O čem govorijo članki v tedenski rubriki Spletni članki vredni branja pod zaporedno številko 15? (nikakor se nisem mogel spomniti bolj privlačnega uvoda, morda ga kasneje spišem na drug način…) 🙂
- O 5 nasvetih, kako na internetu ohraniti mirno kri.
- O naprednih metodah oglaševanja vaših vsebin.
- O tem, da kdor koli misli, da je bloganje preprosto, ne ve o čem govori.
- O 3 razlogih, zakaj morate prenehati prepričevati svoje prijatelje, da postanejo podjetniki.
- O tem, da potrebujete za uspeh ravnovesje med možgani, telesom in poslom.
Sledi nepozabnih pet.
1. Chill, Bro: 5 Tips For Calming Down On The Internet
Kategorija: Stres
Slika: Flickr
Na spletu obstaja nešteto negativnih pojavnosti, ki ti dejansko lahko uničijo dan ali še kaj več, če se pustiš. Vsi poznamo trole, nevoščljivce, prepotentneže ipd., ki za krinko anonimnosti bombardirajo z negativnostjo na spletni strani, ponavadi v komentarjih. To je tudi eden izmed razlogov, da mnogo znanih spletnih strani (mpr. Copyblogger) zapira možnost komentiranja.
Joshua Lockhart v članku govori o 5 nasvetih, kako ohraniti mirno kri na internetu:
- Na drugi strani so prave in žive osebe.
- Ljudje ponavadi nismo tako pametni, kot mislimo da smo.
- Nevednost je včasih le nevednost.
- Ali ste v vsakem trenutku najboljša verzija samega sebe?
- Vsak bije svojo bitko.
Predstavljaje si, da hodite po ulici in nehote prisluškujete pogovoru dveh oseb, ki se odvija pred teboj. Nikakor se ne morete strinjati z eno od teh oseb. Vprašajte se, ali bi v takšni situaciji skočili med ti dve osebi in se začeli dreti na osebo, s katero se ne strinjate, vmes preklinjali in še kaj drugega? Verjetno ne. Zakaj bi bila situacija drugačna na spletu?
Zgodi se, da marsikdo na vrhuncu vroče debate izusti kakšno “pametno misel” v obliki enega stavka (npr. “Vaja dela mojstra”), ki v tistem kontekstu ne pripomore k ničemer in taisto osebo naredi pravzaprav manj pametno, kot misli da je. Predstavljajte si npr. pretežkega otroka, ki se dela norca iz drugega otroka, ki nosi očale…
Na spletu je tako rekoč stalnica, da komentiramo na stvari, na katere se ne spoznamo najbolj. Mogoče smo pred časom nekaj prebrali na to temo, ali videli samo nek udaren naslov in se čutimo poklicane podati svoje mnenje. Vzemite v zakup, da ljudje včasih dejansko smo nevedni na določeno tematiko in da nas ni potrebno “zalivati s sveto vodo”, če mislite, da se izjemno motimo. Obstaja civilen način komunikacije in izmenjave mnenj.
Vsak od nas nosi masko glede na situacijo v kateri je. Lahko ste en tip z družino, drug tip v službi in tretji tip človeka, ko ste sami. Ne glede na to, so vaše vrednote in stvari v katere verjamete ponavadi relativno podobne – ne odstopajo preveč. Vedno, ko pridete v vročo situacijo, se zato vprašajte – ali ste v tistem trenutku najboljša možna verzija sebe, na katero bi bili ponosni tudi kasneje?
Na spletu je tako lahko sproščati svoje živce, kazati s prstom, preklinjati čez koga. Saj vas nihče ne vidi, nihče ne stoji zraven vas. V kolikor se boste spustili v takšno debato, imejte v mislih, da obstaja možnost, da je oseba, na drugi strani žice, morda resnično prizadeta zaradi debate, je imela slabe osebne izkušnje ipd. Navsezadnje smo vsi ljudje (no, večina nas…).
2. 17 Advanced Methods for Promoting Your New Piece of Content
Kategorija: Vsebinski marketing
Slika: Flickr
Aaron Agius v članku piše o 17ih naprednih metodah marketinga. Izjemne vsebine so za spletni posel nepogrešljive, a pogosto prezremo drugi del enačbe, ki je prav tako pomemben – marketing, oglaševanje, promocija!
- Vprašajte avtoriteto na vašem področju, ali bi k vaši vsebini dodala kakšen del.
- Ustvarite 20+ izvlečkov za lažje deljenje vsebin preko družbenih omrežij.
- V izvlečkih omenite avtoriteto na vašem področju.
- Pošljite e-pošto vsem, ki jih v članku omenjate.
- Direktno kontaktirajte avtoritete preko LinkedIn-a.
- Povežite se z ljudmi, ki delijo podobne vsebine.
- Povežite se z ljudmi, ki navajajo podobne vire.
- Spremenite vašo pisno vsebino v video vsebino.
- Spremenite vašo pisno vsebino v prosojnice.
- Zapakirajte vašo vsebino v .pdf datoteko.
- Dodajte spletno povezavo na vašo novo vsebino iz vaše popularne, a starejše vsebine.
- Posredujte vaše vsebine na večje vsebinske platforme.
- Oglašujte s pomočjo storitve StumbleUpon Paid Discovery.
- Oglašujte preko storitve Outbrain.
- Spremenite vašo vsebino v obliko časopisa na platformi Flipboard.
- Objavite izvlečke na platformi Sulia.
- Delite vsebino preko platforme Tumblr.
Predno objavite članek, kontaktirajte avtoriteto na vašem področju. Povejte jim o vaši vsebini in jih prosite, če lahko podajo svoj pogled. Ko bo članek objavljen, jim ponovno pošljite e-pošto, omenite, da je bil članek objavljen in jih prosite, če ga delijo preko družbenih omrežij. Na ta način boste ubili dve muhi na en mah: dobili boste nove bralce in vaša vsebina bo postala verodostojnejša, saj bo povezana z avtoriteto na tem področju. Orodje s katerim so lahko pomagate je npr. Buzzstream.
Na družbenih omrežjih se ponavadi delijo le izvlečki vaše vsebine. Kar pa ne pomeni, da preprosto naredite “copy-paste”, temveč objavite z različno variacijo naslova, citati, raznimi statistikami ipd.
Na ta način bo avtoriteta ta izvleček najverjetneje delila naprej.
Nikakor ne pričakujte, da boste dobili odziv vseh, ampak 1 ali 2 sta precej bolje kot nobeden.
Priti v poštni predal avtoritete na vašem področju je ponavadi zelo težka naloga. Ena izmed bližnjic je ta, da se povežete preko družbenega omrežja LinkedIn (hint: na ta način sem prišel do več kot 70% intervjujanih poslovnežev).
Gre za klasično pakiranje vaših starejših vsebin v nove izdelke na drugih medijih, platformah. V tem primeru lahko spremenite vaš članek v YouTube video in ga objavite. Na takšen način bodo do vaših vsebin prišli obiskovalci, ki so vizualnega tipa in drugače ne berejo člankov.
Na ta način boste že na začetku dali vaši novi vsebini večjo težo v spletnih iskalnikih.
Na spletu obstaja veliko platform, ki dovolijo, da objavite vaše vsebine na njihovih straneh in si tako pridobite njihove obiskovalce. Ali je lahko objaviti na takšen način? Ne, v bistvu je izjemno težko. A če vam uspe, ste na konju. Avtor omenja platforme kot so Blog Engage, BizSugar, Triberr in TribePro.
Outbrain je storitev, ki oglašuje vsebino na vsebinah na drugih spletnih mestih. Na ta način vam lahko Outbrain prinese ogromno prometa, saj gre ponavadi za relativno povezane tematske sklope. Cena na klik je v primerjavi s podobnimi ponudniki relativno nizka.
Združite vaše najboljše vsebine iz vaše niše, jih povežite z ostalimi vsebinami na to temo in potem vse skupaj zapakirajte v čudovito kolekcijo vsebin iz vašega področja v obliko časopisa Flipboard, ki je zelo dobro bran s pomočjo pametnih telefonov.
Za tole platformo sem slišal prvič (se posipam s pepelom..). Sulia je platforma za deljenje vsebin, še posebej primerna za deljenje izvlečkov z atraktivnimi naslovi.
3. Whoever said Blogging was Easy Might Have Been Drunk!
Kategorija: Bloganje
Slika: Flickr
Članek, ki je naveden tu, je zanimiv glede same vsebine, ki se v spletnem okolju pojavlja. Blog je sam po sebi sicer precej spamerski in ne nosi po mojem mnenju nikakršne dodane vrednosti.
Emmanuel Kabenlah Cudjoe govori o splošnem dojemanju, ki danes vlada v javnosti – namreč da je bloganje nekaj najlažjega na svetu. V članku opiše 3 elemente, zakaj temu vendarle le ni tako:
- Nobena šala ni preživljati po 10 ur na dan za računalnikom.
- Redna in zagotovljena plača? Dajte no..
- Tudi v spletnem poslu so stroški.
Vprašajte katerega koli blogerja, ki živi od svojega bloga. Če mislite, da se boste z vašim blogom izognili rednemu 8 urnemu delavniku, potem živite v iluziji. Bloganje vam bo vzelo precej več časa, sploh v začetku, ko boste morali vse delati sami – pisati, oglaševati, komentirati, odgovarjati na komentarje, iskati načine za monetizacijo bloga ipd.
Lahko služite resen denar, lahko služite le par 10€ na mesec. Kar pa vam zagotavljam je to, da v kolikor ste prejšni mesec zaslužili veliko denarja, še ne pomeni, da ga boste tudi ta mesec. Količina denarja bo na neki točki premosorazmerna z vašim delom.
Bloganje je zastonj? Nehajte, prosim. Definitivno je vložek manjši, kot če bi se lotili fizičnega posla, a to ne pomeni, da stroškov ni. Če začnem z najbolj banalnimi – računalnik, dober stol (probajte sedeti po 10 in več ur na dan na stolu, vrednem 20€), gostovanje, kvalitetna spletna stran, vsa potrebna programska oprema, morda avdio in video oprema in še in še. Da pa se začeti s stotakom, brez dvoma. Če imate seveda že računalnik (in stol…) :).
Osebna misel: bloganje je izjemno težko delo, tu ni dvoma. Moraš biti informacijsko pismen, moraš znati pisati, moraš znati raziskovati, moraš zelo dobro poznati spletno okolje. Moraš biti pripravljen, da boš vlagal nešteto ur. In še in še. In še več.
4. 3 Reasons Why You Should Stop Telling All Your Friends To Become An Entrepreneur
Kategorija: Podjetništvo
Slika: Flickr
JC Deen v članku piše o tem, kako se je ob spoznanju, da navadna služba od 9 do 17 ni zanj, odločil za podjetniško pot.
Pravi, da je bil na podlagi veščin, ki jih poseduje, preprosto ustvarjen za podjetnika. Rad prodaja, nima težav z nerednimi prihodki, rad rešuje izzive in se ukvarja z ljudmi. Rad ima svojo osebno svobodo in urnik, ki le to omogoča. Včasih je skušal svoje prijatelje nagovoriti, da bi začeli s poslom, a je kmalu spoznal, da je bilo to Sizifovo delo. Ne zato, ker bi bili njegovi nasveti slabi, ampak ker večina ljudi preprosto ni ustvarjena za takšen način življenja.
JC Deen omenja 3 razloge, zakaj bi morali nehati nagovarjati svoje prijatelje, da postanejo podjetniki:
- Podjetništvo zahteva določen tip človeka.
- Ni tako lahko, kot izgleda na prvi pogled.
- Podjetništvo ni očiten in logičen korak za vsakogar.
En mesec lahko zaslužite par tisoč evrov in drugi mesec manj kot 500€. Če niste pripravljeni na takšna nihanja, potem to ni za vas. Podjetnik je tista oseba, ki lahko ugotovi, kaj je potrebno narediti in to tudi naredi brez predhodnega popolnega načrta. Prav tako morate biti pripravljeni, da boste na začetku delali dolge in dolge ure.
Komu od vas se je že zgodilo, da so vas vprašali, kaj točno delate? In ko odgovorite, je odziv ponavadi naslednji:” Tvoje življenje je tako lahko. Samo želim si lahko, da bi posedal cel dan po hiši in vodil svojo spletno stran.”…
V resnici gre za nenehne bitke med ekstremi. Ta mesec bo morda šlo vse tako, kot mora iti. Denar prihaja redno, spiš v redu, redno telovadiš in se družiš s prijatelji. Naslednji mesec bo morda lahko popolno nasprotje. Denarja bo le za račune, na dan preživiš po 14 ur za računalnikom, na jedilniku so samo pice..
Potrebujemo ljudi, ki bodo delali v trgovinah, v tovarnah. Potrebujemo učitelje, mehanike, knjižničarje. Nekateri imajo talent za management, nekateri za organizacijo. Nekateri pač ne čutijo potrebe po tem, da bi delali za sebe in imajo dejansko radi svojo redno službo, ki jim morda lahko omogoča, da dobijo potrebna finančna sredstva in čas, da ga preživijo s svojo družino. In daleč od tega da bi bilo s tem kaj narobe.
Ne glede na to, kako navdušeni ste nad odločitvami, ki ste jih naredili sami zase, imejte v mislih, da ostali morda ne razmišljajo na takšen način. Namesto prepričevanja, potrošite svojo energijo dejansko zase in za svoj posel.
5. Building Your Brain, Your Body, And Your Business To Become Unstoppable
Kategorija: Motivacija
Slika: Flickr
Ryan Gray v članku piše o tem, da morate najti ravnovesje med vašimi možgani, vašim telesom in vašim poslom. Če boste katerega koli od teh elementov postavili na stranski tir, potem ne boste popolnoma izkoriščali svoje učinkovitosti. Še posebno če delate od doma, brez poslovnega partnerja.
- Gradite na svojih možganih.
- Gradite na svojem telesu.
- Gradite na svojem poslu.
Ne morem poudariti dovolj, kakšnega pomena je dejstvo, da morate ohranjati vaše možgane v formi in da se nenehno učite. Ne glede na to, koliko mislite, da veste o določeni tematiki, se vedno izobražujte.
V tem poslu je izjemnega pomena, da ste na tekočem. To preprosto pomeni, da boste brali. In brali boste ogromno. Sam sem že omenjal, približno koliko člankov je “predelanih”, da pride do teh 5 člankov. V povprečju na teden preletim preko 1000 člankov. Od tega jih je okoli 50 shranjenih in prebranih. In od teh 50 člankov jih izberem 5, za katere sem popolnoma prepričan, da bodo prinesli bralcem neko dodano vrednost.
Ryan govori tudi o tem, da se izogiba televiziji, kolikor se pač da, saj je težko ohranjati svoje možgane v formi, če jih nenehno polnite z neumnostmi, ki so predvajane. Namesto tega pojdite rajši uro prej spat in se zjutraj zbudite naspani!
Kakšne rezultate lahko pričakujete v svojem poslu, če pa ste izven fizične forme? Če ste tip človeka, ki spi do zadnje minute in je brez organiziranosti v dnevni rutini, kako lahko od vas pričakujemo, da boste zgradili poslovni imperij?
Ko telovadite, se v vas prebujajo endorfini (a.k.a. hormoni sreče), ki spodbujajo vaše telo, da deluje učinkovitejše in vam na sploh dajo občutek dobrega. In pomislite, če pridete do tega s telovadbo, kaj bo to naredilo na vaše psihično počutje? Sledilo bo vašemu telesu.
V kolikor ste zagovornik hitre prehrane (govorim o ekstremih, ne o tem, da si jo privoščite enkrat mesečno), naredite preprost test. En teden jejte samo v Macdonaldsu in ocenjujte svoje delo za računalnikom. Potem en teden jejte izključno zdravo prehrano (sadje, zelenjavo ipd.) in ponovno ocenite svoje delo. Kakšni bodo po vašem rezultati?
Šele ko so vaši možgani in telo v formi, se lahko popolnoma posvetite svojemu poslu in prehitite svojo konkurenco po desnem pasu!
Kar vprašajte se – ali se moja konkurenca uči in bere na dnevni ravni? Ali sedi pred televizijo, medtem ko sam treniram svoje možgane? Ali se zbujajo zgodaj in trenirajo svoje telo? Ali se prehranjujejo zdravo? Vedno ko boste na ta vprašanja odgovarjali in boste v prednosti, vedite da bo v prednosti tudi vaš posel.
Za konec pa še nekaj. Če boste sredi dneva spoznali, da delate na nečem, kar ne doprinaša k vašemu poslu, potem izgubljate vaš dragocen čas.
Namesto zaključka
15 teden in 5 zanimivih člankov.
Over and out,
Tilen
Comments
Članek, čista 9-tka.
Pa še jaz nekaj prispevam za vaju. Naletel sem na vtičnik “Comment Redirect” in kako to, da ga še ne uporabljata ? Meni se zdi super ideja, da komentatorja pošlješ na zahvalno stran in tam poizkusiš loviti e-naslove v zameno za …
Vsekakor ga jaz poizkusim.
lp, Matjaž
Matjaž, poznam in sem ga že testiral. Moja filozofija je, da uporabljam res tiste vtičnike, ki so v določenem trenutku pomembni. “Comment Redirect” je trenutno neuporaben zaradi števila komentarjev. Ko se bo to dvignilo, se bom tudi prilagodil z vtičniki :).