Naši nakupi bi morali temeljiti izključno na naših potrebah v slogu nakupovanja iz devetdesetih, ko smo se v lokalno trgovino podali z listkom, na katerega smo napisali deset izdelkov, ki jih potrebujemo, prodajalka pa nam jih je podajala s polic za pultom. Nihče nas ni posiljeval z lažnimi akcijami, ki našo pozornost preusmerijo z izdelka, ki ga resnično potrebujemo, k izdelku, ki bi ga mogoče lahko imeli. In nihče vas ni za blagajno neumorno iz dneva v dan spraševal, če imate njihovo kartico zvestobe.
Ko naslednjič slišite besedo potrošniška zvestoba in vas prijazna promotorka vpraša, če želite njihovo kartico zvestobe, s katero lahko privarčujete (seveda z briljantnim domislekom in predpogojem, da v tej trgovini kupujete čim večkrat), se obrnite stran. Ostanite zvesti sebi, svoji družini in prijateljem, ne pa trgovski verigi, ki v zameno za vašo zvestobo zahteva, da se prazni vaša denarnica.
Kaj pa vaš mošnjiček? Ali res potrebujete kuhalnico, ki se sama vrti po loncu? Vi pa medtem prihranite čas in veselo nakupujete naprej, seveda! Ali res potrebujete oddih v hotelu s štirimi zvezdicami, medtem ko za enako ceno lahko dobite sobo v hotelu, ki ga krasita ‘samo’ dve, vendar brez popusta? Ali res potrebujete masažo z čudežnimi olji in vročimi vulkanskimi kamni?
Poraja se mi vprašanje cen, ki jih ponujajo ponudniki na portalih za skupinsko nakupovanje ali v različnih akcijah trgovskih verig in v kolikšni meri so prirejene. Kar je delo tržnega inšpektorata. Ampak človek se vpraša, zakaj nekdo ponuja svoje izdelke ali storitve tudi z 80- ali 90-odstotnim popustom?
Foto: Kevin Dooley
Ko vas bo naslednjič nekdo želel prepričati, da prihranite, če nekaj kupite, se vprašajte, kdaj prihranite več? Ko nekaj kupite z 80-odstotnim popustom ali če tega sploh ne kupite (ker ne potrebujete še enega kompleta dišečih svečk?).
In ko naslednjič zagledate oglas z izjemno bistrim geslom ‘nakupujte, privarčujte’, se vprašajte, kdo vas ima za norca.
[Tweet “Samo ena formula je pravilna: nakupujte manj in privarčujte. To je pač edini način.”]
Je tudi vas kdaj premamil nakup znižanih stvari, kasneje pa ste ugovotili, da zadeve sploh ne potrebujete?
Naslovna slika: Angela Mabray
Dodaj odgovor