Moja prva obletnica. Woho! 10 člankov oziroma 10 tednov je za menoj. 50 predstavljenih spletnih člankov. In preko 20.000 besed. Kar znaša dobrih 45 A4 strani teksta. Not too shabby!
Pisanje tovrstne serije člankov priporočam vsakemu, ki se ukvarja z ustvarjanjem vsebin. Obljuba bralcem te prisili, da spišeš tistih 2000 besed. Obenem pa vaja dela mojstra. Samo želim si, da bi postal s časom še boljši.
Sledi nepozabnih pet.
1. 7 Sins of Newbie Entrepreneurs
Kategorija: Spletno poslovanje
Slika: Flickr
Večina nas je seznanjena s statistiko, da velik delež majhnih podjetij propade v prvih nekaj letih delovanja. Tisti, ki uspejo, vam lahko povejo, da niso uspeli samo zaradi strasti, ki so jo čutili do posla. Posel zahteva veliko trdega dela, veliko odrekanja in ponavadi do uspeha ne pride preko noči.
Dana Brownlee govori o 7 grehih, ki jih podjetniki, ki začenjajo svoj posel, ponavljajo kar naprej:
- Premalo privarčevanega denarja za hude čase
- Preveč optimistične predpostavke
- Poslovni načrt ni realno zastavljen (ali pa ga sploh ni)
- Vse naredite sami
- Niste pripravljeni delati, pravzaprav veliko delati
- Vaše izdelke/storitve prodajate prepoceni ali predrago
- Ne načrtujete strategije rasti
Dejstvo je, da v osnovi je velik del poslovnih idej uresničljiv. Zatakne se drugje, pri precej bolj osnovni zadevi. Denarja preprosto zmanjka in naenkrat podjetnik ne more več podpirati svojega posla z lastnim kapitalom do meje, ko bi bil posel dovolj profitabilen, da bi lahko vzdrževal samega sebe. Polagam na srce – imejte izdelan resnično konkreten poslovni načrt z realnimi številkami.
Nasvet: privarčujte dovolj denarja, da boste lahko vzdrževali samega sebe, dokler posel ne bo zaživel.
Verjetno ste že slišali za frazo “no brainer”. To pravzaprav namiguje k nečem, kar je 100% zagotovljeno. Tega pa v poslu seveda ni. Bodite iskreni do samega sebe in do svojega posla. Ali ste preveč optimistični glede časa, ki ga boste potrebovali, da boste dobili prvo stranko? Ali ste preveč optimistični pri ocenjevanju potrebe po vašemu izdelku ali storitvi?
Nasvet: Poiščite si 3 do 5 popolnoma objektivnih ljudi in jih vprašajte, kako oni vidijo vaš poslovni načrt in kje vidijo nevarnosti. Oziroma še bolje – poiščite si mentorja, ki je že šel enkrat skozi te faze.
Naravnost šokantno je, da precej podjetij sploh nima zastavljenega poslovnega načrta. Preprosta resnica je namreč ta, da dejstvo, da imate super duper idejo pomeni pravzaprav, da imate le začetno točko. Ki še zdaleč ni pripravljena na to, da postane profitabilen poslovni model.
Nasvet: Poiščite si pomoč pri ocenitvi vašega poslovnega modela.
To napako sem delal tudi sam. V začetku poslovanja verjamem da je težko. Vsaj iz 2 razlogov. Ali nočete nikogar spustiti zraven svojega posla ali pa preprosto nimate sredstev, da bi najeli koga. Povem pa vam, ko sem začel delegirati naloge v poslu, se je mnogo stvari spremenilo na bolje. Kot prvo, nisem strokovnjak na vseh področjih in glede na to, da ima dan samo 24 ur, si ne morem privoščiti, da bi se za vsako novo stvar v poslu moral učiti na novo. Krivulja učenja je preprosto prevelika in precej dražja, kot bi nekoga najel. Tipične naloge, ki jih outsourcam osebno so grafične storitve, programerske storitve in računovodske storitve. Rezultat tega je ta, da imam veliko časa, ki ga lahko posvetim dejavnostim, ki jih res obvladam.
Nasvet: Poskusite najti, katere storitve lahko outsourcate. Pravilo palca je ponavadi to, da v kolikor naloga ni del vašega jedra delovanja, v kolikor se na zadevo ne spoznate preveč, v kolikor je naloga preveč časovno zahtevna in v kolikor je za vašo nalogo na voljo veliko freelancerjev – potem se odločite, da boste to nalogo outsourcali.
Veliko ljudi je šokiranih, ko ugotovi, da ne bodo obogateli čez noč, da plača prvi mesec ne bo imela 6 ničel in da ne boste delali samo 25 ur na teden. Sprijaznite se z dejstvom, da stvari ne potekajo tako. Preprosto ne boste mogli preskočili vsega trdega dela (tako da se v velikem loku izognite vsem tistim, ki trdijo, da lahko uspete v poslu z 2 urama ali manj dela na dan – to preprosto ni mogoče). Bodite pripravljeni celo na to, da boste morali delati vzporedno oziroma biti nekje zaposleni, dokler se ne bo vaš posel postavil na noge.
Nasvet: Preden boste skočili v svet startupov, resnično ocenite svoj način življenja, vaše želje ipd. in spoznajte, da boste veliko (resnično veliko!) časa posvetili vašemu poslu.
Ta postavka je na prvi pogled preprosta, a v resnici zahteva veliko dela in testiranja. Ne glede na to, ali boste vaše izdelke/storitve prodajali prepoceni ali predrago, v vsakem primeru bo to slabo za vaš posel. Po eni strani ljudje ne bodo kupovali vaše 9€ vredne eknjige, ker bodo predvidevali, da gre za “informacijske smeti”, po drugi strani pa ne pričakujte, da boste lahko zaračunavali za svoje storitve 20.000€ na dan.
Nasvet: Raziskujte. Preverite, koliko zaračunavajo drugi na vašem področju poslovanja. V končni fazi pa se ne bojte vprašati vaše stranke, koliko so pripravljeni plačati za vaše delo, saj bo to dobro izhodišče za ocenjevanje vaše cenovne politike.
Večino podjetnikov si verjetno predstavlja – ko bom imel veliko strank, sem na konju. Dejstvo pa je, da je veliko podjetij propadlo ravno zaradi ali prehitre rasti podjetja ali pa zaradi nepripravljenosti na drugačen način dela, ki ga veliko strank definitivno predstavlja.
Nasvet: Čim prej si ustvarite strategijo rasti in jo vključite v vaš poslovni načrt. Saj veste – “fail to prepare is prepare to fail”.
2. Beginner Week: We Asked Veteran Bloggers to Reflect on Mistakes Made in Their Early Days
Kategorija: Bloganje
Slika: Flickr
Stacey Roberts v članku predstavlja napake, ki so jih naredili danes izkušeni avstralski blogerji in so zaradi njih postali še močnejši in izkušenejši. Naj navedem nekaj primerov:
- Carly (Smaggle)
- Kylah (Intrepid Monkeys)
- Emily (You Learn Something New Every Day)
- Deborah (Diet Schmiet)
- Rachel (Redcliffe Style)
Pri vsaki objavi se vprašajte, ali bo vaš bralec imel kaj od tega. Ne pišite samo zaradi tega, da boste pisali.
Ne obremenjujte se s tem, da morate vedno napisati 5000+ besed oziroma, da je vsak vaš sestavek podoben znanstvenemu članku. Naučite se prisluhniti samemu sebi.
Ne se bati podati svojega mnenja na blogih ljudi, ki jih občudujete. Ne se bati spraševati.
Zelo pomembno je najti ravnotežje med količino pisanja in objavljanja na vaši spletni strani. Veliko začetnikov naredi to napako, da se zažene v pisanje in objavljanje enormnih količin člankov, vendar sčasoma seveda pregorijo. Poiščite ritem, ki vam bo najbolj ustrezal (to je lahko 1 objava na teden ali pa 5 njih.).
Uporabljajte ali svoje slikovno gradivo ali pa pazite na avtorske pravice za vso slikovno gradivo, ki ga boste uporabljali na vaši spletni strani.
3. Getty makes 40 million stock photos available for free
Kategorija: Slikovno gradivo
Slika: Flickr
Ko se omenja Getty images, nam hitro pridejo na plan negativne misli, ki jih je to podjetje sproduciralo z agresivno zaščito avtorskih pravic svojih del v javnosti. Dve leti nazaj se je odvijala debata na internetmojster.com, kjer je bil državljan Republike Slovenije kontaktiran s strani odvetniške hiše za izvensodno poravnavo.
Podjetje je po mojem mnenju sicer relativno pozno ugotovilo, da mora zamenjati agresiven pristop s pristopom “Če jih ne moreš premagati, se jim pridruži.” oziroma “Vseh ne moremo tožiti.“. To v praksi izgleda tako, da je dalo na voljo okoli 40 miljonov svojih slik, ki jih lahko brezplačno vstavite (embed) na svojo spletno stran.
Zanimivo je tudi dejstvo, da so pri Getty Images precej radodarni kar se tiče uporabe za ne-komercialne namene. V tem trenutku lahko namreč uporabljate te slike tudi na straneh, kjer služite denar z Googlovimi oglasi.
p.s. Poglejte si zanimiv prevod vodiča po avtorskih pravicah na internetmojster.com.
p.p.s. Trenutno se še ne ve točno, kaj bodo od tega imeli fotografi oziroma ali so oni tisti, ki bodo tu potegnili “ta kratko”.
4. Why Buying Stuff Won’t Make You Happy (and One Thing That Might)
Kategorija: Motivacija
Slika: Flickr
Joshua Becker začne članek s filipinskim pregovorom:”Če je kupovanje stvari, ki jih ne potrebujete, postalo vaša navada, boste kmalu začeli prodajati stvari, ki jih potrebujete.” Joshuo se odkril ne tako dolgo nazaj in zelo hitro sem vzljubil njegov način pisanja in razmišljanja. V članku “Zakaj vas kupovanje predmetov ne bo naredilo srečne” govori o 9 razlogih zakaj je temu tako:
- Vse bo enkrat zbledelo.
- Za vsakim vogalom je nekaj novega.
- Vsak nakup prinaša dodatno skrb.
- Lastnina = vzdrževanje.
- Nakupi nas stanejo več, kot si mislimo.
- Kmalu ugotovimo, da naši nakupi ne očarajo ljudi.
- Nekdo drug bo vedno imel več.
- Nakupovanje ne bo pogasilo naše želje po zadovoljstvu.
- Bolj kot lastnina, nas bodo osrečile izkušnje.
Vsi izdelki so v trgovini novi in svetleči, toda takoj ko odprete škatlo, začenjajo izgubljati na vrednosti, se starati, izgubljajo blišč.
Novi modeli, novi stili, nove funckionalnosti. “Ring a bell?”
Se bo zlomilo, popraskalo, ali bo kdo ukradel?
Naša lastnina potrebuje čas, ki ji ga posvetimo, našo energijo in našo osredotočenost. Stvari morajo biti očiščene, organizirane in vzdrževane. Vse to pa nas odvrača od tistega, kar je resnično pomembno.
Avtor citira Henry David Thoreau, ki je nekoč rekel, da je cena nečesa plačana v količini življenja. Oziroma stvari v resnici ne kupujemo z denarjem, ampak s časom našega življenja.
Ljudje bodo verjetno opazili vaš nov avto, ampak v realnosti bodo več časa namenjali temu, da očarajo druge…
Trava je vedno bolj zelena pri sosedu.
Ne glede na to, koliko si nagrabimo, ne bo nikoli dovolj.
Katera je torej tista stvar, ki nas naredi srečne? Avtor pravi da cilj minimalizma ni iz našega življenja popolnoma umakniti naše želje, temveč je cilj le preusmeritev le teh.
Za konec še pove:”Pravih stvari ne boste nikoli našli na napačnih mestih.”
5. “Should I use those annoying popups?”
Kategorija: E-mail marketing
Slika: Flickr
Derek Halpern in njegov blog Social Triggers se uvršča med mojih 10 top blogov, ki jim sledim. V njegovem zadnjem članku se dotika tematike, ki jo lahko ali sovražite ali pa ljubite. Vmesne možnosti skoraj ni. Govora je seveda o t.i. popup-ih (prikaznih okencih) oz. orodij za zajemanje emailov uporabnikov.
Primarno vprašanje, ki bi si ga lastniki spletnih mest morali postaviti, ni ali popup-i delujejo ampak kdaj delujejo? Bistvena razlika!
Kljub temu, da sam v osnovi popup-ov resnično ne prebavljam, me je Derek (skoraj) prepričal v nasprotno. Tako da lahko v prihajajočih tednih pričakujete A/B testiranja popup-ov
Oglejte si video (manj kot 10 min) in mi povejte, kakšno je vaše mnenje o tej tematiki (brez trolanja).
Namesto zaključka
10 teden in 5 zanimivih člankov.
Over and out,
Tilen
p.s. V kolikor imate na voljo kakšen zanimiv članek, ki ste ga prebrali nedavno, ga sporočite spodaj v komentarjih!
Comments
Vsaj pri meni je to res kot pravi Derek. Če naletim na spletno stran zgolj slučajno ali bolj informativno me “popup-i” do neke mere lahko rečem nervirajo, medtem, ko naletim na stran kjer želim informacije in točno vem kaj iščem, brez problema popup zaprem in iščem informacije naprej.