Spletni članki vredni branja #12

60 člankov je za menoj. Upam da vztrajate pri branju in da sem vam do sedaj pomagal pri kakšni ideji za vaš posel. Mogoče se sliši kot lajna, ampak v kolikor sem pomagal le enemu, sem vesel in vem, da je moj trud v obliki pisanja tovrstnih člankov poplačan.

Upam tudi, da se bo počasi pojavila kakšna pogumna duša, ki bo ostalim bralcem priporočila kakšno besedilo, ki ga je prebrala sama. Upanje umre zadnje (baje).

Sledi nepozabnih pet.

1. 5 mentoring roles you want (or need) in your life

Kategorija: Mentorstvo

učenjaki
Slika Flickr

V kategoriji mentorstva se mi je ta teden najbolj vtisnil članek, ki ga je spisal Chris Lema in govori o 5 vlogah mentorstva, ki jih želite ali potrebujete v vašemu življenju:

  1. Inštruktor
  2. Na tem mestu se popolnoma strinjam s Chrisom, ko pravi, da je prvi korak pri pridobivanju mentorja ta, da se ozrete za takšnimi, ki so že prehodili to pot.

  3. Modrec
  4. V kolikor na najdete mentorja, ki ima izkušnje na vašem področju, izberite takšnega, ki vam bo pomagal naučiti se in rasti v vašem področju, ne glede na to iz katerega področja je sam.

    Predpogoj na tem mestu je ta, da iščete mentorja, ki že dolgo deluje na svojem področju. To pomeni, da vam lahko ponudi neprecenljive izkušnje, ki jih boste lahko po vsej verjetnosti prenesli tudi v vaš posel.

  5. Trener a.k.a. Coach
  6. Na tem mestu si predstavljajte trenerja, ki vas pred pomembno tekmo pelje na stadion, kjer boste precej tekli in imeli veliko različnih vaj. Splošne vaje vam bodo pomagale ostati v formi, ko bo dejansko prišel čas tekme.

    Poiščite si mentorja, ki ima vnaprej postavljen program. Rutino. Ki se je že v preteklosti izkazala za izjemno uporabno in ima potrebne pohvale s strani skupnosti.

    Danes lahko najamete mentorja za katero koli področje želite. Bodisi da gre za učenje novih zadev ali pa za utrjevanje področij na katerih niste tako močni.

  7. Analitik
  8. Analitik je oseba, polna statističnih podatkov. Predstavljajte si vlogo mentorja namesto storitve Google Analytics. To je oseba, ki vam bo pomagala odgovoriti na hipotetično vprašanje:”Kaj bo potrebno, da dosežem cilje, ki sem si jih letos zadal?”

  9. Osebni trener
  10. Osebni trener je tisti, ki vas bo dvignil, ko boste na tleh. Ki je poln energije in vas lahko motivira, ko to potrebujete. Ki vas lahko pripravi do tega, da se spremenite, ko vas nihče drug ne more.

Za konec pa tole. Poiščite si mentorja, če se na neki točki zataknete in ne vidite izhoda. Če ste že poizkusili vse, pa preprosto ne gre. Toda kateri je pravi za vas? Vsi zgoraj našteti. Kateri koli od njih. Tukaj ni pravilnega odgovora. Na koncu je odvisno od vas.

2. Understanding Password Security

Kategorija: Varovanje podatkov

varno geslo
Slika: Flickr

Na splashdata.blogspot.com si lahko ogledate seznam najslabših gesel v letu 2013. Ali imate za svoje podatke gesla kot so “123456, password, qwerty, abc123” in podobne? V kolikor je odgovor pritrdilen, ne jokati, ko vam bo nekdo vdrl v vaše sisteme.

Dan Beeston je v tem članku predstavil odlično prezentacijo o razumevanju tega, zakaj je potrebno imeti močno varnostno geslo za svoje podatke. V prezentaciji je predstavljena spletna stran https://howsecureismypassword.net/, kjer si lahko preverite ali je vaše geslo varno ali ne.

3. My First Pecha Kucha

Kategorija: Slikovno gradivo

Pecha Kucha
Slika: Flickr

John Saddington je eden blogerjev iz mojega arzenala, iz katerega črpam znanje, energijo, motivacijo. V članku, ki ga omenjam tu, piše o Pecha Kucha – stilu prezentacije, kjer imate za vsako izmed 20 prosojnic na voljo le 20 sekund. Vse skupaj 6 minut in 40 sekund.

Stil prezentacije izhaja primarno iz Japonske in pomeni “chit chat”. V tem članku sem za ta način slišal prvič in upam da ga bom lahko v bližnji prihodnosti testiral. Sam namreč precej predavam in zadnje čase skušam delovati po Guy Kawasakijevemu načinu 10-20-30 (10 prosojnic, 20 minut, velikost črk 30), ki se je izkazal za učinkovitega.

Kateri so razlogi testiranja stilov prezentacije? Odgovor je dvodelen, vaša publika in vaša rast. V kolikor želite postati dober govorec, morate seveda veliko vaditi, veliko predavati in testirati različne stile, ki vas bodo poživili in prisilili v to, da predstavljate vašo vsebino na drugačen način, kot ste ga vajeni.

4. 10 Valuable Lessons Learned From The Top Business Books

Kategorija: Branje

poslovne knjige
Slika: Flickr

Poslovne knjige zelo redko beremo zaradi tega, ker nam je dolgčas. Beremo jih predvsem zaradi tega, da se iz njih kaj naučimo. Susan Payton v članku piše o 10 lekcijah, ki so jo poslovne knjige naučile:

  1. Ne pustite e-pošti, da diktira vaš dan.
  2. E-pošta je eden izmed tistih stvari, ki vam lahko požre enormno časa. Kdo izmed nas ni v neki točki vsakih 5 minut gledal in osveževal pošni predal? Joost Wouters v svoji knjigi The 15-Minute Inbox: Control Email. Create Time. Lead Your Business. opisuje proces, kako lahko zopet prevzamete stvari v svoje roke.

  3. Oglašujte pametneje.
  4. Vse prevečkrat vidim tudi v Sloveniji, da skušajo tržniki na silo prodajati svoje izdelke in storitve in logično je da ima lahko agresivno oglaševanje nasprotne učinke od želenih. Joe Pulizzi v svoji knjigi Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less opisuje kako lahko osvojite srca svojih bralcev z vsebino, ki je napisana na pravi način ob pravem času.

  5. Vi odločate, ali boste služili ali ne.
  6. Najlažje je reči, to ne gre, to ni možno in obupati. Ruth King v svoji knjigi The Courage to be Profitable: Get and Stay Profitable in Less than 30 Minutes a Month, vsem ki bežijo stran od finančnih in računovodskih vidikov svojega posla, na preprost način postreže z uporabnimi nasveti.

  7. Ne bojte se neuspeha.
  8. Eden najpogostejših razlogov, da se ljudje ne spustijo v posel je ta, da se bojijo neuspeha. Sunil Godse v knjigi Fail Fast. Succeed Faster. predstavlja več kot 200 primerov podjetnikov, ki so delili izkušnje o svojih neuspehih in uspehih.

  9. Menih vas lahko o poslu nauči veliko.
  10. August Turak v knjigi Business Secrets of the Trappist Monks: One CEO’s Quest for Meaning and Authenticity (Columbia Business School Publishing) piše o tem, katere poslovne strategije pri svojem poslu uporabljajo trapisti samostana Mepkin Abbey in kaj se lahko ostali iz tega naučimo.

  11. Pojma “big data*” ne moremo več ignorirati.
  12. Točne definicije samega pojma pravzaprav ni. S tem pojmem ponavadi opisujemo velike količine informacij, ki so na prvi pogled med seboj nepovezane. Knjiga Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think govori o tem, kako se takšni podatki danes zbirajo in kakšen vpliv bo to imelo na nas, na gospodarstvo, znanost in družbo na sploh.

  13. Oglaševanje svoje knjige je lažje kot si mislite.
  14. Ok, napisali ste knjigo, toda kako jo sedaj tržiti? Knjiga avtorja Tim Grahl-a z naslovom Your First 1000 Copies: The Step-by-Step Guide to Marketing Your Book govori ravno o tem. Tim predstavi enostaven in praktičen sistem, ki je uspešnim avtorjem s pomočjo spletnih marketinških orodij omogočil, da so se bolje povezali s svojimi bralci in tako prodali več knjig.

  15. Ni vse v uspehu.
  16. Lahko ste še tako uspešni in bogati, pa ni nujno, da se boste počutili izpopolnjene. Ronald Finklestein v knjigi Make a Difference: From Being Successful to Being Significant piše o 9 stvareh, s pomočjo katerih boste imeli poleg uspeha tudi občutek, da ste naredili nekaj za družbo okoli vas. Ronald pravi, da so ljudje, ki sprejmejo te zakone, bolj učinkoviti, so bolje osredotočeni in doživljajo manj stresa.

  17. Ni vse v korporativni službi.
  18. V kolikor ste kadar koli sanjali o svojem poslu, je Freedom from Bosses Forever tista knjiga, ki vas bo navdušila, da boste naredili ta korak. Navkljub dejstvu, da gre za knjigo, ki je napisana na komičen način, boste v njej našli praktične nasvete za to, kako postati svoj šef.

  19. Vedno znova lahko odkrijete poslovno knjigo, ki vam bo spremenila življenje.
  20. Na spletni strani Small Business Book Awards lahko glasujete za svojo poslovno knjigo!

*Zgornje povezave na knjige vsebujejo partnerske povezave.

5. 10 powerful ways to get people talking about your business

Kategorija: Vsebinski marketing

sharing is caring
Slika: Flickr

Jim Connolly v članku predstavlja 10 načinov, kako pripraviti ljudi do tega, da bodo govorili o vašem poslu:

  1. Ljudje bodo delili vašo novico, če jih bo to v očeh ostalih naredilo “pametne”. To je razlog, zakaj veliko ljudi preko družbenih omrežij deli Einsteinove misli.
  2. Ljudje bodo delili vašo novico, če jih bo to v očeh ostalih naredilo radodarne.
  3. Ljudje bodo delili vašo novico, če bodo mislili, da bodo zaradi tega bolje podučeni.
  4. Ljudje bodo delili vašo novico, če je izjemna. V kolikor so postali vaša zadovoljna stranka, bodo o tem povedali svojim prijateljem.
  5. Ljudje bodo delili vašo novico, če bodo za to plačani. Plačate lahko za sponzoriran tekst, za oglas ali direktno tržnikom.
  6. Ljudje bodo delili vašo novico, če so del vaše skupnosti in želijo, da tudi drugi to postanejo.
  7. Ljudje bodo delili vašo novico, če verjamejo, da vam bo to pomagalo.
  8. Ljudje bodo delili vašo novico, če je vključena v vaš izdelek/storitev.
  9. Ljudje bodo delili vašo novico, če govori o nečem, za kar sami niso dovolj pogumni, da bi povedali.
  10. Ljudje bodo delili vašo novico, če nosi dodano vrednost.

Namesto zaključka

12 teden in 5 zanimivih člankov.

Over and out,

Tilen

Dodaj odgovor