Ponedeljkov #vprašajGR8

gr8 agencija

Vsak ponedeljek odgovarjamo na vprašanja v zvezi z digitalnim marketingom.

Ta teden začenjamo z vprašanjem na temo gostote ključnih besed za namene optimizacije (odgovarja Andrej):

Je gostota ključnih besed (%) pomembna pri uvrstitvi strani v iskalnikih?

keyword density
Slika: memegenerator.net

Za vse tiste, ki ne razumete točno o čem teče vprašanje si najprej poglejmo, kaj pomeni ključna beseda (“keyword”) in kaj gostota ključne besede (“keyword density”).

Definicija ključne besede:

Ključna beseda je določena beseda ali fraza (besedna zveza), ki opisuje vsebino spletne strani ali prispevka za katerega hočemo, da se uvršča v spletnih iskalnikih.

Definicija gostote ključne besede:

Gostota ključne besede je odstotek (%) kolikokrat se ključna beseda pojavi na strani, v primerjavi s celotnim številom besed na spletni strani.

V kolikor bi se z optimizacijo spletnih strani ukvarjali nekje med letoma 1995 in 2005 bi bil ta odgovor povsem drugačen saj je bila ta tematika takrat veliko bolj vsakdanja.

Takrat so spletni oblikovalci in tisti, ki so se ukvarjali z optimizacijo ves čas spremljali gostoto ključnih besed na strani. Takrat je bila fikcija, da točno določen odstotek pogostosti, spletni strani prinese boljše možnosti pri uvrstitvah v iskalnikih za točno določeno ključno besedo.

Danes je vsekakor zgodba drugačna in ugotavljanje ali mora biti gostota ključnih besed 0.5%, 1% ali 2% nima nobenega smisla.

Iskalnikov ni več mogoče pretentati na tak način, da bi bila lahko izključno gostota besed povod za uvrstitev strani na prvo stran v iskalnikih.

Kaj torej storiti, da bo Google zaznal vašo ključno besedo?

Tudi okrog tega poteka ogromno razprav vendar nikakor pa ne moremo mimo tega, da Google nekako mora vedeti o čem pišete in tako kot mora Google zaznati te besede jih mora ravno tako videti tudi bralec.

Ko pišete besedila naj delujejo naravno, uporabljajte različne besedne zveze z ključno besedo, njene sopomenke in besede iz dolgega repa.

Je res tako preprosto?

Bolj podrobno povedano – je pomembno, da znate upoštevati t.i. LSI (“Latent Semantic Indexing”). Gre za izraz, ki označuje sorodnost besed. Tako Google lažje prepričamo, da je stran napisana naravno, kvalitetno, da ima relevantno vsebino, če smo uporabili ključno besedo v različnih besednih zvezah, uporabili dolgi rep in njene sopomenke.

Za uspešno optimizacijo vašega besedila ali spletne strani morate najprej poiskati ključno besedo in recimo dve do tri sorodni besedi glede na ključno besedo. Dovolj bo, če te sorodne besede uporabite vsako po dva krat ali tri krat.

Za lažje iskanje sorodnih besednih zvez lahko uporabite Googlovo orodje za načrtovanje ključnih besed ali pa orodje Ubersuggest oz. Keyword Tool (ki ga največkrat uporabljamo tudi sami).

Kje vse na strani lahko vključimo ključne besede:

  • V meta opisih in imenih strani,
  • v navigacijah strani,
  • v imenih navigacij,
  • v krepkem in poševnem besedilu,
  • v notranjih povezavah,
  • v imenih slik, naslovih slik, številčenju, nadomestnem besedilu, imena map s slikami,
  • v imenih map z video vsebino, naslovi video vsebine…

Sam se nikoli ne osredotočam na gostoto besed (%), saj bo Google vaša besedila indeksiral semantično kar na kratko pomeni, da bo razumel o čem je govora…

Naslednje vprašanje se dotika platform za pošiljanje elektronske pošte (odgovarja Tilen):

Kateri sistem za pošiljanje epošte priporočate?

Morpheus-Meme-Email
Slika: digital-performance-marketing-group.com

Osebno smo delali predvsem z naslednjimi ponudniki:

  • Mailchimp (brezplačen do 2000 naročnikov in 12.000 poslanih mailov na mesec)
  • Mailerlite (brezplačen do 1000 naročnikov in neomejeno število poslanih mailov na mesec)
  • iContact (brezplačen za 30 dni, nato od 14$ mesečno)
  • Aweber (brezplačen za 30 dni, nato od 19$ mesečno)
  • GetResponse (brezplačen za 30 dni, nato od 15$ mesečno)
  • Sendy.co (enkratno plačilo $59 + 1$ za 10.000 poslanih mailov – Sendy se od ostalih najbolj razlikuje po tem, da ga namestite na svoj strežnik)

Ostalih ponudnikov je seveda še malo morje, a za zgornje zagotavljamo, da smo bolj ali manj zadovoljni.

Če bi moral izbrati 2, bi priporočil Mailerlite za tiste, ki imajo radi preprostost nastavitev in se na splošno ne bi radi poglabljali v milijon nastavitev in pa GetResponse za vse bolj napredne uporabnike.

Predvsem je vse odvisno od tega, katere funkcije vse potrebuješ in kaj sistem omogoča. Npr.:

  • Ali omogoča šumnike?
  • Ali ima autoresponder funkcijo v brezplačni različici?
  • Ali gre za zelo velik seznam mailov ali zelo majhen?
  • Ali se bo pošiljalo izključno novice ali tudi novice, ki bodo vsebovale partnerske povezave?
  • Ali omogoča A/B testiranje?
  • Kako preprost je vmesnik za izdelavo emailov?
  • Kakšna je dostavljivost emailov v poštni predal oz. koliko mailov gre v neželeno pošto (spam)?
  • Kakšna je podpora s strani ponudnika (ali so odzivni)?

Obstaja pa tudi nekaj slovenskih ponudnikov platform za email marketing, ki jih sami sicer ne uporabljamo (vemo pa za podjetja s precej velikimi email seznami, ki so z njimi precej zadovoljni):

Zadnje vprašanje je na temo služenja denarja preko spleta (odgovarja Tilen):

Dopolni stavek. Na internetu bom postal milijonar, tako da bom ______________.

jesus_facepalm
Slika: robshep.com

Resen odgovor.

Na internetu bom postal milijonar, tako da bom postal milijarder in se poročil z žensko, ki ji bo samo do denarja (/sarkazem off).

Tovrstnih vprašanj dobimo na mesečni ravni vsaj nekaj. Vsi bi radi služili preko spleta in vsi bi radi zaslužili velike vsote čimprej.

Ne gre.

Sedaj ste na vrsti vi: #vprašajGR8 karkoli v zvezi z digitalnim marketingom

Naši skupnosti bralcev, starim in novim partnerjem in vsem zainteresiranim hočemo prinesti kar največjo dodano vrednost v obliki konkretnih odgovorov na konkretna vprašanja.

Kako nam lahko pomagate?

Tako da postanete aktivni in začnete postavljati vprašanja. Kako?

Preprosto izpolnite spodnji obrazec.

[ninja_forms id=14]