14 serija spletnih člankov je masivna! (3000 besed) Razlog zadaj je seveda preprost – fenomenalni članki, ki so še posebej pritegnili mojo pozornost. O čem govorijo?
- O Garyu Vaynerchucku, ki je eden najbolj avtentičnih pripovedovalcev zgodb.
- O stoječi mizi, ki bo lahko vaša že za manj kot 400$.
- O optimizaciji pristajalne strani.
- O 20 načinih, kako se lahko zasluži z bloganjem.
- O tem, kako se odločiti, katere vsebine ponuditi brezplačno in katere ne.
Sledi nepozabnih pet.
1. Video Of The Week: Gary Vaynerchuck
Kategorija: Družbena omrežja
Slika: Flickr
Ta video posnetek ni prvi, ki sem ga predvajal na GR8 (prvega si lahko ogledate tukaj) in verjetno ne bo zadnji. Gary Vaynerchuck je poleg npr. Guya Kawasakija in Seth Godina človek, ki ga izjemno spoštujem. Če bi pogledali v slovar pod besedo “avtentičnost”, bi bil zraven nje verjetno omenjen Gary.
Intervju, ki je v tem videu predstavljen, je po mojem eden izmed boljših z Garyem, saj je novinar Will Cain neizmerno prodoren pri vprašanjih. Nasveti, ki jih boste slišali v tem videu, so vredni zlata!
Nekaj povedanih misli:
- Jab, Jab, Jab, Right Hook je naslov njegove knjige, ki pravzaprav pomeni “Daj, daj, daj, vprašaj!” Gary govori o tem, da so tržniki zadnjih 50 let izključno prodajali, kakor se je dalo. To se je v času družbenih omrežij neverjetno spremenilo. Njegov nasvet je ta, da vedno dodajte dodano vrednost svojim izdelkom in storitvam. Dajte svojim strankam, dajte več in dajte še več. Dostikrat sem ga slišal reči:”Giving a fuck is coming on strong.” In to je pravzaprav namen izza GR8. Ni nam vseeno, kaj se dogaja danes.
- “You’re in the media business, comma, you’re a lawyer. You’re in the media business, comma, you sell wine. You’re in the media business, comma, sell snickers.” Gary vsak posel enači z medijsko hišo. Vsak vodi svojo oglaševalsko agencijo in šele nato svoj posel.
- “Social media isn’t instant gratification. The best results we’ve seen from social are taking 6 months, a year before we start seeing any kind of results.” Gary na tem mestu govori o tem, kako drugačen posel so družbena omrežja od klasičnega spletnega oglaševanja v smislu banerjev, Google oglasov ipd. Družbena omrežja vam ne bodo ponudila instantnih rezultatov in tisti, ki vam to govorijo, vam preprosto lažejo. Potrebovali boste minimalno 6 mesecev, da boste videli rezultate.
- Začnite ustvarjati mikro-vsebino na omrežjih kot so Twitter, Instagram in Snapchat. Gary ve, o čem govori, saj je bil npr. eden izmed prvih, ki je investiral v Facebook in Twitter.
2. The most affordable, automatic sit-to-stand desk.
Kategorija: Organizacija dela
Slika: Flickr
Mize, za katerimi stojimo, ko delamo, niso nekaj novega. Že v 18. in 19. stoletju so jih v svojih domovih uporabljali bogati ljudje, med znanimi uporabniki “stoječih miz” (ali obstaja za to boljši izraz?) pa so bili Winston Churchill, Ernest Hemingway in npr. Benjamin Franklin.
Zakaj torej omenjam prav to stoječo mizo? Ker naj bi osnovna verzija stala le 389$! In ne pozabite, da je avtomatično nastavljiva! Če boste šli gledati za podobnimi izdelki, boste kmalu ugotovili, da tovrstne mize stanejo par tisoč dolarjev. Kot zanimivost – na Kickstarterju je ta projekt dosegel svoj cilj (50.000$) v pičlih 38 minutah.
Naj omenim nekaj prednosti, ki jih prinašajo tovrstne mize (nekaj od tega je dokazano bolj, nekaj manj, a dejstvo je, da so multinacionalke kot je Google in Facebook že davno ugotovile, da obstaja precej več plusov kot minusov):
- Poveča produktivnost in izboljša koncentracijo.
- Vas ohranja zdrave. Dr. John Buckley in njegova ekipa iz Univerze v Chestru je ugotovila, v kolikor stojite med 3 in 4 urami med delovnim tednom skozi celotne leto, je to enako, kot če bi pretekli 10 maratonov.
- Zmanjša bolečine v hrbtu. Raziskovalci na Cornellu so ugotovili, da obstaja do 90% več pritiska na vašo hrbtenico, če sedite in da lahko drastično zmanjšate za odstotek, če med delom tudi stojite.
Skratka, komaj čakam, da lahko naročim tole zadevo iz Nemčije!
p.s. Tale stoječa miza še ni v masivni proizvodnji, saj naj bi bili prvi kosi poslani uporabnikom v septembru 2014.
3. Want to Squeeze More Conversions Out of Your Landing Pages? Read This
Kategorija: Optimizacija spletne strani
Slika: Flickr
Brez pristajalnih strani (a.k.a. landing pages) v vašem marketinškem arzenalu ne boste daleč prišli. Na hitro povedano, gre za spletne strani namenjene direktnemu marketingu. Članek je povzetek vsebin iz hubspot.com na temo pristajalnih strani. Kar je posebnost tovrstnih strani, je njihova struktura. Na to temo si lahko preberete izvrsten članek na Kissmetrics.com.
Skratka, ti elementi so npr: specifičen naslov, zelo malo spletnih povezav, močni znaki CTA, veliki gumbi ipd. Kar je verjetno najpomembnejše pri vse tem, pa je element analiziranja. Ponavadi lahko že najmanjše spremembe prinesejo velike rezultate.
Članek predstavlja 8 izvrstnih virov iz spletnega mesta hubspot.com na temo optimizacije pristajalne strani:
- Vedeti morate, kaj lahko in kaj morate optimizirati.
- Ugotovite, katere teste boste izpeljali, brez da bi za to porabili veliko denarja.
- V grafično podobo pristajalne strani vnesite vse potrebne elemente, ki jih takšna stran mora imeti.
- Optimizirajte dolžino pristajalne strani.
- Optimizirajte dolžino vsebine pristajalne strani.
- Iz pristajalne strani umaknite vse odvečne elemente (npr. zgornjo orodno vrstico!).
- Ne pozabite na mobilne uporabnike!
- Uporabite moderna orodja, ki so vam danes na razpolago (npr. plačajte za vsebino s tvitom!)
4. From 0 to $100,000 per Month: 20 Lessons for Building a Profitable Blog
Kategorija: Bloganje
Slika: Flickr
Osebno blogam nekje od leta 2007. Danes smo 2014, toda v očeh javnosti se mnenje o bloganju ni bog-ve-kaj spremenilo. Tudi Jon Morrow je tega mnenja. Bloganje je za preostali svet preprosta šala. To ni karierna pot. S tem definitivno ne moreš služiti denarja, kaj šele spreminjati svet. Gre za hobi in diverzijo, modno muho, ki bo zdaj-zdaj propadla.
Kar povejte svoji družini, da bi radi zapustili udobje svoje službe za nedoločen čas in služili denar z bloganjem. Verjetno vam bodo najprej izmerili temperaturo, nato pa poslali na posvet k psihiatru.
Članek Jon Morrowa (izjemno podroben, skoraj 4000 besed!) govori o 20 stvareh, ki se jih je naučil, da je spravil zaslužek na svojem blogu od ničle do 100.000$. Njegova pot monetizacije je precej podobna temu, kar smo se lotili na GR8. Nobenih oglasov, temveč učenje drugih o tem, kar trenutno znamo.
Stremimo k temu, da bomo ponujali kar največ brezplačne vsebine, ki bo polna koristnih nasvetov in ne bo pisana za to, da bo rangirana na prvi strani Googla. Za vse tiste, ki bi pa imeli radi nekaj več, pa ponujamo svoje storitve.
Garantiram, da boste med spodnjimi 20 nasveti našli kaj koristnega tudi zase in za vaš posel:
- Niste samo bloger.
- Ne prodajajte oglasov.
- Prodajni tunel v obratni smeri.
- Poceni trg ne obstaja.
- V kolikor imate ekskluzivne cene, lahko ponujate ekskluzivne storitve.
- Vzpostavite pričakovanje po vašem izdelku/storitve, še preden ga začnete prodajati.
- Ozko grlo v vašem poslovanju ste vi sami.
- Vedno merite vse kar počnete.
- Na začetku ustvarjajte vsebino drugje in ne na svojem blogu.
- Ne zapravljajte časa na družbenih omrežjih.
- Webinarji so zakon!
- Daljša vsebina bo prinesla več prometa.
- Promovirajte vaše vsebine kolikor se le da!
- Ne dajajte na začetku preveč poudarka na SEO.
- Vaša e-mail lista je najpomembnejši del vašega posla.
- Začnite prodajati s prvim dnevom.
- Vaše ideje za nove izdelke so ponavadi sranje.
- Vprašalniki so lahko nevarni.
- Začnite s storitvami in šele nato se spustite v izdelke.
- Naučite ostale, kar ste se naučili vi.
Ste strokovnjak, učitelj, mentor, podjetnik in vaš blog je preprosto vaša platforma. Skoraj vsi blogerji, ki služijo denar z bloganjem, ponujajo svoje izdelke ali storitve. Njihov blog je nekakšen “freemium” model, kjer se bralci na podlagi vsebin lahko odločijo ali bi želeli imeti od te osebe tudi kaj več.
Na tem mestu so mišljeni predvsem oglasi v smislu Google Ads. Prodajanje prostora na blogu zna biti sicer privlačno na prvi pogled, toda imejte v mislih, da lahko precej več zaslužite s tem, ko prodajate svoje lastne izdelke ali storitve.
Kar vam bom povedal tule, je javna skrivnost in do nje se boste dokopali, v kolikor ste popolni začetnik, sigurno šele po prvem letu eksperimentiranja. Resen denar se služi na koncu in ne na začetku vašega prodajnega tunela. (Tvitnite to!) To v končni fazi pomeni, da je prodajanje poceni e-knjig sicer super zadeva, ampak v kolikor nimate v ozadju pripravljenih dražjih izdelkov/storitev, ste pustili na mizi ogromno denarja.
Predstavljajte si to takole. 100 ljudi je kupilo vašo e-knjigo. Od teh 100ih kupcev jih je bilo 20 takšnih, ki jih je knjiga navdušila in npr. od teh 20ih so bili 3 kupci, ki so v knjigi videli ogromno dodane vrednosti in bi od vas radi kupili resnejši izdelek (a.k.a. so zanj pripravljeni odšteti 100$+). V kolikor ga nimate na zalogi, ste zamudili resno priložnost prodaje. Zato Jon Morrow najprej prodaja dražje izdelke in šele nato cenejše.
Ta nasvet se navezuje z nasvetom, ki sem ga opisal zgoraj. Ljudje vam bodo govorili:”Ne morem prodajati izdelka/storitve v vrednosti 10.000$. Moji kupci definitivno nimajo takšne količine denarja!”. Moj odziv je – imate 98% prav. Ponavadi se izkaže, da boste prodajali le tistim 2% kupcev, ki pa vam bodo prinesli toliko denarja, kot preostalih 98%.
Ali se počutim krivega, ker postavljam določeno višino cene za svoje storitve? Ja, še danes. Razlogov za to je več. Služiti denar v Sloveniji je v očeh javnosti še danes skoraj bogokletno dejanje in to zahteva svoj podzavestni davek. Drugi razlog je ta, da nisem bil vzgojen v duhu podjetništva. Tretji razlog pa je ta, ki ga dostikrat omenjam – t.i. impostor syndrome, kjer se sprašujemo:”Kdo smo pravzaprav mi, da lahko nekoga učimo o nečem?”
Dejstvo pa je, da v kolikor se boste odločili, da boste imeli ekskluzivne (visoke, višje,..) cene, boste lahko ponujali ekskluzivne storitve in svojim strankam pomagali v maksimalni meri. Lahko boste vlagali vaš čas, pa naj si bodi pri svetovanjih, osebnem odgovarjanju na njihova vprašanja, vodenju v procesu poslovanja ipd. Tega pri 4$ vredni e-knjigi definitivno ne bi mogli narediti.
O tem je govoril že Gary Vaynerchuck v zgornjem videu. Nehajte že prodajati in namesto tega na začetku rajši ponujajte brezplačne vsebine. Analizo na to temo so naredili pri moz.com. Svojim kupcem so ponujali brezplačen test (ponavadi 30 dni) za njihova programska orodja. Ko so analizirali nakupe, so prišli do zanimivih rezultatov. Ljudje, ki so brali njihov blog, še preden so se odločili za brezplačen test, so ostali 2 do 3krat dlje uporabniki njihovih storitev, kot ostali!
Pravilen vrsti red je naslednji: najprej pišite vsebine, vzpostavite stopnjo zaupanja in šele nato začnite govoriti o svojih storitvah in izdelkih. To pomeni, da boste sicer na krajši rok zaslužili manj, a zato toliko več na daljšega.
Brez vsakršnega dvoma – največja ovira blogerja, je čas, ki ga ima na razpolago. Povprečni bralci se tega sicer ne zavedajo, a napisati takšno objavo (okoli 2000 besed) ni ravno mačji kašelj. V to je vloženega okoli 4 ure mojega časa. Da niti ne govorimo o raznih tehničnih podrobnostih, s katerimi se moramo ukvarjati, do prebiranja knjig in člankov iz tega področja, da smo na tekočem, do ustvarjanja novih izdelkov in storitev in nenazadnje – do odgovarjanja na e-maile naših bralcev.
Po mojem mnenju je tu rešitev v delegiranju dela, nenehni optimizaciji poslovnih procesov in pa v učinkovitem menedžiranju svojega časa.
Tukaj je govora predvsem o tem, da v kolikor imate pomanjkanje časa, morate izbrati tisto stvar, ki vam bo prinesla več rezultatov (npr. več denarja, več prometa, več strank in po drugi strani npr. več zadovoljstva).
Jon poda v tej točki zanimivo teorijo (ki je po mojem mnenju kar točna). Namreč, na začetku je vaš blog prazno platno. Lahko pišete super-truper članke z visoko dodano vrednostjo, a to ne bo pomegalo, saj vas nihče ne posluša. Jon pravi, da je pisanje vsebin za svoj blog v samem začetku najmanj produktiven način grajenja svoje skupnosti.
Sam se je tega lotil tako, da je pisal izključno gostujoče članke in je imel tako še pred prvo objavo na svoji spletni strani kar 13000 e-naslovov, ki jih je zbiral preko svoje “blog-bom-zagnal-hitro” strani (a.k.a. a coming soon page).
Verjetno ste bolj ali manj vsi na neki točki pomislili, da boste najprej na Facebooku ali Twitterju imeli ogromno bazo sledilcev in ji nato promovirali svoj blog. Jon pravi, da je to res butasta ideja, saj se je to pri njemu izkazalo za najmanj produktivno početje, ker so izmed načinov promocije, preko družbenih omrežij dobili najmanjše število obiskovalcev na uro.
Tukaj ne smete enačiti prometa iz družbenih omrežij in prometa iz vaših profilov na teh družbenih omrežjih!
Zakaj pravi Jon, da so webinarji zakon? Ker ima od njih daleč največjo korist. Pri njemu v povprečju vsak webinar prinese cca 40.000$ za vsako uro, ki investira vanj. Prav tako dobi ravno na ta način daleč največ vpisov na svojo e-mail listo.
Eden izmed razlogov, da v povprečju pišem daljše članke, kot ostali blogerji, je ravno zato, ker so mnoge študije pokazale (ena odmevna je npr. z Neilom Patelom), da bodo daljši teksti prinesli na stran več prometa kot krajši. V kolikor boste šli preverjati moje članke, boste ugotovili, da imajo v povprečju nad 1500 besed. Isti razlog je tudi v dolžini intervjujev, ki jih imam.
Težava, ki jo imajo povprečni blogerji, je ta, da ne promovirajo svojih vsebin (priznam, tudi sam sem dostikrat takšen). Ko govorim o promociji vsebin, ne govorim o deljenju preko družbenih omrežij, temveč o kontaktiranju avtoritet na področju teme vaših vsebin in spraševanje po njihovi pomoči pri deljenju. V povprečju bi morali posvetiti promociji vsebin ravno toliko časa, kot ste jo ustvarjali.
SEO je pomembna zadeva. V realnosti pa se vse preveč začetnikov osredotoča nanj preveč in prekmalu. Jon razdeli čas, ki bi ga morali posvetiti v začetku v svoje dejavnosti na 3 dele: grajenju odnosov z avtoritetami na vašem področju, ustvarjanju kvalitetnih vsebin in prodaji vaših izdelkov in storitev.
Tu je govora o tem, da v statistiki obstaja princip imenovan OMTM (a.k.a. the one metric that matters). Ideja zadaj je ta, da najdete eno številko, ki bo relativno točno napovedala uspeh ali neuspeh v vašem projektu. Pri bloganju je to številka velikost vaše e-mail liste. Sama številka ni pomembna. Pomembno je to, da lahko z njo napoveste približno število prodaj svojega izdelka/storitve.
Jon pravi, da je v začetku bloganja realna številka 1$ na enega naročnika na mesec. Se pravi, če imate listo 1000 naročnikov, je to 1000$ na mesec s prodajami svojih izdelkov ali storitev. Sam naj dodam, da morajo biti ti naročniki realni in ozko namenjeni vašemu trgu.
Prodajajte od prvega dneva. Zakaj? Eden največjih elementov pri hitrosti rasti vašega posla ste ravno vi. Vseh stvari ne boste mogli urejati sami in boste zato morali imeti zunanjo pomoč. Le ta pa stane. Bodite izjemno pazljivi, da se ne ujamete v past, da vaš blog postane le ena velika prodajna točka, saj boste hitro začeli izgubljati bralce in stranke.
Velika verjetnost je ta, da so vaše morebitne ideje o novih izdelkih in storitvah brezvezne. Dobra novica je ta, da so brezvezne tudi ideje vseh ostalih. Preprost razlog leži v tem, da skušamo narediti nekaj novega, rešiti nek nov izziv, za katerega kupci sploh še ne vedo.
V kolikor začenjate v trženju, se lotite preverjene formule: prodajajte izključno izdelke, ki bodo reševali težave vaših strank, za katere te dejansko vedo. Če jih boste morali prepričevati, da problem sploh obstaja, ste že izgubili bitko.
Kako ugotovite, kateri izzivi obstajajo v glavah vaših kupcev? Ponavadi z vprašalniki. Težava je v tem, da v kolikor ne boste postavili pravih vprašanj, tudi ne boste dobili pravih odgovorov.
Če ste začetnik, Jon svetuje, da strankam postavite preprosto vprašanje:”Kaj je vaša največja frustracija z
Najprej morate odkriti težavo, ki jo imajo vaše potencialne stranke, nato pa jim začnite ponujate storitev, ki bo to težavo odpravila. Zakaj storitev in ne izdelek? Storitev lahko začnete ponujati takoj, medtem ko je v izdelek ponavadi vloženega veliko časa in energije.
Naša odgovornost je, da prenašamo naše znanje na ostale. V kolikor želimo, da bo javnost jemala naš posel za resnega, moramo o njem govoriti in prenašati, kar smo se v njemu naučili. Nihče izmed nas namreč ne deluje v vakumu (čeprav se v Sloveniji še preveč trudimo, da bi sosedu crknila krava…) in edini način, da bo napredovalo celotno področje je to, da bomo kolektivno delili svoje znanje naprej.
5. How to Decide Which Content to Sell and What to Give Away for Free
Kategorija: Vsebinski marketing
Slika: Flickr
Chris Garret piše o tem, da je vsebina za naš posel vitalnega pomena. Po eni strani dajanje brezplačne vsebine definitivno učinkuje, po drugi strani pa je prodajanje informacij zelo dober posel. Kje je meja med brezplačno in plačljivo vsebino je odvisno od vaše industrije, tematike, posla ipd.
Najprej se morate vprašati, kaj bi radi dosegli z brezplačno vsebino:
- Privabili ciljno publiko.
- Opogumili bralce k deljenju idej.
- Pozicionirali se glede na vašo konkurenco.
- Povezali se z avtoritetami na vašem področju delovanja.
- Obveščali javnost o vaši dodani vrednosti
- Dali dokaze in rezultate.
- Povedali zgodbo in pokazali, kakšni ste kot resnična oseba.
- Dali pokušino po dodatni (plačljivi) vsebini.
Ljudje bodo plačali predvsem zaradi 2 razlogov:
- Vaše informacije jim ponujajo resnično dodano vrednost.
- Vaše informacije je težko pridobiti drugje.
Toda zakaj bodo bralci pravzaprav plačali za vaše vsebine? Če pomislite, koliko brezplačnih vsebin je na voljo, si lahko predstavljate, da nihče ne bo plačal za to. Ne bi mogli biti dlje od resnice! Razlogi, da bodo ljudje plačevali za vaše storitve ali izdelke, ležijo v zaupanju:
- Ljudje bodo plačali za individualno storitev.
- Ljudje bodo plačali za vaše izkušnje.
- Ljudje bodo plačali za ekskluzivnost.
- Ljudje bodo plačali za večjo kvaliteto.
- Ljudje bodo plačali za vodenje korak za korakom.
Brezplačna vsebina bi se morala tako bolj osredotočati na “kaj” in “zakaj”, kot pa na “kako”.
Na koncu Chris Garret pove, da še mora odkriti tisto osebo, ki je dala na razpolago preveč brezplačne vsebine. S tem se popolnoma strinjam! Delite svoje najboljše ideje, gradite svojo t.i. Minimum Viable Audience (publiko, ki ji boste lahko lansirali takoj svoje izdelke) in ji dajte svoje izdelke na razpolago ob pravem času.
Namesto zaključka
14 teden in 5 zanimivih člankov.
Over and out,
Tilen
Comments
Ta članek pa podira rekorde zame, koristno je skoraj vse kar sem prebrala. Samo tako naprej 🙂