Spletni članki vredni branja #22

20h work week

Tokrat zaradi obilice dela objavljam serijo šele v torek. Na trenutke se vam morda dozdeva, da se v svojih člankih ponavljam oziroma da obravnavam precej podobne teme. Dostikrat imate prav.

Razlog je v tem, da so te teme izjemnega pomena za vaš posel. Imate namreč dve opciji – ali najamete nekoga, da bo te stvari naredil namesto vas ali pa boste vložili veliko trdega dela in časa, da boste dosegli pozitivne rezultate. O čem govorijo članki tega tedna:

  1. O 6 brezplačnih vodičih po družbenih omrežjih.
  2. O anatomiji popolnega spletnega članka.
  3. O tem, kako uspešno voditi posel s samo 20 urami dela tedensko.
  4. O tem kako narediti, oglaševati in upravljati spletni tečaj.
  5. O tem, kako napisati izjemno vsebino za pristajalno stran.

Sledi nepozabnih pet.

1. 6 Free Social Media Guides All Business Owners Should Read

Kategorija: Družbena omrežja

social medi guide
Slika: Flickr

Rob Nightingale je v članku zbral 6 vodičev po družbenih omrežjih, ki zadoščajo potrebam tako začetnikov kot naprednim na tem področju:

  1. Social Media for Business (Becky Livingston na kratek in jedrnat način piše v vodiču npr. o tem, kako identificirate svojega idealnega kupca.)
  2. Your Guide To Social Media Marketing (Mike Nichols ne piše toliko o strategijah na družbenih omrežjih, kot temu kako povečati odzivnost blagovne znamke kupcem.)
  3. The Marketer’s Guide to Social Media 2014 (Vocus na 6 straneh opisuje pregled rastočih trendov na področju družbenih medijev, kakšne so napovedi za prihodnje leto in kako boste lahko uporabili te informacije v vašo prednost.)
  4. Social Intelligence Report (Poročilo Adobe-a navaja predvsem zanimive statistične podatke okoli rasti CPC (cost per click), CPM (cost per impression) in CTR (click-through rate) na Facebooku, ki kažejo na dejstvo, da se bodo morali tržniki precej osredotočiti na optimizacijo.)
  5. Social Media Tactical Plan (Najbolj praktičen prikaz delovanja na družbenih medijih, ki vključuje strategijo delovanja na Facebooku, Twitterju, Pinterestu, Google+, blogu ipd. Priporočam v branje!)
  6. ROI of Social Media: Myths, Truths and How To Measure (Zadnji vodič se dotika tematike, ki se zadnje čase vse bolj pojavlja v medijih. Namreč, kakšen je ROI (“return on investment” oziroma donosnost lastniškega kapitala, ki pomeni razmerje med vloženim denarjem in zaslužkom, ki ga vloženi denar prinese) družbenih omrežij.)

2. The Anatomy of a Perfect Blog Post: The Data on Headlines, Length, Images and More

Kategorija: Bloganje

perfect blog post
Slika: Flickr

Obstaja preprost razlog, zakaj se pogosto osredotočam na anatomijo uspešno napisanega članka. Zato, ker ga še vedno veliko ljudi ustvarja popolnoma narobe. Lahko pišete o fenomenalni stvari, ampak v kolikor bo članek zgledal kot tekst spodaj, ga ne bo noben bral, tako preprosto je to:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis in eros vitae orci auctor lobortis. Phasellus pulvinar lacinia neque eget congue. Sed cursus fermentum orci, ut sagittis neque fringilla et. Pellentesque in dapibus dui. Nullam varius diam vel adipiscing iaculis. Vestibulum blandit sit amet lacus in sagittis. Morbi quam augue, tincidunt vitae euismod nec, facilisis ac nisi. Integer arcu leo, elementum ut mauris ac, ultrices condimentum ipsum. Fusce porta eros ut magna venenatis bibendum. Curabitur tincidunt, metus vitae tincidunt cursus, augue ipsum laoreet nulla, ut lacinia turpis risus quis ante. Curabitur faucibus massa vitae quam molestie, at aliquam odio imperdiet. Donec risus dolor, bibendum vitae neque a, molestie aliquam felis. Sed vestibulum suscipit urna, vel varius libero venenatis vitae. Aenean diam erat, tristique sed dictum at, interdum at metus.Nullam vel turpis viverra nisi ultrices ullamcorper ac ut nulla. Donec tincidunt mauris ut pretium tempor. Morbi eu placerat enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Mauris ligula metus, imperdiet pretium dui nec, viverra consequat lacus. Mauris interdum erat lectus, ut vestibulum lorem egestas at. Curabitur mauris urna, rutrum quis tellus in, adipiscing fermentum enim. Phasellus consectetur ipsum blandit, luctus turpis ac, sodales nibh. Vestibulum lacus velit, luctus at elementum quis, ornare eget ante. Fusce vel dictum lacus. In vitae nisl tellus. Cras in feugiat purus.

Kevan Lee piše o 7 elementih uspešnega članka:

  1. Naslov – 6 najpomembnejših besed
  2. Pripovedovanje zgodbe
  3. Manjše število znakov (v uvodu)
  4. Naslovna slika
  5. Podnaslovi za lažje skeniranje teksta
  6. Ustrezna dolžina (1500 besed)
  7. Lažje deljenje vsebin preko Twitter-ja
Naslov – 6 najpomembnejših besed

Naslov je izjemno pomemben element vsakega članka. Nobena skrivnost ni danes, da 8 od 10 ljudi preberejo naslov in samo 2 od 10 bosta prebrala kar je pod naslovom. Naslovi so torej točka preboja. Ali vam bo uspelo zadržati bralca ali ne. Kaj naredi naslov dober?

  • Bralci ponavadi preberejo prve tri in zadnje tri besede v naslovu.
  • Iz vidika SEO je dolžina okoli 55 znakov ali manj najbolj ustrezna.
  • Formula idealnega naslova = številke + ključna beseda + obljuba + pridevnik + razlog
Pripovedovanje zgodbe

[Tweet “Začnite članek s pripovedovanjem zgodbe.”]

Dober naslov članka bo povzročil pri bralcu CTR (click-through rate), zanimiv uvod pa je tisti, ki bo ujel bralca, da bo prebral celoten članek.

Alex Turnbull in Groove HQ ekipa so testirali najboljše načine, kako napisati uvodnike člankov. Ugotovili so, da je bilo pripovedovanje zgodb v uvodniku 300% kar učinkovitejše

Število znakov v vrsti

Na tem mestu se gre zato, da v uvodnem delu pripnemo sliko, ki nam bo omogočila, da bo v drugi polovici stolpca manj teksta. Logika je preprosta, mimogrede, čudovito jo izvajajo pri Smashing Magazine, manj kot je znakov, lažje je prebrati tekst. En super članek na to temo –> 8 Simple Ways to Improve Typography In Your Designs.

Podnaslovi

Povprečen bralec danes tekst ne bere, temveč skenira. Podnaslovi znotraj članka to lažje omogočajo. Takole čez palec, so pravila okoli tega naslednja:

  • Uporabite H1 za naslov članka.
  • H2 in H3 uporabite za podnaslove.
  • H4 uporabite npr. za naslove gradnikov v stranskem stolpcu.
  • H5 uporabite v stranskem stolpcu.
Članek naj bo ustrezne dolžine

O tem je kar precej napisal Quick Sprout, ki je to tezo podprl z raziskavo. Rezultat je bil naslednji. Daljši kot je bil tekst, več delitev preko družbenih omrežij je dobil. Članki, ki so bili daljši od 1500 besed, so dobili 68% več Twitter čivkov in 22% več Facebook všečkov.

social shares
(Podatki v zgornji tabeli kažejo, da je minimum dolžine vsaj 700 besed. Od te meje naprej je število delitev preko družbenih omrežij precej večje.)

Lažje deljenje vsebin preko Twitter-ja

Ljudje radi delijo misli in citate preko družbenih medijev. Uporabite orodja kot je Click to Tweet, da bodo olajšala deljenje preko vašega članka.

Na koncu članka poda Kevan še 4 nasvete:

  1. V člankih uporabite CTA (call to action).
  2. Slikovno gradivo je zelo pomembno.
  3. Vključite gumbe za družbena omrežja.
  4. Ustvarite uporaben URL.

3. How I run a successful business working just 20 hours a week!

Kategorija: Podjetništvo

20h work week
Slika: Flickr

Jim Connoly v članku piše kako dela manj kot 20 ur na teden, a kljub temu zasluži resen denar. Članek je nastal po tem, ko mu je pisala svetovalka na področju marketinga, ki je navkljub dolgim delovnim uram zaslužila majhen denar. Zanimalo jo je, kaj počne narobe.

Jim je po kratki analizi hitro ugotovil srž problema. Za napačne stranke je opravljala napačno delo po napačnih tarifah.

V osnovi obstajata 2 tipa strank. 99% strank je tipičnih, z nizko dodano vrednostjo in le kakšen 1% je takšnih, ki so pripravljeni plačati velik denar. In to mora biti cilj vsakega uspešnega svetovalca. Ukvarjati se s tovrstnimi strankami. Ki plačajo takrat, ko morajo plačati. Ki niso nevljudni in ne zahtevajo več kot se jim ponuja. Ob katerih se počutimo super, saj lahko zaradi tega zanje opravimo super delo.

V nadaljevanju članka avtor spregovori o tem, da se sami (zavedno ali nezavedno) odločimo s kakšnimi strankami bomo delali. Večina svetovalcev začne delati po logiki “kdorkoli mi bo plačal” in le stežka uide temu začaranemu krogu, ki zgleda takole:

  • Ne zaslužim veliko, zato moram sprejeti vsako delo, ki se mi ponuja.
  • Zato ker sprejmem vsako delo, ki se mi ponuja, ne zaslužim veliko.

Jim zaključi s tem, da v kolikor želimo uspeti, moramo biti izbirčni s kakšnimi strankami bomo sodelovali. Zaračunavajte toliko, kolikor veste, da ste vredni in na ta način boste lahko opravljali kvalitetno delo.

4. How to Make, Market, and Manage a Killer Online Course

Kategorija: Spletno poslovanje

online course
Slika: Flickr

Gostujoči članek Dave Schneiderja govori o tem, kako narediti, oglaševati in upravljati spletni tečaj. Podlaga za članek je v eksperimentu, ki ga je imel v preteklem letu, kot je njegov tečaj obiskalo 17 uporabnikov, ki jim je zaračunal po $200.

Članek je razdeljen na 4 dele:

  1. Zakaj bi moral narediti spletni tečaj
  2. Kako priti na idejo o vsebini spletnega tečaja
  3. Strategije učinkovitih spletnih tečajev
  4. Napredne marketinške tehnike, ki jih uporabljajo profesionalci
Zakaj bi moral narediti spletni tečaj

Ramit Sethi v enem svojih člankov govori o tem, da so spletni tečaji ena izmed najboljših poti, kako začeti svoj spletni posel:

    • Pasivni prihodek

Na začetku boste sicer vložili ogromno dela v izdelavo tečaja, ki pa bo kasneje zahteval minimalno vzdrževanja.

    • Razširljivost

Spletne tečaje (ki so v osnovi informacijski izdelki) je izjemno lahko razširiti. Več udeležencev kot imate, boljšo vrednost dobite za vaš čas, ki ga porabite za ustvarjanje tečaja.

    • Mreženje

Na ta način se lahko družite z podobno mislečimi ljudmi, ki so visoko motivirani.

    • Možnost prodaje ostalih izdelkov/storitev

Ko se nekdo vpiše na vaš tečaj, to pomeni, da postane zainteresiran za vaše izdelke. Ponudite mu jih še več!

    • Višje cene

Spletni tečaji ponavadi niso poceni.

    • Nizka cena izdelave

Glede na to, da so spletni tečaji oblika informacijskega izdelka, ne zahtevajo veliko denarnih sredstev za samo izdelavo.

    • Dolgoživost

Veliko vsebin ne gre nikoli “iz mode” in se jih lahko prodaja leto za letom (ob posodobitvah, seveda).

Kako priti na idejo o vsebini spletnega tečaja

Najboljše ideje za tečaje pridejo iz vsebin, na katere se spoznate. Najlažje je narediti tečaj kot odgovor na vprašanje, ki vam ga postavijo vsaj 2 različni osebi. Edina stvar, ki se je morate izogniti na tem mestu je mišljenje, da morate biti strokovnjak na področju.

Strategije učinkovitih spletnih tečajev

Za več informacij o strategijah, si preberite članek. Na tem mestu naj omenim dva pomembna elementa:

    • Vsebina spletnega tečaja

Ko ustvarjate vsebino za spletni tečaj, se vprašajte po naslednjih vprašanjih: Katere informacije so nepogrešljive za udeležence, da bodo uvideli vrednost tečaja? Kako naj bodo informacije pakirane (poglavja, lekcije,…)? Katera je najbolj učinkovita oblika vsebin (video, avdio, tekst)? Koliko vsebin naj bo na voljo naenkrat (1 poglavje, več poglavij, cel tečaj)? Kakšna naj bo dolžina tečaja?

    • Cena spletnega tečaja

Obstaja 5 načinov vrednotenja tečaja: cena izdelave, percepcija vrednosti, konkurenca, pripravljenost plačati in avtoritativnost na področju.

Napredne marketinške tehnike, ki jih uporabljajo profesionalci

V članku je omenjenih 9 marketinških metod:

  1. Naredite pristajalno stran in pobirajte prednaročila, preden dejansko izdelate tečaj.
  2. Garancija na vračilo denarja.
  3. Omejen čas prijave na tečaj (recimo odprt bo samo 72 ur).
  4. Ponudite nekaj mest ceneje (oziroma zastonj).
  5. Najprej pošljite anketo vaši ciljni publiki, če bo tečaj zadovoljil njihove potrebe.
  6. Ustvarite forum (privatno Facebook skupino).
  7. Dodajte bonus za prve vpise.
  8. Ustvarite različne cenovne verzije tečaja.
  9. Ponudite obročno odplačilo.

Ko potegnem črto, gre za najboljši članek tega tedna. Toplo priporočam v branje!

5. Writing Copy For The Landing Page

Kategorija: Optimizacija spletne strani

typing
Slika: Flickr

Landing page oziroma pristajalna stran je pomemben del vsakega spletnega posla. Od ostalih strani (ki so objavljene z namenom zabave ali seznanjanja) se razlikuje po tem, da ima le 1 CTA (en namen, en cilj) – npr. to, da obiskovalec vnese svoj email.

Peep Laja piše o tem, kaj naredi dobro vsebino na pristajalni strani. Najbolj pravilen odgovor bi seveda bil – dobra vsebina je tista, ki bo služila denar. Tega pa seveda ne moremo vedeti vnaprej. Peep našteje 6 značilnosti dobre vsebine:

  1. Odraža dodano vrednost. (Kupci morajo imeti občutek, da za 20€ nakupa dobijo vrednost 50€ (brez pretiravanj, seveda).)
  2. Vsebuje samo stavke, ki jih mora vsebovati. (To preprosto pomeni, da morate pisati stavke, ki ne bodo vnašali zmede v bralca.)
  3. Je verodostojna. (Pišite specifično, brez vsemogočnih pridevnikov (“novo iz gozdov Amazonke”, “čudežne kapsule”,…).)
  4. Je zanimiva za branje. (V kolikor vsebina ne bo zanimiva za branje, ne bo konverzije, ne glede na to, kakšne rezultate ponujate.)
  5. Ne vsebuje slenga, preveč tehničnih izrazov ipd. (Eno izmed pravil je to, da opisujte prednosti in ne lastnosti.)
  6. Je točno tako dolga, kot mora biti. (Ne zamenjujte dolžino z globino. Napišite toliko teksta, da pokrijete vsa vprašanja in odstranite vsa potencialna mašila.)

Namesto zaključka

22 teden in 5 zanimivih člankov.

Over and out,

Tilen

Comments

Matjaž pravi:

Članek z zvrhanim kupom koristnih informacij. Super je…

Dodaj odgovor