Slika: “Sneak peak” zimske kolekcije Nike Torkar
Njene kreacije so bile predstavljene v modnih revijah kot so Elle, Grazia, Modna in L&Z in kot prva modna oblikovalka v Sloveniji je naredila modno revijo, ki je potekala na avtobusu.
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Fashion is a battlefield. (Modni svet je bojno polje.)
Poslovni neuspeh
Neuspehov ni, so samo priložnosti za učenje.
Podjetniški AHA moment
Ko sem naredila kolekcijo Bojevnica in sem se začela zavedati, da bodo ženske, ki so v kakršnemkoli pogledu bojevnice, moja večna inspiracija in ciljna skupina.
Trenutni posel
Trenutno se moja kolekcija za pomlad/poletje 2014 prodaja v trgovini SiTi Art Store v Kristalni Palači v Ljubljani, zaključila pa sem tudi s kolekcijo za jesen zimo 2014/2015, ki sodeluje na italijanskem natečaju ITS, do poletja načrtujem novo poročno kolekcijo in zaključujem s pisanjem magistrske naloge o organizaciji modnih dogodkov na Naravoslovnotehniški fakulteti.
Spletni vir
Najraje zaidem na www.vogue.co.uk in http://nikatorkar.carbonmade.com/.
Trenutno bere
Clarissa Pinkola Estes – Ženske, ki tečejo z volkovi
Kje jo lahko kontaktirate
nikato.couture@gmail.com
Intervju
Uvod
Zdravo. Moje ime je Nika Pulko. Ravno sem zaključila magistrski študij oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani in se uveljavljam kot modna oblikovalka.
Tilen: Pogosto se bere o tem, da se nekdo uveljavlja kot… Kaj je tvoj končni kriterij, da si rečeš, zdaj sem pa uveljavljena modna oblikovalka?
Nika: Ko bom lahko od tega živela.
Mislim, da je najbolj pomembno, da cenimo to kar imamo, to kar nam je dano, da ne jemljemo ničesar kot samoumevno.
Ko ustvarjam se vedno poskusim opomniti, da se ne smem obremenjevati s tistim česar nimam, ampak moram biti hvaležna za vse kar imam in iz tega narediti najboljše kar lahko.
Moje ustvarjanje je del mene, zato sem mu tudi popolnoma predana. Vsa svoja sredstva namenjam temu cilju, saj se v prihodnosti ne vidim nikjer drugje. V glavnem pa je taka predanost zelo enostavna, ker uživam v svojem delu.
Nimam občutka, da si česa ne upamo povedati na glas. Z ostalimi oblikovalci se odkrito pogovarjamo o stvareh, ki nas v modnem/oblikovalskem svetu skrbijo ali motijo. Mogoče pa samo jaz tako mislim, ker sem ponavadi tudi najbolj glasna. 🙂
Transformacije, zadrge.
So oblikovalci, ki me navdušujejo s svojim delom in ljudje v mojem življenju, ki me navdušujejo s svojo energijo.
Tilen: Kateri kos slovenskega oblikovalca te je nazadnje res navdušil?
Nika: Najbolj me je navdušila celotna kolekcija JSP za jesen/zimo 2012/2013.
Poslovna pot
Splošni del
Mislim, da neuspeh v oblikovalskem svetu sploh ne obstaja. Tudi, če nek produkt poslovno ni uspešen, je oblikovalec vseeno vanj dal svojo dušo, svojo idejo. Realizacija ideje je uspeh. Seveda pa je vse odvisno od tega kakšne cilje si zadamo. Jaz imam dolgoročne cilje in vsak majhen korak, ki ga naredim na tej poti, je zame uspeh. Neuspeh v oblikovanju je res samo izgovor za nekoga, ki je obupal in odnehal s svojim delom, ker ni dosegel zadanega cilja v želenem času.
Tilen: Zanimivo razmišljanje. Kaj je zate še sprejemljiv želeni čas? Koliko časa bi vztrajala, preden bi odnehala?
Nika: Jaz nimam zastavljenega želenega časa, ker ne mislim nikoli odnehati. Vsak projekt sicer ima časovni cilj, moja želja po oblikovanju pa je neskončna.
Ko sem pred tremi leti naredila kolekcijo Bojevnica, sem si res rekla: “To je to! To je ženska, ki odraža NIKATO couture.” Leto dni kasneje, sem ob kolekciji Alekseja spet rekla: “To je to! Transformacije in zadrge! Komaj čakam, da se spet vrnem k njim.”
Ne bi rekla, da me karkoli drži nazaj, so pa zagotovo stvari v mojem življenju, ki vplivajo na mojo poslovno pot. Ampak to ne pomeni, da me držijo nazaj. Nikoli ne bom vedela ali je zaradi teh stvari moja poslovna pot hitrejša ali počasnejša, ker je ne morem prehoditi 2x. Dokler imam svoje cilje in hodim proti njim, sem srečna.
Bojevnice.
Vedno. Sem človek, ki ves čas planira – za en dan in par let v naprej.
Ker moja prioriteta ni maksimalni zaslužek.
Najprej bi morala vedeti, katera je ta oseba. Ponavadi me ne marajo ljudje, ki so zelo radi v središču pozornosti. Ker sem glasna in hitro preusmerim pozornost. Torej bi rekla, da sem preglasna.
Dokler sem srečna, sem uspešna.
Poskusiš se poistovetiti z njimi, najti skupno točko, jim dati vedeti, da si na njihovi strani.
Kdorkoli bi delal zame, bi moral delo opravljati z veseljem in biti vajen dela v ekipi. Pozitivno vzdušje je najboljša motivacija.
Odvisno kako daleč bi prišla s tem določenim poslom. Če bi vanj vložila veliko, bi ga zagotovo hotela izpeljati do konca. Če pa bi se že na začetku obetalo, da bo posel neuspešen, bi najprej preverila, če se ga da kako prirediti, da bi bil bolj uspešen, v nasprotnem primeru bi začela od začetka.
Delati, kar me osrečuje in se biti s tem sposobna preživljati.
Kot sem rekla – sem človek, ki ves čas planira in podjetništvo je zame ena sama organizacija.
Praktični del
Ker bi te navdušil tako z zgodbo kot z izgledom in funkcionalnostjo.
Osebno.
Mislim, da danes ne moremo preko tega, da ne bi na spletnih omrežjih sproti objavljali kaj delamo. Svoje kolekcije objavljam na Facebook strani, na Wix portfoliu, imam pa tudi LinkedIn profil, kjer sem članica različnih skupin, ki so povezane z mojim poslom.
Ker smo v dobi Facebooka, objave na njem trenutno prinesejo največ rezultatov.
Ne sledim trendom, sledim sama sebi.
Če bi obstajal en velik vzrok, bi se ga takoj poskušala znebiti. Mislim, da pride do takih situacij zaradi več manjših med seboj povezanih vzrokov.
Naredila bom vse, da se spet poberem.
Konkurence v modnem svetu je neskončno. Prav zato je pomembno, da se ne primerjaš z drugimi, ampak najdeš svojo pot. To ne pomeni, da delaš bolje ali slabše, ampak da delaš drugače.
Šla bi na kakšno izobraževanje v tujino.
Delam po svoje, ne sledim trendom.
Delam na tem, da se manj sekiram in delam več vsega, kar že itak počnem.
Nikoli mi ni škoda časa, za vse kar se tiče mojega dela. Res pa je, da je v Sloveniji že navada, da je modni oblikovalec tudi šivilja, grafični oblikovalec, model, fotograf, poskrbi za trženje, račune… “One-man-band”. Jaz se trudim sodelovati z drugimi, če mi proračun to dopušča.
Ponavadi to, da se sploh sploh ne zavedam, da je ura že 3.00 zjutraj. Ko “padem not”, ne gledam na uro. Slišim pa ptičke zjutraj, ko začnejo čivkati.
Čisto odvisno od tega kaj trenutno počnem. Ko sem delala zadnjo kolekcijo, sta bila to dva meseca non-stop dela. Vedno si zadam ciljni datum in si za vsak dan napišem, kaj mora biti tisti dan narejeno, da se bo vse izšlo. Planirati poskušam čim bolj realno, pa še vedno se delo dostikrat zavleče pozno v noč. Ko pridem do konca, nastopi obdobje počitka, pospravljanje starih in načrtovanje novih projektov.
Tilen: Mi lahko poveš konkreten primer urnika resnično zaposlenega dne?
Nika: Vstanem, pojem zajtrk, si zavrtim nanizanko Friends za ozadje in začnem delati. Naredim odmor, ko se spomnim, da sem že zdavnaj zamudila uro kosila in naredim nekaj raztezalnih vaj za hrbet, potem pa si vzamem urico za kosilo/večerjo in sprostitev. Potem delam dokler ne dokončam dela. Ko neham delati, potrebujem še nekaj časa, da delovna energija popusti, da grem lahko sploh spat. Raje grem spat šele ob 10h dopoldne, kot vmes med delom, ko vem da sem si počitek resnično zaslužila.
Trenutno ne.
Brez tega ne gre.
Hitra runda
…
Ko imaš datumski rok za izdelavo, oddajo… nečesa, si postavi svoj rok en teden/par dni prej in se ga drži. Tvoje življenje bo veliko manj stresno.
Na to, da mi je vseeno, kaj si drugi mislijo.
Oboje. Ampak znanje je še vedno največje bogastvo. Za srečo pa ne veš, kdaj boš na njo naletel.
Iz izkušenj vem, da 4-letne deklice potrebujejo samo en stavek:”Oblikujem oblekice.” In so že navdušene.
Ne. Na koncu je pomembno delo, ki ga pokažeš.
Ne oziraj se na druge.
Ideje.
Clarissa Pinkola Estés: Ženske, ki tečejo z volkovi
Pejt na GR8.
Porabila bi ga za material za novo kolekcijo.
Tilen: Nika, hvala za vse odgovore. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor