnja profesionalnega videza in preprosta uporaba.
Ali obstajajo podobna orodja, ki so brezplačna? Da. Ali obstajajo boljša orodja? Absolutno. V bistvu sem testiral vsaj 3 izmed njih, vendar trenutno nisem videl smisla večjega finančnega vložka (bom pa na neki točki spisal članek na to temo).
Kot izjemno uporabnega se je izkazal vtičnik Draft For Friends, ki ga s pridom izkoriščam. Gre za to, da neizmerno olajša komunikacijo med mano in intervjujani osebi, ki pregleduje zadnje faze intervjuja.
Do sedaj smo za statistiko v administratorskem okolju WordPressa uporabljali vtičnik Slimstat, ki pa sem ga nadomestil z vtičnikom Google Analytics. Slimstat je sicer super vtičnik, kar potrjujejo tudi pričanja in recenzije velikega števila blogerjev, a meni so zadnje posodobitve kravžljale živce.
Ali je sploh potrebno imeti tovrsten vtičnik? Ne, ker imamo tako ali tako urejeno Google Analytics kodo. (samo Andrej je siten in hoče spremljati podatke na tak način 🙂 ).
Naslednji WordPress vtičnik, ki ga trenutno testiram, je Q2W3 Fixed Widget. Naloga tega vtičnika je ta, da poskrbi za to, da gradnik v stranskem stolpcu ostane v vidnem polju, tudi ko drsite navzdol po strani.
To konkretno pomeni naslednje. Naši članki so v povprečju relativno dolgi (ponavadi več kot 1500 besed), gradnikov v stranskem stolpcu pa imamo le nekaj (ker prisegamo na minimalizem in preglednost strani). Ko se premikate po strani navzdol (berete članek), se s pomočjo tega vtičnika v vašem vidnem polju ohrani opt-in gradnik za vnos e-pošte.
To je bil med drugim tudi predlog oblikovalke, namreč da prestavimo opt-in obrazec na dnu gradnikov v stranskem stolpcu. Zakaj? Ker damo bralcu nekaj časa, da prebere določeno vsebino in se nato odloči, ali bo sledil našim novicam ali ne.
Pomembna stvar, ki smo jo vpeljali, je spletna prisotnost lektorja (a.k.a. Nevenka Mandelj a.k.a. moja mami). Ker nisem hotel več pošiljati tekstov po pošti, sem ji preprosto dal dostop do člankov, s precej omejitvami, kaj lahko počne v administratorskem okolju GR8. Delo omejevanja pravic uporabnika v administratorske okolju učinkovito opravlja Advanced Access Manager.
Za konec naj povem samo to, da sem sicer obdržal WordPressov vtičnik Flare (družbena omrežja), a ga s pomočjo Filament-a prestavil na njihove strežnike in tako naredil dvoje: razbremenil nalaganje strani iz našega strežnika in pohitril samo nalaganje vtičnika.
Ideje in načrti za naprej
Delno se spreminjajo le kratkoročni načrti, ki so odvisni od razpoložljivega časa, ki ga lahko namenimo tej strani. Tu je govora predvsem o vsebinah. Vlogo avtorja bo tako namesto mene v večji meri prevzela Andreja, sam se bom posvetil intervjujem (ki jemljejo vse več časa!) in svoji redni rubriki. Andrej pa bo nadaljeval s serijo člankov o WordPressu.
Sama grafična zasnova (front end) bo ostala kot je sedaj, spreminja pa se marsikaj na administratorski strani, kjer testiram celo kopico takšnih in drugačnih WordPress vtičnikov. V aprilu je cilj narediti vsebino za opt-in darilo, ki bo terjala kar precej časa, bo pa nedvoumno povečala vpis na e-mailing listo.
Namesto zaključka
Tretji mesec je za nami. Za motivacijo pri vašem delu pa spodnji viralni video, ki je še en dokaz, kako je potrebna le dobra ideja in preprosta zasnova, pa pade 75 miljonov ogledov :).
p.s.
Over and out.
Naslovna slika: Flickr
Dodaj odgovor