Tokrat je v backstageu (..ker me je Sabina že nekajkrat opozorila na moje slovnične napake, bo tu zašpičila z ušesi…ja..v zaodrju…) ona.
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Sreča je moj način življenja – ne cilj, temveč pot, po kateri hodim.
Poslovni neuspeh
Prenizko postavljena cena za storitve, ki so mi vzele veliko časa in energije in povzročile še dodatne stroške (prevoz, tehnična oprema). Ni bila le ena taka situacija, žal. A sem si v neki določeni točki življenja tako zelo želela to delo, da sem pristala na slabe pogoje in izkoriščanje. Tega sem se seveda zavedala šele kasneje…
Trenutni posel
Predstavnica za odnose z javnostmi, urednica portala Triumfator.si, športna novinarka, animatorka in voditeljica prireditev – SABI ŠPORT Sabina Gosenca s.p.
Spletni vir, ki ga uporabljaš vsak dan
Triumfator.si. Ker skorajda ne mine dan, da ne bi kaj ustvarjala na svojem portalu. No, pa zagotovo tudi www.siol.net/sportal , Facebook, Twitter in LinkedIn. Ne morem izbrati le enega, ker to, kar sem naštela, je zagotovo vsak dan »na meniju«.
Katero knjigo bi mi priporočila v branje?
Zmagovalka. Knjiga, ki šele nastaja – ti jo podarim, ko bo pravi čas. 🙂 Od knjig, ki so že na knjižnih policah, pa zagotovo kakšno od mojih priljubljenih avtoric, Louise L. Hay ali Rhonde Bryne. In pa večno klasiko za ljudi, ki nam ni vseeno, kakšno je naše življenje – Alkimist (Paulo Coelho).
Kje te lahko kontaktirajo?
Poleg maila sabina.gosenca@gmail.com ali tel.št. 031 349 180, ter osebnega profila na Facebooku, tudi na sledeč način: LinkedIn, FB, Twitter, Instagram, Pinterest.
Intervju
Uvod
Sem Sabina, Dolenjka, zaljubljena v šport in življenje samo. Medijski multipraktik. Nekdanja gimnastičarka in navijačica, danes pa športna novinarka, urednica portala Triumfator.si, voditeljica prireditev in ‘piarovka’, ki se vse bolj ukvarja s social media marketingom.
Tilen: Kaj je bil razlog, da si se odločila ukvarjati se z marketingom družbenih omrežij in kaj te dela kompetentno na tem področju?
Sabina: Ugotovila sem, da v lokalno – regionalnem okolju, v katerem sem najbolj aktivna po športno – novinarski plati, mnogi klubi in organizacije za svojo promocijo ne znajo poskrbeti na sodoben način. Imajo na primer spletne strani, ki pa niso ažurirane, nimajo idej, kako pisati zanimive vsebine, ki bodo pritegnile zanimanje javnosti, mnogi tudi še nimajo FB strani ali niso aktivni na Twitterju. Vodilni v klubih pa nimajo ne časa, še manj pa znanja za to. Sama pa se kot medijska osebnost zavedam, kako pomembno je komuniciranje z različnimi segmenti javnosti, zato sem se začela bolj poglabljati v področje delovanja družbenih omrežij. Pred nekaj meseci sem postala predstavnica za odnose z javnostmi v NK Krka in upravljam z njihovo spletno stranjo, FB stranjo in Twitter računom. Veliko spremljam delo drugih klubov in nacionalnih panožnih zvez, nova znanja pa pridobivam prek tujih strokovnjakov in njihovih spletnih vsebin. Sodelujem tudi z enim atletom in plavalcem, pa z Ženskim košarkarskim klubom Krka, dogovori potekajo še z nekaj drugimi organizacijami.
Prej bi rekla kot najstnica… Že v osnovni šoli, v gimnaziji pa sploh, sem z navdušenjem spremljala športne dogodke, da o pisanju ne govorim. V reviji Antena so vsak teden objavili literarno zgodbo, ki jo je napisal nekdo od bralcev, njihov literarni kritik pa je podal oceno. Sama sem jim poslala kar nekaj svojih prispevkov in ko sem videla prvo objavo, sem skakala od sreče. Ne le, da je bila ocena članka (zgodbe) zelo spodbudna in pozitivna, prejela sem tudi svoj prvi honorar, čeprav tega nisem niti malo pričakovala. Nikdar pa ne bom pozabila niti svoje prav posebne novinarske izkušnje za lokalni časopis, ko sem urednico uspela prepričat za članek o enem športniku, ki sicer ni bil iz dolenjske prestolnice, a mi je bil ta športnik (atlet) tako zelo všeč, da sem se samo zaradi intervjuja peljala 50 km stran. Honorar mi niti potnih stroškov ni pokril, a zadovoljstvo in veselje zaradi snidenja s tem atletom je bilo nepopisno in mi je dalo motivacijo za nadaljnje delo.
Tilen: O čem je govorila tvoja zgodba in koliko si takrat z njo zaslužila? 🙂
Sabina: Mislim, da so bile objavljene tri zgodbe v nekaj mesecih. Ena od njih je imela naslov »V opoju ljubezni in narave«, pri tej že naslov pove, o čem sem pisala… druga zgodba pa ima naslov »Utrinek iz študentskega življenja«, tudi tu sem pisala o hrepenenju, ljubezni, upanju… Točega zneska honorarja se ne spomnim, vem pa, da sem bila prijetno presenečena, da sem sploh kaj dobila.
Poslovna pot
Splošni del
Dve stvari, ki sta mi danes precej bolj jasni, kot sta mi bili v preteklosti: vredna si toliko, kolikor se ceniš. In pa – ne prehitevaj dogodkov, vse se zgodi ob pravem času, na pravem mestu… V preteklosti se mi je namreč večkrat zgodilo, da sem si postavila prenizko ceno za delo, ki sem ga kasneje opravila, a je od mene zahtevalo veliko vloženega truda in energije, pri tem pa so nastali še kakšni dodatni stroški, ki jih sploh nisem predvidevala. Ko sem se dogovarjala za delo, bi se morala glede tega, kakšno plačilo pričakujem, raje najprej ugrizniti v jezik in temeljito razmisliti… Včasih bi morala biti tudi malce težje dostopna, mnogi so mi namreč kdaj namignili, da sem preveč odprta, da nosim srce na dlani… Da naj bom raje bolj skrivnostna, da se bodo morali ljudje potruditi, če bodo hoteli od mene kaj izvedeti… Nekajkrat pa so bile tudi situacije, ko sem hotela narediti nekaj »na silo« oziroma ko sem bila premalo potrpežljiva.
Tilen: To da stvar razumeš in jo spraviš v pogon sta včasih 2 različni stvari. Še vedno postavljaš prenizke cene in prehitevaš dogodke? Bom vprašal drugače – katere so tiste stvari, tisti projekti, pri katerih rada spustiš ceno oziroma celo narediš kaj brezplačno?
Sabina: Ja, še vedno se mi zgodi, da postavim prenizko ceno oz. jo spustim. Največkrat je razlog za to prijateljski odnos z nekom, ker so mnogi ljudje, s katerimi se srečujemo po prireditvah ali tekmah, že stari znanci, mnogi od njih so tudi meni v preteklosti že naredili kakšno uslugo. Velikokrat spustim ceno tudi za lokalne dogodke, ker pač pri njih ne nastanejo dodatni stroški. Da bi prehitevala dogodke, se pa ne dogaja več pogosto, so me izkušnje naučile, da je bolje kdaj kakšno zadevo »prespati« in se denimo o nečem odločiti dan kasneje, po temeljitem razmisleku. Brezplačno pa največkrat nudim promocijo v smislu medijskega sponzorstva, torej da na portalu Triumfator.si in na svojih profilih na družbenih omrežjih nek dogodek še dodatno promoviram. No, pa kakšno dobrodelno prireditev sem tudi že vodila brezplačno.
Pisanje me sprošča, hkrati pa so dobre knjige in članki, sploh pa zgodbe o uspehu, ki jih prebiram, tudi meni inspiracija in motivacija. Vedno me žene naprej tudi zavedanje, da nikoli nisem tako dobra, da ne bi mogla biti še boljša. Vem, da lahko s tem, kar počnem, naj gre za pisanje ali javno nastopanje, ljudem pomagam narediti korak v lepši jutri. Širjenje pozitivne energije oz. zmagovalne miselnosti, skrb za kakovostno preživljanje prostega časa otrok in mladine, ozaveščanje o tem, da je priložnosti za uspeh dovolj, če smo le pripravljeni ‘iti v akcijo’… to so stvari, ki navdihujejo mene in druge.
Tilen: Zakaj misliš, se v Sloveniji ne izpostavlja več zgodb o uspehu? Osebno, priznam, sploh nisem vedel, da obstaja toliko veliko uspešnih družinskih podjetij. Katero slovensko zgodbo o uspehu bi izpostavila in zakaj?
Sabina: Ah, moja ljuba Slovenija… preveč je jamranja, kritiziranja, velikokrat tudi postavljanja v vlogo žrtve. Zakaj mediji bolj izpostavljajo negativne zgodbe, ne bi pisala… uredniška politika in denar imata tu ključno vlogo. Kar se tiče zgodbe, ki bi jo jaz izpostavila, pa ne bo težko odgovoriti. V eni od revij sem ravno včeraj brala intervjuja z uspešnima Slovencema, Ivom Boscarolom in Igorjem Akrapovičem. Da o akciji Srce Sloveniji z Matejem Markovičem ali še eni uspešni zgodbi – Ani Lukner in projektu Anina zvezdica ne govorim. Ano sem imela priložnost spoznati tudi na predavanju v okviru dogodka 500 Podjetnic, ganila me je do solz.
Ne bi ravno rekla, da si nihče ne upa oziroma da nima poguma … so pa redki, ki recimo iskreno in odprto, brez zagate, lahko govorijo o svojih seksualnih fantazijah. Ali pa jim je denimo težko govoriti o najbolj bolečih trenutkih v življenju, ker bi jih najraje pozabili.
Tilen: Kam sodiš ti? 🙂
Sabina: Vračam ti z nasmehom in vprašanjem: Kaj misliš? Odprta, komunikativna, tipična strelka sem… pa sociologinja po izobrazbi in medijska osebnost. Mislim, da je povsem jasno, da sramežljiva ravno nisem.
Da sem prezahtevna, da se prehitro razburim in da preveč govorim. No, to mi kdaj pa kdaj rečejo tudi tisti, katerim ni vseeno zame. 😉
S stopnjo zadovoljstva, ko se uležem v posteljo in zaspim, brez da bi se obremenjevala, kaj in kako bo naslednji dan. Ko lahko zaspim s čisto vestjo, motivirana za nove podvige… ko čutim notranji mir in se zavedam, da tudi takrat, ko na računu ni evrov za že opravljeno delo, vem, da moram vztrajati in poslušati svoje srce. Vsekakor pa mi o tem, ali sem pri delu uspešna ali ne, pokažejo tudi ljudje, o katerih pišem, s katerimi sodelujem – veliko razkrijejo njihovi obrazi, elektronska sporočila, tudi javne pohvale.
Takrat, ko pride do soočenja s takšnimi ljudmi, je pomembno, da se zavedamo, kako veliko vlogo ima način komuniciranja. Lepa beseda lepo mesto najde. Torej tudi ko gre za težavne stranke, je pomembno, da vemo, kaj hočemo, da znamo komunicirati na način, da težavne stranke ‘pomirimo’, jim obrazložimo situacijo, jih prosimo za razumevanje…
S spodbudnimi mislimi, dobro knjigo, prijetnimi melodijami, s tem, da se družim z uspešnimi ljudmi, od katerih črpam nova znanja, si izmenjujem ideje… Vse to je odlična motivacija, kakor tudi redno plačilom za opravljeno delo. Vsaj mene to nadvse motivira, ker je plačilna nedisciplina (vsaj pri samostojnih podjetnikih v mojem poslu) postala stalnica… Zaposlenih sicer ta hip nimam, se pa zavedam moči oz. vpliva, ki ga imajo na delavce tudi pohvale za dobro opravljeno delo.
Zmagovalec je tisti, ki nikdar ne odneha. Torej je popolnoma jasno, da poraz pride z razlogom, da se je treba iz njega nekaj naučiti in iti dalje. Vztrajnost in trud se vedno poplačata.
Tilen: Ali je zmagovalec tisti, ki nikdar ne odneha ali tisti ki ve kdaj odnehati?
Sabina: Hm… to, da nikdar ne odneha, je smiselno, če ne gre za ekstremne razmere. V nasprotnem primeru je bolje, da odneha, saj je prav zaradi pametne odločitve zmagovalec, ker si s tem da možnosti, da poskusi znova kdaj drugič, v drugačnih razmerah.
Tega vprašanja ne razumem ravno najbolje… Morda misliš, zakaj je dobro biti podjetnik? Če to sprašuješ, potem vsekakor izpostavljam kreativno svobodo, možnost fleksibilnega delovnika, vsakodnevnih možnosti za spremembe, nove izzive…
Vredna si toliko, kolikor se ceniš. In pa – bodi direktna, ko gre za cilje, in odločna, ko gre za pogajanje o plačilu. Ne govori preveč o sebi, naj tvoje delo govori.
Na svoj portal Triumfator.si, ki sem ga ustvarila iz nič (brez finančnega vložka), zgolj z jasnimi cilji in vizijo ter ob pomoči prijatelja, ki se ukvarja z oblikovanjem. Ponosna sem tudi na to, da sem pri vseh stvareh, ki sem se jih kadarkoli v življenju lotila, ostala zvesta sebi – edinstvena, pogosto raje drugačna kot večina, a prav zato posebna. In še ena stvar mi je res v velik ponos – da s svojimi zapisi motiviram mnoge, da z zgodbami, ki jih objavljam, širim pozitivno energijo, spodbujam ljudi, da vztrajajo pri svojih sanjah, da verjamejo vanje…
Praktični del
Sicer je nimam, a vseeno lahko poskusim… 😉 Sem tista teta, ki jo včasih vidiš na televiziji, ko fantje igrajo košarko ali se podijo za žogo na stadionu.
Bi poskusil suvereno hojo v visokih petkah, v elegantni, ozki obleki, pred tisoč glavo množico? Hec. 🙂 Evo, lahko ti ponudim nekaj osnov retorike, kar pri javnem nastopanju pride prav. Ali pa ti pokažem, kako se obdelujejo avdio izjave (za radijske novice, na primer) ali kako zmontirati video v Adobe Premiere Pro.
Tilen: Povej mi en trik na področju retorike, ki bi mi definitivno prišel prav.
Sabina: Če hočeš imeti dober glas za večurno nastopanje, se izogibaj gaziranim in mrzlim pijačam ter močno začinjeni hrani. Trik s surovim jajcem, v primeru, da ostaneš zjutraj skoraj brez glasu, čaka te pa javni nastop, pa ne vem, če »pali«, ker se sama v tej situaciji še nisem znašla. Na srečo! Aja, pa še ena stvar, ki je pri retoriki pomembna, sploh če imaš material za govor, seminar, karkoli pač, na listku oz. računalniku – ko se tvoj javni nastop začne, ne pozabi na odločen, samozavesten pozdrav in nagovor občinstva. Opažam, da mnogi, ki imajo govore napisane, tudi pozdrav izrečejo na način, da berejo z listka. Katastrofa!
Če potrebuješ voditeljico za kakšnega od dogodkov, morda moderatorko novinarske konference, animatorko na športni prireditvi ipd. – pri meni bi dobil samozavestno energijsko ‘bombo’, ki ne bi komplicirala z generalko, mikrofoni in en teden vnaprej spisanim scenarijem. Dovolj bi bilo, če bi se 2-3 dni prej dobila na kavi, šla čez scenarij, ga morda še kaj spremenila in to je to. Prireditev bi bila z vidika vodenja narejena profesionalno. Sproščenost, improvizacija, preprostost, jezikovna in stilska dovršenost v eni osebi – vse to sem jaz. Če potrebuješ pomoč pri medijski promociji oziroma nasploh na področju odnosov z javnostmi, pa tudi lahko z gotovostjo trdim, da mi je novinarsko ustvarjanje dalo ogromno znanja, izkušenj in povezav, pisanje pa je moja velika strast že od nekdaj, tako da vem, kako poskrbeti za tvoj ugled v javnosti in dodatno promocijo.
Kot osebi, ki ima več kot desetletne izkušnje z delom v medijih, mi navezovanje stikov ne predstavlja težav. Še več, ljudem, s katerimi sem se srečala, sem vedno dala vedeti, da se lahko še kako drugače povežemo, da obstaja več možnosti sodelovanja… Skratka, kakšne posebne taktike/strategije pri mreženju nimam, preprosto sem to, kar sem – komunikativna, družabna, željna izzivov in projektov, kjer lahko sodelujemo različni ljudje, kjer se povezujejo različne generacije in profili ljudi. Da moč sodelovanja in povezovanja ne pozna meja, poudarjam v svojih zapisih, na družabnih omrežjih itd., v pogovorih z ljudmi že razmišljam, koga bi lahko s kom povezala… Verjamem namreč, da je priložnosti za uspeh dovolj za vse.
Jasno mi je, da je vse bolj v ospredju t.i. content marketing. Šteje vsebina, zgodba, čustva in iskrene misli… Torej promocija skozi zgodbe – intervjuje v različnih medijih, fotografije, na katerih ne manjka nasmejanih in zadovoljnih obrazov – naj gre za mojo vlogo voditeljice prireditev in novinarke, za vlogo piarovke ali pa za promocijo portala, ki ga ustvarjam, pomembna je pozitivna energija, da ko ljudje bodisi berejo moje članke ali spremljajo moje delo (so del prireditev, ki jih vodim, na primer), začutijo to strast do dela, predanost, zadovoljstvo, ponos… da vedo, da vse izhaja iz tega, kar mislimo o sebi in kako komuniciramo z drugimi. Sama se marketinga poslužujem na različne načine – prek e-novic (e-mail marketing), aktivnosti na družabnih omrežjih, pisanje bloga… To mi prinese tudi največ rezultatov, poleg osebnih priporočil oziroma reklame od ust do ust, seveda.
Zagotovo t.i. content (vsebinski) marketing in izobraževanje prek spleta. Vse bolj bo pomembna vsebina člankov oz. besedil – njihova kakovost, ne količina. Vpletenost čustev, iskrenih misli, spodbudnih besed in pohval… Vse bolj bo v ospredju tudi poznavanje sodobnih tehnologij, aktivnosti na družabnih omrežjih, znanje tujih jezikov in samozavestno javno nastopanje.
Poskusila bom… znova, drugače, boljše. Morda z novim produktom… ali pa z drugačno taktiko. Konkurenca je zdrava, dobrodošla… sploh, če je lojalna, naj obstaja, ker vem, da sem tudi zaradi tega lahko samo še boljša.
Verjamem, da se vse stvari v življenju zgodijo z razlogom. Če sem nekaj v preteklosti naredila tako, kot sem, je to zato, ker sem v tistem trenutku tako čutila v svojem srcu in ker sem naredila najbolje, kot sem v tistem trenutku znala oz. zmogla. Nikdar nisem marala pretvarjanja… Ne obžalujem ničesar, ne očitam si stvari za nazaj… to je preteklost, želim se osredotočati na prihodnost. Seveda pa, ko s časovne distance gledam na kakšno situacijo, lahko rečem, da bi bila danes predvsem bolj potrpežljiva.
Imam ogromno idej za pisanje športnih zgodb, takšnih, ki motivirajo. Ustvarjalne energije mi res ne manjka, kakor tudi ne pozitivne energije, optimizma navkljub vsesplošnemu negativizmu, ki vlada na različnih področjih družbenega življenja. Odpirajo se vrata novih priložnosti, deluje zakon privlačnosti. Vse bolj pa se v mojem poslu kaže tudi to, da sem pridobila zaupanje med ljudmi, da vedo, da sem v tem, kar počnem, dobra. In posledično tudi ponudbe prihajajo vedno znova… iz različnih koncev in krajev.
Jekleno voljo in več kot desetletne izkušnje v medijih. Pa karizmo, samozavest in prepoznavnost v lokalnem okolju.
Prav gotovo bi morala manj govoriti in več poslušati. Se učim… 🙂
Grafični oblikovalci, programerji, video montažerji… občasno tudi kak profi fotograf ali snemalec ter vizažistka in frizerka… brez njih pač pri mojem delu ne gre. Dolgo časa sem mislila, da bi najela tudi tržnika, pa sem spoznala, da sama sebe lahko precej bolje tržim kot bi to zame počeli drugi.
Vprašanja za intervju, kot je tale. 🙂 No, sicer sem pa že od nekdaj bolj nočna ptica, ne maram jutranjega vstajanja. Ponoči rada ustvarjam, ker je mir. Ob prijetni glasbi je še bolj lušno. Ko sem se učila za maturo oz. izpite na fakulteti, pa ne bom pozabila, kako sem si okrog polnoči ali enih ponoči kuhala kavo, da sem bila budna do treh, štirih ponoči.
Dan je pogosto prekratek za vse, kar želim storiti.
Dragi sodelavci/ke, verjamem, da smo s skupnimi močmi ustvarili veliko, da smo se vsi skupaj marsičesa naučili in da nam ne bi uspelo priti do tu, kjer smo, če se ne bi medsebojno podpirali in motivirali. Naj vas to vodi tudi v letu, ko me ne bo… Ostanite zvesti sebi, naj vas vodi ljubezen.
Da ne odteče preveč…
Poskrbela bi za izdelavo promocijskega materiala – transparent, vizitke, majice in sodobnejšo opremo (kamera)… uff… ja, že vidim, da mi 500 € ne bi bilo dovolj. 🙂
Sprostitvena runda
Odprla bi vrata hladilnika, dala notri slon(čk)a, vzela s police svoj najljubši jogurt ali puding, ter zaprla vrata hladilnika. 🙂
Nimam ideje…. Čakaj malo… no, všeč mi je Sandra Bullock, na primer. 🙂
Zmagovalka.
Dobra vila. Ker je prisrčna, prijazna, in ker s tem, ko izpolnjuje želje drugim, osrečuje tudi sebe.
Koliko sem stara? Odgovor: večno mlada. 🙂 P.s.: Se že pozna pozna nočna ura…
Po več kot dveh urah odgovarjanja na tale vprašanja, mi pade na misel le eno vprašanje: Kdaj bo objavljen ta intervju? 🙂
Si mi že. Dal si mi brco v rit, ki jo tudi najbolj kreativni ljudje včasih tako zelo potrebujemo. Vedno ti bom hvaležna za to!!!
Tilen: Sabina, postregla si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor