Spletni prihodki in promet – januar 2014

pokaži denar
Slika: Flickr

Članki, ki dajejo pregled nad spletnimi prihodki in prometom v prejšnem obdobju, so v tujini eni najbolj branih objav. Razlogov za to je več, naj omenim nekatere:

  1. Zadostijo potrebam raznih spletnih voaerjev, ki jih ti podatki zanimajo.
  2. Potešijo radovednost vsem tistim, ki jih zanima ali se da služiti na spletu in koliko prometa se da pridobiti.
  3. Tovrstni članki ponavadi najbolj zbližajo ustvarjalce s ciljno publiko, saj ji ustvarjalci na tovrsten način vzbudijo veliko stopnjo zaupanja.

Tudi z Andrejem sva se odločila deliti podatke z vami, saj sva za to tu. V kolikor bi pisala sama zase, bi pisala v roza zvezek s ključavnico in ga skrila pod vzglavnik…

Enkrat na mesec vam bova v teh člankih prikazovala podatke, ki se tičejo morebitnega zaslužka, ki ga bova ustvarila preko GR8 in prometa, ki je bil za to potreben. Tisti, ki poznate obisk na slovenskih straneh, lahko približno domnevate, do kam lahko ta spletna stran seže.

Takole na približek bi si upal trditi, ko bova dosegla 1000UV (unique visitors), se bo domnevalo, da ima tale spletna stran že neko veljavo. Sicer pa si lahko statistiko slovenskih strani ogledate na moss-soz.si.

S samimi številkami se sicer ne bova obremenjevala, saj sva podobnega mnenja kot mnogi tuji poslovneži, ki trdijo, da zato, da postaviš posel, ne potrebuješ miljon strank. V bistvu je ta številka ponavadi med 10 in maksimalno 1000.

Nameni najinih mesečnih pregledov so naslednji:

  1. Pridobivanje kredibilnosti in vzdrževanje odgovornosti do najinih bralk in bralcev.
  2. Demonstracija najinega napredka.
  3. Deljenje najinih izkušenj.
  4. Motivacija za vse tiste, ki bi radi počeli podobno.

Mogoče pa je naslednji namen celo najbolj pomemben izmed vseh. Tovrstnih pregledov v Sloveniji pravzaprav ni. Na ta način želiva malce razpihati meglo in prisiliti “slovenske guruje”, da naju posnemajo. Vedno se namreč nasmejim raznim slovenskim spletnim stranem, ki opisujejo nekega guruja, ki zasluži 15000€ mesečno skoraj z nič dela.

Zaslužiti z blogom ali z aff stranjo ali s karkoli podobnim ni najbolj preprosto. Ni pa to tudi jedrska fizika. Z delom se da narediti marsikaj.

Kaj sva naredila v januarju

V januarju je bilo objavljenih 11 tekstov, od tega:

  1. 2 intervjuja
  2. 4 članki iz serije “Spletni članki vredni branja”
  3. 5 “navadnih člankov”

V intervjujih sta se predstavila moj dober prijatelj Rok Bukovšek, ki se primarno ukvarja z računovodstvom in Žan Nekrep, ki je predstavil svoji reviji.

Andrejev masterpiece v mesecu januarju je bil pregleden vodič o Pinterestu, sam pa sem napisal precej dolg članek na temo laži v spletnem marketingu. Priporočam da si ogledate oba, v kolikor še niste.

Finančni pregled

Prihodki

Prihodke deliva na dve področji: partnersko trženje a.k.a. affiliate marketing in svetovanje.

Partnersko trženje

  1. LongTail Pro – 0€
  2. Aweber – 0€
  3. Genesis – 0€
  4. Hostgator – 0€
  5. Namecheap – 0€

Svetovanje
0€

Odhodki

Stroškov v januarju ni bilo, saj imava gostovanje že od prej, naročnina na Aweber pa je vezana tudi na ostale spletne strani.

Najino mnenje o finančnem rezultatu

brez denarja
Slika: Flickr

Precej butast naslov, kaj mislite? Šalo na stran. Dejstvo, da sva zaslužila 0€, naju niti najmanj ne skrbi. Kot sem že nekajkrat omenil, je smisel tega bloga “money-making-wise” predvsem v tem, da se zasluži za “coffee-money”. Na tem mestu je seveda govora o zaslužku s partnerskim trženjem.

V prihodnosti vidim nekaj zaslužka predvsem v promociji WordPress framework-a Genesis in pa spletnega gostovanja Hostgator.

Popolnoma druga stvar pa je področje svetovanja in mentorstva. Vzpodbudno je to, da že po prvem mesecu delovanja potekajo prvi pogovori z potencialnimi strankami. Kako se bo stvar obnesla, pa boste seveda izvedeli.

Promet

Spodaj si lahko ogledate 3 slike iz Google Analytics – za večjo sliko preprosto kliknite na sliko.

Pregled prometa a.k.a. traffic overview
Pregled prometa jan 2014

Ključne številke:

  • Unique visitors: 424
  • Avg. visit duration: 5:04
  • Bounce rate: 3.52%

424 obiskovalcev v januarju. Ali je to veliko, malo? Upoštevaje nič promocije in nišno področje plus dejstvo, da gre za slovensko spletno stran…”I will take it any hour of the day!”. Šalo na stran. Mene osebno precej bolj veselijo dvoje dejstev:

  1. Nizek bounce rate – obiskovalci dejansko berejo najino vsebino.
  2. Relativno dolga doba obiska na spletni strani – obiskovalci dejansko dejansko (je to pravilno stopnjevanje? #ne-ni) berejo najino vsebino.

Top 10 virov prometa a.k.a. top 10 traffic sources
Top 10 virov prometa jan 2014

Omenil bi tri elemente. Promet iz Facebook-a me ne čudi. V tem trenutku gre za najmočnejšo družbeno platformo, sploh za področje spletnega marketinga. Izjemno sem vesel obiska iz foruma internetmojster.com, ki je zbirališče slovenske spletne smetane. Tretji element pa je organski obisk, ki je glede na statistiko, dosegel res lepo številko in bo upam še večjo.

Najbolj popularna vsebina a.k.a. most popular content
Najbolj popularna vsebina jan 2014

Na prvih dveh mestih se nahajata t.i. “how-to” članka, na tretjem pa se nahaja ranting-članek. O vrstah vsebine bova še mnogokrat pisala, naj le omenim, da se bova tudi tu držala preverjene formule člankov, katero bralci berejo. Razni tutoriali in recenzije bodo postali stalnica na GR8.

Naročniki a.k.a. subscribers
S trenutnim številom naročnikov sva zadovoljna, sploh ker nisva v promocijo strani vložila še niti 1€. Še bolj sva zadovoljna s tem, da sta se do sedaj od novic odjavili samo 2 osebi. Še še bolj (je to pravilno stopnjevanje? #ne-ni) pa sva zadovoljna s odstotki odprtih sporočil.

Spodaj si lahko pogledate kako nama je šlo.

Število naročnikov na najine novice: 74
Poslanih sporočil: 6
Število naročnikovŠtevilo odprtih sporočilŠtevilo klikov
664839
714322
735534
735028
744728
735124

Najbolj uspešen članek je prikazan spodaj. Verjetno bova v naslednjih mesecih eksperimentirala tudi s predlogo, ki bo odražala GR8 kot blagovno znamko (spogledujeva se z responzivnimi predlogami Zurb fundacije). Ali bova potem ostala pri tovrstnih predlogah, pa je vprašanje. Vprašanje testiranja.

Vsi vemo, da je izumljati toplo vodo brezpredmetno in da ponavadi so tiste stvari, ki najbolj učinkujejo, tudi najbolj preproste.

aweber jan 2014

Kaj sva se naučila v januarju

znanje
Slika: Flickr

Že v prvem mesecu sva se precej naučila. Testirala sva različne vtičnike, predvsem na področju sorodne vsebine, kjer zaenkrat uporabljava Zemanto. Vtičnik, ki ga trenutno testirava, pa je WP-DraftsForFriends, ki nama bo prišel izjemno prav pri intervjujih.

Testirala sva tudi različne elemente v sidebar-u. Sam se vse bolj zgledujem po motu “manj je več”, kjer bom skušal odstraniti maksimalno nepotrebnega šuma in resnično dati poudarek na vsebini. Že preden sva zagnala to spletno stran, sva se odločila, da ne bova imela nikakršnih oglasov. Se pravi, nič bannerjev in nič Google Adsense. Ne zato, ker nama denar smrdi, ampak ker nama precej več pomeni počutje bralca.

Ena izmed pomembnih stvari, ki je mogoče samoumevna, je opravljati delo sistematično. V praksi to pomeni, da imava do sedaj točno določeno do kdaj objaviti kakšno vsebino. Vtičnik, ki onemogoča izgovore, pa je preprost uredniški koledar.

Pomembna stvar, ki nama postaja vse bolj jasna, je ta, da so slovenski podjetniki v 99,99% kul bitja. Do sedaj sva imela neverjetno dobre izkušnje in pogovore glede intervjujev. Kljub temu, da so mnogi resnično zasedeni, si najdejo čas odgovarjati na vprašanja (ki jih ni malo!). V februarju imava tako zasedene že vse termine (zaenkrat je načrt 1 intervju na teden) in brali boste lahko super-duper zanimive zgodbe super-duper podjetnikov.

Ideje in načrti za naprej

Idej in načrtov ne bo zmanjkalo. Precej bolj je pomembna realizacija. Zaenkrat sva vzela za stalnico 3 stvari: Spletni članki vredni branja, intervjuji in nova vsebina vsak teden. Ena izmed resnih idej, s katero se poigravava, pa bi bila dodatna brezplačna reklama za podjetnike (poleg intervjujev). V mislih imava idejo, ki jo že nekaj časa dosledno izvaja Jeremy Schoemaker. Gre za t.i. “free shirt friday”.

Kako bi to zgledalo v praksi? Podjetja, samostojni podjetniki, lastniki spletnih strani in njim podobni nama pošljejo brezplačno majico (pulover, kapo,..) z njihovim logotipom. V zameno za ta brezplačni kos oblačila se bova slikala v tem kosu (ali najela kakšno polnago žensko, nisva se še odločila… 🙂 ). Poleg tega bova pod sliko napisala tudi 3-5 stavkov o tem, kaj počnete.

Če se vam to zdi kul ideja, nama pišite.

Namesto zaključka

Za konec pa tole. Tudi 15000€ je dosegljivih v smislu mesečnega zaslužka preko spleta. In še mnogo več. Ali toliko zasluživa sama? Nikakor ne. Sva pa na poti tja. Edini recept za to, pa je delo. Tu ni bližnjic. Eden izmed videospotov, ki dobro opisujejo to, si lahko pogledate spodaj (čeprav nisva Britney fena..):

Over and out.

Comments

Matjaž pravi:

Govoriti o zaslužku nič bi bilo pri vaju malce “nepravilno”. Kot sta že sama ugotovila, so se začeli odvijati dogovori o sodelovanju in poslih. Ravno te sta dobila z uspešno pridobljenimi “sledilci”. Ti pa so že vajino premoženje. Tistih 60 zvestih bralcev je več vredno, kot nekaj eurov zaslužka s hosting aff;)

Tilen Mandelj pravi:

Vrednost je seveda nekaj drugega. Zame osebno so poznanstva, ki sem jih sklenil v tem mesecu vredna več kot..ehm, mesečna plača :). V tem članku pa sva želela prikazati standarden prikaz prometa in zaslužka, kot je to v navadi pri tujih blogih.

Tomaž pravi:

Matjaž koliko pa ocenjuješ, da je vreden en email naslov?

Tilen Mandelj pravi:

Tomaž, če smem vskočiti. Obstajajo relativno preproste metrike za izračun le tega. Recimo lifetime value (LTV) in return on investment (ROI). En članek ki precej dobro to opisuje – How Lifetime Value is used to evaluate email customer marketing strategy.

Tomaž pravi:

Najprej naj pohvalim vajino stran! Vedno z veseljem preberem vajine prispevke.

Glede ciljev, pa je prav da si postavljata visoke cilje. Če si človek postavlja visoke cilje, razmišlja čisto drugače. Če razmišljaš kako boš zaslužil 1000 € na mesec, jih zagotovo ne boš nikoli zaslužil 20.000 € na mesec. Če pa razmišljaš kako boš zaslužil 15.000 € na mesec imaš čisto druge ideje, koncept,… in tudi, če ne zaslužiš 15.000 €, jih zaslužiš vsaj 3.000 €.

Tilen Mandelj pravi:

Tomaž, so to visoki cilji? Hja, sam ne gledam na to tako. Je ogromno dela vloženega tu notri. Minimalno dve leti po minimalno 20 ur na teden poleg redne službe. Poudaril bi samo, da 15000€ ni cilj. Kakor koli se mogoče že to neverjetno sliši. Na prvem mestu so zadovoljne stranke in na drugem mestu zaslužek, ki bo omogočal full time delo.

Denis pravi:

V bistvu bi dala gor AdSense in bi zaslužila vsaj nekaj, nekaj klikov bi itak bilo, pri teh partnerskih programih pa žal ne dobiš nič, če nihče nič ne kupi. Samo predlog.

Tilen Mandelj pravi:

Denis, hvala za tvoj predlog. Kot sem že omenil, Adsensa na tej strani ne bo. Primaren namen GR8 je predstavljati kvalitetne vsebine tistim, ki jih ta tematika zanima in ne monetizacija le tega. Kar se tiče partnerskih programov, nama je to popolnoma jasno. Vendar naj zopet omenim, tu ni na prvem mestu monetizacija ampak pogostejši prikaz tistih stvari, ki jih v svojem poslu uporabljava vsak dan in lahko stojiva za njimi 100%. Ali vse to pomeni, da nama denar smrdi? Še zdaleč ne. Ne pomeni pa nama toliko, da bi riskirala odnos z najinimi bralci v zameno za par € klikov.

Dodaj odgovor