Spletni članki vredni branja #5

sick
Slika: Flickr

Tale članek je napisan skoraj tik pred zdajci. Razloga (izgovora) sta vsaj dva: bolezen in preveč izbire. Naj pojasnim.

Vsi, ki imate oziroma ste imeli majhnega otroka, potem veste, kako je, ko zboli. Sledi verižna reakcija. Pri nas to izgleda nekako takole. Sin zboli (zadnje pol leta so na sceni predvsem viroze), dobi zelo visoko vročino, a skoraj popolnoma ozdravi v dveh dneh.

Potem je na vrsti moja boljša polovica. Dejstvo da je športnica, inštruktorica pilatesa in hoopinga (preverite! 🙂 ), pripomore k temu, da tudi ozdravi v največ dveh-treh dneh. Potem pa sem na vrsti sam. 10-12 ur za računalnikom, telovadba je v zadnjem letu bila le hoja cca 2km v eno smer do službe, prehrana tako tako. Rezultat – 7-10 dni.

Ampak se izboljšujem. Če so me moji “spletni mentorji” naučili česar koli, je to da je vzporedno s poslom potrebno resnično skrbeti tudi za svoje telo in duha.

Druga stvar, ki me je precej ovirala ta teden pri pisanju tega članka, je neverjetna količina resnično izjemnih člankov, ki so bili objavljeni. Skoraj cel dan sem omahoval med izbiro, potem pa sem se odločil, da se bom osredotočil na tematske članke. Ta teden se izbira člankov vrti okoli pisanja in branja.

1. 6 Ways I’ve Improved My Writing In the Past 6 months You Can Try Today

Kategorija: Pisanje

pisanje
Slika: Flickr

V kolikor še ne poznate Buffer-ja, predlagam, da ga spoznate. Gre za fenomenalno orodje, ki vam olajša deljenje novic preko družbenih omrežij s pomočjo vnaprej pripravljenih novic.

Članek z naslovom 6 Ways I’ve Improved My Writing In the Past 6 months You Can Try Today je delo avtorice Belle Beth Cooper. V njem opisuje eksperimentiranje z majhnimi spremembami v ritmu njenega delovnega procesa, procesa pisanja in vrst objav, ki jih piše. Pravi, da se rezultati kažejo predvsem v boljšem razumevanju tega, kje je tisto področje na katerem najbolje deluje.

Opisuje 6 načinov:

  1. Pošljite članek večim ljudem za povratno mnenje. Več mnenj je lahko na tem mestu precej bolje kot pa manj,
  2. Eksperimentirajte z novimi formati in oblikami vsebine. Pišite osebne zgodbe, pregledne članke, intervjuje, članke o izdelkih, ki jih imate radi ipd.
  3. Testirajte nove metode v delovnem procesu. Za nek preprost članek se lahko preprosto usedete pred zaslon in pišete, za bolj zahtevne oblike je potrebno delati raziskavo, mogoče pisati osnutke na papir…
  4. Več prakse in manj teorije. Vaja dela mojstra.
  5. Branje. Berite različne vsebine. Razlog za to je preprost. Samo če boste izpostavljeni raznovrstnim vsebinam, boste imeli več možnosti ustvarjati kreativne vsebine in ideje.
  6. Delajte si zapiske in opombe. (op.p. sam imam npr. vedno ob sebi ipad-a in Evernote, kjer si beležim vse kar mi prileti na pamet)

2. The Complete Guide to Building Your Blog Audience

Kategorija: Bloganje

neil patel
Slika: Flickr

V kolikor se odločate, kateri članek prebrati v podrobnosti, vam toplo priporočam ta članek. Neil Patel in soavtor Aaron Agius sta spisala neverjeten 30.000 besed dolg priročnik (in Neil jih je napisal že kar nekaj!!) na temo kako zgraditi svojo ciljno publiko.

V priročniku se dotikata 10 poglavij:

  1. Zgradite si publiko, ki vam bo dovolila, da ji tržite svoje izdelke in storitve.
  2. Vrsta objav, ki jih je lahko tržiti.
  3. Organsko iskanje.
  4. Plačljivo iskanje.
  5. Družbena omrežja.
  6. Plačljiva družbena omrežja.
  7. Doseg publike. A.k.a. outreach (v kolikor imate boljši prevod, mi ga sporočite v komentarjih pod člankom). To opisuje dejanje, ko pišete svoji publike preko e-pošte, družbenih omrežij ali celo osebno in jih prosite, da delijo, promovirajo ali si preprosto ogledajo vašo objavo.
  8. Mreže za sindikacijo vsebin a.k.a. Content Syndication Networks. En lep primer tega je element strani, ki se pojavlja tudi pod tem člankom in vam priporoča, da si preberete še druge članke. Z Andrejem trenutno uporabljava Zemanto in ne bi mogla biti bolj zadovoljna!
  9. Sindikacija vsebin na drugih spletnih mestih. Eden izmed primerov je Scoop.it, ki ga uporabljava tudi sama, gre pa za preprosto deljenje svoje vsebine novim spletnim publikam.
  10. Ponovna uporaba vaše pisne vsebine. Na tem mestu gre za to, da vzamete tekst v vašem članku in ga spremenite npr. v prosojnice, infografiko ali kaj podobnega.

3. 14 Lessons We Can All Learn From “The Wolf of Wall Street”

Kategorija: Motivacija

volk iz wall streeta
Slika: Flickr

Če ne poznate, oziroma niste vsaj slišali za film Volk iz Wall Streeta, potem verjetno živite v jami oziroma zadnje pol leta niste šli iz svoje sobe, kjer nimate dostopa do spleta. #sarcasm-off Martin Scorsese si je za predlogo svojega filma izposodil avtobiografijo resničnega Jordana Belforta.

Jordan je newyorški borzni mešetar, ki s svojo družbo opehari investitorje in zasluži bajno bogastvo. V glavni vlogi blesti Leonardo DiCaprio, stransko vlogo pa igra Katarina Čas.

Članek Ludvig Sunströma govori o 14 lekcijah, ki se jih lahko naučimo od Jordana Belforta:

  1. Izvedite svojo idejo. Kar vas bo ločilo od drugih, ki imajo popolnoma enake ideje je to, da jih boste prej izvedli.
  2. Poenostavite posel. Uvedite KISS pravilo a.k.a. keep it simple and stupid.
  3. Ustvarite posel s pomočjo lojalnih ljudi. Imejte ob sebi ljudi, ki jim zaupate.
  4. Ustvarite posel z ljudmi iz različnih področij. Če ustvarjate spletni posel in ste grafični oblikovalec, potem ne najamite še enega grafičnega oblikovalca, temveč programerja ali prodajalca.
  5. Oblecite se za uspeh. Vaša samozavest vam bo hvaležna.
  6. Sledite svojim tekmecem in sovražnikom.
  7. Hranite svoje skrivnosti na varnem.
  8. Učite se iz napak drugih.
  9. Ustvarite si neomajen ugled.
  10. Za svoje zaposlene si ustvarite temeljne vrednote, ki jih ni težko razumeti.
  11. Vodite s svojim zgledom.
  12. Vzpostavite sistem pričakovanj.
  13. Vzpostavite sistem nagrad za težko opravljeno delo.
  14. Naj postanejo ljudje od vas odvisni.

4. Why you should read 100 books

Kategorija: Branje

branje
Članek Jason Evanisha govori o tem, zakaj je pomembno prebrati 100 knjig. Ne samo to, sam je mnenja, da je bila to ena izmed najboljših reči, ki jih je naredil v življenju. Katere rezultate je videl zaradi tega?

  1. Boljše razumevanje dolžnosti svojih sodelavcev.
  2. Boljše počutje in samozavest v pogovorih, ki se nanašajo na katero koli tematiko, okoli katere je bral.
  3. Izboljšanje nekaterih spretnosti.
  4. Spoznal je ostale pomembne ljudi, ki tudi veliko berejo.

Pomembno pa je spoznanje, da v končni fazi ni pomembno število knjig, ki jih prebereš, ampak dejstvo, da ti branje preide v navado!

5. Keep It Simple, Stupid: 7 No-Fuss Online Tools For The Lazy Blogger

Kategorija: Bloganje

pisati
Slika: Flickr

Joel Lee je v članku predstavil 7 spletnih orodij za lene blogerje. Lene blogerje? Hja, dejstvo je, da se nam dostikrat ne da ubadati z gostovanji, vtičniki in ne vem čem. Radi bi samo pisali. V Sloveniji je najbolj izkoriščena platforma verjetno Blogger.

Tisti, ki sledite to področje, veste, da se je v zadnjih dveh letih veliko naredilo v tej smeri. Ena izmed najbolj znanih platform na področju minimalističnih platform je verjetno Medium, ki so ga naredili taisti ljudje, ki so naredili Twitter. Sam bi mogoče omenil še fenomenalni Ghost, ki pa je na žalost plačljiv.

Preberite si članek, testirajte platforme in izberite tisto, ki vam najbolj ustreza.

5 teden in 5 zanimivih člankov.

Over and out,

Tilen

p.s. V kolikor imate na voljo kakšen zanimiv članek, ki ste ga prebrali nedavno, ga sporočite spodaj v komentarjih!

  • Matjaž pravi:

    Nekoč sem slišal dober komentar, ki je zelo podoben temu pod točko 1.

    Namreč, v Sloveniji imata vsaj dva človeka enako idejo kot ti sam, v Evropije takšnih ljudi s točno takšno idejo vsaj 200, na svetu je s točno takšno idejo kot je tvoja vsaj 2000 in več ljudi, razlika med teboj in vsemi ostalimi je samo ta, da si lahko hitrejši in idejo pričneš realizirati.
    Drugače povedano, JUST DO IT !