Število članov na Facebook strani je »vanity metric«.
Gre torej bolj ali manj za egotrip lastnika ali upravljalca Facebook strani. Veliko število članov namreč v letu 2015 ne pomeni avtomatsko dobrega rezultata, širokega dosega in eksplozije prodaje.
Ljudje pa imamo velike oči in marsikomu se na vsa usta smeje, ko gleda rast števila članov in se mu zdijo visoke številke članov vrhunec Facebook marketinga. Nekateri imajo to celo za rezultat. Ampak kmalu pride streznitev. Facebook stran ima na primer 10.000 članov, na posamezno objavo se nabere borih 10 lajkov, masovnega nakupa izdelkov ali storitev pa sploh od nikoder. Pa kako? Saj je ja 10.000 članov, najmanj 500 bi jih moralo oddati lajk na objavo, vsaj 100 bi morali kaj kupiti.
Vendar temu ni tako, ker to ni Facebookova logika. Facebook namreč hudo dobro preračunava, kaj je za uporabnike zanimivo in kaj ne. In tistega, kar ni zanimivo, ne bo prikazal. Trenutno so pri Facebooku rahlo v nemilosti fotke, linki so nekoliko bolj priljubljeni, kralj Facebookovega sveta pa je te dni video. Po zadnjih podatkih videi, naloženi neposredno na Facebook, generirajo milijardo ogledov na dan.
Foto: Pixabay
Z upadanjem organskega dosega poslovnih Facebook strani, kar je modri gigant napovedoval že od sredine leta 2014, se neizogibno poraja vprašanje, ali je sploh še smiselno vztrajati na Facebooku ter vanj vlagati čas in denar. Mimogrede, upad organskega dosega ni prizadel kar vseh Facebook strani po vrsti. Trenutno ima 8 slovenskih Facebook strani doseg krepko nad 20%, najboljša celo 60%. Kvalitetno in vsebinsko revnejše Facebook strani pa imajo res le po 2 ali 3% dosega, najrevnejše celo zgolj 1% (glej sliko spodaj!).
V čem je fora Facebookovega organskega dosega? Hint: Vse za uporabnika.
»Fora« je v tem, da je za Facebook in njegove algoritme, ki preračunavajo, kaj in komu prikazati vsebine (prijateljev in tudi poslovnih strani), pomemben uporabnik, torej fizične osebe, kot sva ti in jaz. In midva na Facebook prideva za sprostitev, za ogled kakšnega luštnega, hecnega ali ganljivega filmčka, za klepet s prijatelji, ipd. Na Facebook nihče, ampak res nihče, ne pride zato, da ga takoj ob prijavi napade milijarda oglasnih sporočil, ki kričijo »KUPI!«.
Facebook se je zaradi uporabnikov nenehno razvijal in prilagajal, v zadnjem času pa se je počasi, a zanesljivo vedno bolj odmikal od direktne prodaje in zavijal v vsebine. Predvsem kvalitetne in uporabne vsebine. Če torej uporabnikom nudimo zanimive, kvalitetne, relevantne in uporabne vsebine, jih bo Facebook tudi z veseljem prikazoval in organski doseg v splošnem verjetno ne bo strašno trpel.
Facebook namreč objav uporabnikom ne skriva zato, ker zatira poslovne Facebook strani in jih na ta način skuša pripraviti do plačevanja objav. Predvsem jih skriva zato, ker so uporabnikom dolgočasne, nestimulativne, preveč prodajne, na kratko rečeno, neprivlačne in nezanimive.
Foto: Pixabay
Facebook že zdavnaj ni več prodajni kanal
Številne tuje in tudi marsikatera slovenska Facebook stran so zaznale ta Facebookov zavoj proti vsebinam in se mu tudi že zelo dobro prilagodile. Med njihovimi objavami je le redko zaslediti »hude akcije in popuste«, so pa polne uporabnih povezav in zanimivih podatkov. Res je tudi, da v teh podjetjih mašinerija za proizvodnjo dobrih in zanimivih vsebin dela na polno, česar si marsikatero slovensko podjetje niti ne more privoščiti, ne s finančnega ne s časovnega stališča. Ampak vendarle…ta mašinerija je tisto, kar poganja Facebook stran. Oziroma, poganjajo jo zanimive, kakovostne in uporabne vsebine.
V očeh marsikaterega slovenskega podjetja in podjetnika pa so Facebook in ostala družabna omrežja še vedno le dodaten, brezplačen in hiter prodajni kanal. V objavo vržeš fino akcijo ali dober popust in to je to. Samo, da se čim prej proda, četudi samo eno oblekico, še vedno je to bolje kot nič. Nekateri ga še vedno vidijo tudi kot čarobno paličko, ki bo rešila posel, ko nič drugega ne deluje več.
Vendar je utopično pričakovati, da bo podjetje s Facebook stranjo čez noč dobilo kopico novih strank, neznansko izboljšalo poslovne rezultate in šinilo med zvezde. To se je morda dogajalo 3 ali 5 let nazaj, danes pa ne več.
Percepcija Facebooka kot primarno prodajnega kanala pripelje le do do upada organskega dosega, slabe kakovosti strani in posledično do nesmiselnosti in neupravičenosti Facebook strani.
Če torej na Facebooku ne morem prodajati, zakaj naj ga sploh še uporabljam?
Gotovo ni zanemarljiv podatek, da je na Facebooku okoli 800.000 Slovencev, torej je na enem mestu zbranih več Slovencev na enem kupu kot v kateremkoli mestu. Lahko rečeva, da je Facebook največje mesto v Sloveniji. In če imaš trgovino, cvetličarno ali pisarno v največjem mestu, to ne more biti prav slabo.
Se sprašuješ, kaj ti ta številka pomaga, če jim na Facebooku ne moreš prodajati? Na prvi pogled res ne prav dosti. Vsem tem številnim Slovencem na Facebooku ne moreš direktno prodajati, vsaj ne na klasičen, vsiljiv način. Lahko pa prodajaš, vendar na drugačen način, bolj posredno in preko vsebin. Okoli riti v žep, bi lahko rekla. 🙂
Čim prej se moraš znebiti dojemanja Facebooka kot le prodajnega kanala.
Facebook je komunikacijski kanal, ne oglasna deska.
Zato ga ne uporabljaj kot oglasno desko, temveč kot mesto, na katerem objavljaš vsebine. Pa ne govorim o vsebinah kot so prodajne akcije in opusti. Govorim o vsebinah, ki pritegnejo tvoje člane, jim dajo misliti, jim koristijo ali rešujejo njihove težave. Uporabljaj ga kot mesto, kjer se pogovarjaš s svojimi člani, mesto, kjer gradiš svojo blagovno znamko, mesto, na katerem lahko uporabniki doživijo pozitivno izkušnjo s tvojim podjetjem, mesto za vzpostavljanje zaupanja in pripovedovanje zgodb (angl. storytelling).
Foto: Pixabay
Na koncu štejejo le rezultati
Ko potegneš črto, mora Facebook stran dajati rezultate. In edino pravilno je, da so ti rezultati sorazmerno večji od vložka v Facebook stran (časovnega in finančnega). Nekatere rezultate Facebook strani lahko laže izmeriš (doseg Facebook strani, novi vpisi na seznam prejemnikov e-novic, obiski spletne strani in nakupi, ki so posledica teh obiskov), nekatere pa žal malo teže, na primer izboljševanje ugleda tvojega podjetja ali prepoznavnost blagovne znamke.
Če rezultatov ni, potem je potrebno resno premisliti, ali ni za to morda krivo napačno razumevanje Facebooka kot medija. Največja škoda, ki jo povzročaš svojemu nastopu na Facebooku in posledično rezultatom Facebook strani je, da se ne prilagajaš Facebooku, ampak pričakuješ, da se bo Facebook prilagajal tebi in tvojemu podjetju.
Hkrati pa vanj vlagaš preveč časa, preveč denarja in preveč truda za premalo učinka oziroma za preslabe rezultate. Na koncu je treba resno in utemeljeno oceniti, kje so tvoje meje pri vlaganju v Facebook. Morda si trenutno čez mejo. Morda še niti blizu nisi. Dokler črno na belem ne izmeriš rezultatov Facebook strani, ne moreš točno vedeti. In toliko časa tudi ne moreš prilagoditi svojega nastopa na Facebooku.
Comments
Odlicna informacija. Bom dala v prakso, hvala
Hvala, Maja in želim, da vam čim bolj koristi 🙂
Bi se ne mogla bolj strinjati!
Prav zato imamo fb stran – brez stroškov smo vsaj zraven (v svetovnem spletu)in kdaj pa kdaj kaj objavimo. Tudi se ravno ne zlomim za “všečke”. Če bo kdaj po sreči bomo postavili pravo spletno stran in objavljali linke…
Sem posebej pogledala in je res, da je objava z linkom imela bistveno več dosega… Zanimivo res!
Betka, čim več objavljati, kar vsak dan, če je le mogoče 🙂
Srečno pri delu v društvu 🙂
Zanimivo, ravno včeraj sem gledala posnetek What FACEBOOK and GOOGLE are hiding from the world, ki govori ravno o teh filtrih. Definitivno se strinjam – ne moreš prodajati diretkno preko facebooka, sploh pa se mi zdi to zelo “cheap” in neprofesionalno. Že reklame ob strani mi gredo na živce. Ampak roko na srce, je pa to mesto, ki je zelo dostopno, in zlahka preveriš osebo ali podjetje, tako da je priročno, če si prisoten (na zabaven in koristen način). Ker tu potem dobiš neko podobo in je lahko dobra vizitka.
Koristen prispevek!
Monika, bravo, točno tako 🙂 Prisotnost na Facebooku ima bolj posredne vplive, ima pa jih 🙂
Hi Mojca!
Dobra analiza facebooka res je za komuniciranje. Za prodajo je bolha in salamon, kjer se oglasuje in kupuje in prodaja za slovenijo.
Lp. Max
Hvala, Max 🙂 Thumbs up za bolho in salomon, točno tako 🙂