Živjo, Tilen tu. (#kdopadrug) Če prvič berete moje poročilo, potem naj vam v nekaj stavkih povem, zakaj gre. Vsak mesec bom poskušal kar najbolj natančno opisati dogajanje okoli spletnega mesta GR8, predvsem podati podatke o prometu in prihodkih. To seveda ni najpomembnejše – najpomembnejše so izkušnje, ki smo si jih ob tem pridobili.
p.s. Opravičujem se za pozno objavo mesečnega poročila (neverjetno, koliko hitro leti čas…) in upam da mi ga v juniju uspe spisati prej.
Nameni naših mesečnih pregledov so naslednji:
- Pridobivanje kredibilnosti in vzdrževanje odgovornosti do naših bralk in bralcev.
- Demonstracija našega napredka.
- Deljenje naših izkušenj.
- Motivacija za vse tiste, ki bi radi počeli podobno.
Kaj smo naredili v aprilu
V januarju je bilo objavljenih 16 tekstov, od tega:
- 4 intervjuji
- 4 članki iz serije “Spletni članki vredni branja”
- 8 “navadnih člankov”
V aprilu so bili objavljeni 4 intervjuji, od tega dva predstavnika ženskega in dva moškega spola. Prvi intervju je bil z Marinom Vladovićem, direktorjem Ceneje.si in osebnem trenerjem. Je eden tistih podjetnikov, ki se zaveda pomembnosti celotnega pristopa v poslu (pomembnost spanja, športne aktivnosti, družinskega življenja). Njegove besede so nabite s pozitivno energijo in po prebranem intervjuju vam bo postalo popolnoma jasno, zakaj je on tip človeka, ki bi ga medse sprejeli vsi. V intervjuju si lahko preberete dosedaj najbolj izdelan način soočenja s strankami, ki nam ga je zaupal kateri koli podjetnik. Njegov intervju je v tem trenutku eden najbolj razširjenih intervjujev po družbenih omrežjih (112 delitev v času pisanja tega članka).
Drugi intervju je bil s podjetnico Nevenko Črešnar Pergar, ki sem jo imel čast spoznati tudi v živo. Med drugim je bila članica prve pogajalske skupine za pogajanja s Hrvaško glede Jedrske elektrarne Krško, v letih 1995 in 1996 je krojila začetke dela Računskega sodišča Republike Slovenije. Zanjo podjetništvo ni zgolj posel, temveč življenjska filozofija. Kot zanimivost – njen intervju se je do sedaj najbolj razširil preko Linkedina.
V tretjem intervjuju sem se pogovarjal z Nano Žargi. Je industrijska oblikovalka, v slovenski javnosti sicer bolj znana kot partnerka v družinskem poslu (restavracija Shambala). Ustvarjalka, raziskovalka. V intervjuju piše med drugim tudi o tem, da so za uspeh na področju grafičnega oblikovanja potrebne veščine poslovanja.
V četrtem interjuju mi je odgovore na vprašanja spisal Aaron Marko, trener mehkih veščin pri mednarodnem izobraževalnem podjetju Gustav Käser Training International. Je eden tistih podjetnikov, pri katerem ti postane takoj jasno, da uživa v življenju. Od konkurence se razlikuje po tem, da konkurenca nima njega.
Poleg moje redne rubrike Spletni članki vredni branja, v aprilu za GR8 nisem spisal kaj omembe vrednega. Vsebinski marketing postaja vse bolj domena partnerjev, medtem ko se sam ukvarjam predvsem z upravljanjem tega našega malega slovenskega projekta in pripravljanjem podlag za nove projekte.
Andrejev članek, ki mi je najbolj ostal v spominu nosi naslov 10 razlogov zakaj je WordPress popoln za mala podjetja. V kolikor iščete primerno platformo za vašo spletno stran, priporočamo WordPress. Če ste na tem področju popolni začetnik, ste lahko brez skrbi. Andrej vam ponuja brezplačno namestitev WordPressa!
Ne čakaj pomladi, ne čakaj na maj je naslov članka, ki ga spisala naša lepša predstavnica Andreja. Kot ste že lahko ugotovili do sedaj, Andreja piše izvrstne osebne motivacijske članke in tudi omenjeni ni nobena izjema. Bistvo sporočila, ki ga nosi članek je ta, da se končno že premaknite v stanje akcije in odpirati se vam bodo začela nova obzorja!
Finančni pregled
Prihodki
Prihodke delimo na dve področji: partnersko trženje a.k.a. affiliate marketing in svetovanje.
Partnersko trženje
- LongTail Pro – 0€
- Aweber – 0€
- Genesis – 0€
- Hostgator – 0€
- Namecheap – 0€
Svetovanje 0€
Odhodki
Začeli smo z lahkotno promocijo preko oglasov na Facebooku, ki nas je olajšala za okoli 40€.
Naše mnenje o finančnem rezultatu
Slika: Flickr
Finančno stanje GR8 je podobno finančnemu stanju povprečnega Slovenca – okoli ničle oziroma rajši par deset evrov v minusu.
Promet
Spodaj si lahko ogledate 3 slike iz Google Analytics – za večjo sliko preprosto kliknite na sliko.
Pregled prometa a.k.a. traffic overview
Ključne številke (glede na prejšni mesec):
- Users: 1338 (+213)
- Avg. visit duration: 3:32 (-0:19)
- Bounce rate: 0.79% (-3.90%)
Google se je odločil, da bo spremenil terminologijo nekaterih elementov v svoji statistiki in po novem imenuje obiske seje, unikatne obiskovalce pa uporabnike. Število uporabnikov se je v aprilu dvignilo na 1338, kar pomeni v povprečju dobrih 44 unikatnih obiskov na dan. Opažamo, da se počasi zmanjšuje tudi čas obiska na strani, ki sedaj znaša malce nad 3 minutami in pol, po drugi strani pa se je bounce rate znižal na neverjetnih 0,79%!
Top 10 virov prometa a.k.a. top 10 traffic sources
Strategija vsebinskega marketinga doživlja že prve resne rezultate. V mesecu aprilu, kot lahko vidite iz slike, je na prvem mestu kot vir prometa ravno organski obisk iz Googla, ki znaša slabih 27% celotnega obiska spletne strani. Facebook ostaja najmočneje zastopano družbeno omrežje (navkljub naši prisotnosti na Google+ in Linkedinu) in kar je poleg tega najbolj zanimivo, je dejstvo da je na 4. mestu obisk iz mobilne verzije Facebooka. Dokaz za vse tiste, ki mislijo, da še ni čas za optimizacijo spletnega mesta za pametne telefone in tablice…
Najbolj popularna vsebina a.k.a. most popular content
Najbolj popularen članek v marcu je bil intervju z Marinom Vladovićem, ki je dosedaj tudi najbolj oglaševan intervju na družbenih omrežjih (preko 100 delitev na Facebooku). Kar polovico vseh prispevkov na tej lestvici predstavljajo intervjuji s podjetniki, kar je le pokazatelj naše strategije.
Skupna statistika
Ker se je že nabralo nekaj podatkov (plus dejstvo, da sem freak kar se tiče številk), spodaj objavljam še skupno tabelo s podatki iz prejšnjih mesecev.
Naročniki a.k.a. subscribers
Število naročnikov se je povečalo za 27, kar je posledica tega, da smo začeli načrtno delati na email strategiji, ki trenutno vključuje celo kopico elementov:
- Preverjeni opt-in obrazci na ključnih pozicijah spletnega mesta (sidebar, popup, pod člankom, na posebni spletni povezavi).
- Izboljšana pristajalna stran za pridobivanje emailov.
- Izdelana e-knjiga, ki vsebuje dosedaj objavljene intervjuje s slovenskimi podjetniki.
- Izdelan koncept pošiljanja newsletterja enkrat tedensko.
V aprilu smo sicer poslali samo 1 sporočilo (precej neumno od nas), kar je posledica pomanjkanja časa ob implementaciji vseh novosti. Se posipamo s pepelom!
Kaj smo se naučili v aprilu
Slika: Flickr
Kar se tiče tehničnega vidika delovanja spletnega mesta, ostajamo skoraj na enakem mestu, kjer smo bili mesec poprej. Malce se poigravamo z mislijo zamenjati vtičnik za prikaz gumbov družbenih omrežij. Po 3 mesecih testiranja smo zaenkrat umaknili HelloBar, ki se je nahajal čisto na vrhu. Razlog za to je bil preprosto ta, da konverzija ni bila takšna kot smo jo pričakovali (znaša okoli 1,3%). Po drugi strani pa smo zelo zadovoljni z vtičnikom Ninja Popups, kjer trenutno naša konverzija vpisov na mailing listo znaša malce manj kot 6% (je pa res, da je sam vtičnik le orodje in da je od vašega znanja odvisno, kako boste postavili popup, da bo učinkovit)!
Kar je bilo v aprilu res pomembnega, je to, da smo končno postavili darilo za optin, ki je trenutno zbirka intervjujev v .pdf obliki in pristajalno stran, ki je namenjena le temu. Na ta način smo definitivno povečali konverzijo vpisov na našo naročniško listo. Vem (in se posipam s pepelom), da ste predlagali, da bi to darilo bilo v obliki priročnika “100 idej za spletni posel, ki ga lahko opravljate od doma”. V danem trenutku preprosto nismo imeli še časa tega izpeljati in bomo to najverjetneje naredili v obliki brutalno dolgega prispevka.
Ideje in načrti za naprej
Že dobra dva meseca pripravljamo teren za počasno monetizacijo spletnega mesta. Ena izmed prvih storitev (poleg svetovanja in mentorstva), ki jih bomo ponudili, je GR8 FB mastermind skupina, ki je bila ustanovljena iz vsaj dveh razlogov:
- Danes smo danes podvrženi vse večjemu informacijskemu šumu in veliki količini dezinformacij – v takšni skupini so informacije hitro preverljive.
- V povprečnih skupinah na Facebooku vam dejansko ne ponujajo neke dodane vrednosti in člani skupine postanejo ponavadi samo zaradi vsiljevanja svojih affiliate povezav. Ta skupina bo moderirana.
Z Andrejem sva na ta način želela postaviti “low-entry” storitev, preko katere nas lahko dodobra spoznate v kolikor bi nas želeli najeti. Okoli cene se sicer še pogovarjamo, a obstaja velika verjetnost, da bo ta znašala enkratno plačilo v vrednosti simboličnih 7€. Za ta denar boste dobili dostop do specifične FB skupine, ki bo redno moderirana in kjer boste lahko izmenjavali mnenja in izkušnje s somišljeniki.
Če bi radi dostopali do GR8 FB mastermind skupina že danes, mi pišite!
V kolikor imate kakšno idejo, kaj bi radi brali, koga bi radi spoznali preko intervjuja, ali bi radi prispevali kakšen gostujoč članek ali pa nas samo pozdravili, nas kontaktirajte.
Namesto zaključka
Četrti mesec in še kar migamo. Kot se v vsakem resnem poslu spodobi, jemljemo ta posel kot maraton in ne kot tek na kratke proge. Gradimo počasi, a vztrajno. Vidimo široko sliko in počasi se že delajo obrisi uspeha. Oziroma kot pravim vsak dan:” Uspeli bomo tako, da bomo pomagali uspeti drugim.”
Spodaj predstavljam viralni video v zadnjem mesecu, ki je prebil 10 miljonov oglasov, traja manj kot minuto, predstavlja pa zajca, ki je maline. Kaj hočem s tem povedati? Da se da s preprostim videom zajca zaslužiti lepe denarje. Tukaj govorimo o veliko različnih elementih, ki lahko vplivajo na zaslužek, ampak takole čez palec boste največkrat zasledili številko okoli 3000$ na miljon ogledov. In to je brez klikanja na oglase…
p.s.
Over and out.
Naslovna slika: Flickr
Dodaj odgovor