Njegova misel:
Podjetništva se lotite čim prej.
Poleg zgoraj naštetega pa je Miha predvsem vodja in to sem spoznal zelo kmalu potem, ko sva se osebno spoznala. Ko sva se menila za intervju, me je povabil k njim, da si ogledam podjetje, njihove super prenovljene prostore. V podjetju vre od mladostniške energije (takole čez palec je povprečna starost krepko pod 30-imi leti), nasmejani obrazi.
Je podjetnik, ki zelo dobro ve, koliko pomeni ekipa, koliko pomeni vzdušje v ekipi in koliko pomeni pravzaprav “rahlo vodenje” ekipe (zelo majhna vpletenost v samo delo).
Vizionar.
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Kdor ne riskira, ne profitira.
Tvoj nasvet bodočim podjetnikom
Podjetništva se lotite čim prej; še preden vas žena priveže v hišo in po možnosti, ko je še aktualen “hotel Mama”.
Največji poslovni uspeh
Pri 19 letih sem prodal domeno za 2000€.
Top 3 mobilne aplikacije na tvojem pametnem telefonu
Gmail, Slack, Keep.
Katero knjigo bi mi priporočil v branje?
Za knjige sem največji antitalent, to moram priznati. 🙂 Lahko pa povem, da zelo rad spremljam Business Insiderja preko FB-ja ter ameriško oddajo Shark Tank.
Kje te lahko kontaktirajo?
Prvi stik lahko vzpostavite preko Facebooka ali emaila (oboje najdete s pomočjo vsevednega Googla), nato pa je najbolje, da se oglasite kar v naših kreativnih pisarnah na kavi ali pivu. Častim.
Intervju
Tilen, pozdravljen tudi ti in seveda vsi tvoji bralci. Sem strasten podjetnik, deloholik in človek, ki mu ogromno pomenita dobra ekipa in vzdušje v podjetju. Kot direktor podjetja Optiweb in lastnik podjetja Videa se trenutno ukvarjam z managementom in pridobivanjem novih strank, ves čas pa seveda tudi iščem ideje za nove projekte.
Dodan task da si izboljšam pitch. 🙂 Pa dajva malce drugače: “Skupaj z Optiweb ekipo se trudim vijugati med nenehnimi spremembami v spletnem svetu, ki od nas zahtevajo stalno izobraževanje in napredek.
Ker pa vedno gledam naprej in se nočem ustaviti na enem mestu, neprestano iščem ideje za nove zanimive in drugače projekte, ki dodajo kanček vznemirjenosti.” Komentarji na zasebno dobrodošli. 🙂
- Ne delaj drugemu tega, česar nočeš, da bi drugi storili tebi. Glede na lastne izkušnje lahko rečem, da rek “vse se vrača, vse se plača” kar drži.
- Sam ne moreš zgraditi uspešnega podjetja, lahko pa poskrbiš, da dobiš prave ljudi, ki ti bodo pri tem pomagali.
- Ničesar ne skrivaj, povezuj se in pomagaj poslovnim partnerjem, konkurenci, prijateljem. Večina to zna ceniti in ti bo uslugo vrnila.
Pri iskanju novih kadrov bi za delodajalce poudaril tri stvari, ki jih tudi sam vedno upoštevam:
- Za oglaševanje prostega delovnega mesta uporabite kanale, na katerih se zadržuje vaša ciljna publika. Če iščete mlade se obrnite na Facebook, strokovne forume in oglasne deske fakultet, ki izobražujejo kader iz vaše stroke.
- Na prvem mestu naj ne bo znanje, temveč značaj. Znanja se (skoraj) vsak lahko priuči, značaj pa je težko spremeniti.
- Študentska praksa, ki pozneje vodi v zaposlitev, je zelo priročna zadeva in kar nekaj zaposlenih v Optiwebu je do svoje službe prišlo na ta način. Na praksi človeka hitro spoznaš, predvsem pa vidiš, kako hitro se uči. Tiste, ki se dobro izkažejo, lahko po določenem časovnem obdobju brez skrbi zaposliš.
Da je včasih treba reči “ne”. Velikokrat se tega bojimo, vendar lahko prav ta “ne” pripelje do super posla. To se morda na začetku karierne poti zdi težko, vendar s časom to postane kar pogosta in zelo uporabljena fraza.
Težava je v tem, da lahko zelo hitro podjetje spraviš v slabo luč ter zaposlene in sebe preobremeniš, pri tem ne gre toliko za denar. Kot primer lahko navedem nerealne časovnice, prenizki budgeti in podobno.
Pri takih pogojih namreč obstaja veliko možnosti, da bo prišlo do nesoglasij, slabe volje ali celo kakšnega sodnega postopka. Če je stranka razumna, bo besedo “ne” (ki je seveda vedno podprta z ustreznimi razlogi) razumela. Veliko strank nato zadeve premisli, po potrebi prilagodi zahteve ali pa se skupaj srečamo na pol poti.
Po tem, kako zadovoljni so naprej sodelavci, nato pa seveda stranke in poslovni partnerji. Če to dvoje “štima”, potem bi morala biti dolgoročna posledica dobiček, ki pa seveda pomeni uspeh, vsaj v večini primerov.
Nedvomno najbolj ciljam na to, da bom podjetje pripeljal do točke, da bo lahko delovalo tudi brez moje pomoči, oziroma z manj moje vpletenosti v celoten proces delovanja. Če, oziroma ko mi to uspe, bom to štel za enega svojih večjih poslovnih uspehov.
Moram reči, da včasih ko pomislim, koliko nas je že (14 samo Optiweb), se kar malce ustrašim, sploh, ko dobim plačilno listo. 🙂 Vendar če hočeš, da podjetje deluje kot je treba, mora biti skoraj čisto vsako delovno mesto podvojeno, da ni težave, če gre nekdo na dopust ali če se mu zgodi kaj nepredvidljivega.
Če je za to poskrbljeno ter če so delovna mesta dobro dokumentirana, da ni preveč dela z uvajanjem, je precej manj stresa in podjetje stoji na trdnejših tleh. Glede na trenutno situacijo bi rekel, da nas bo do konca leta približno 18 zaposlenih, kar je že kar blizu zgornje meje. Ampak če bo šlo še navzgor, potem ne vidim problema, da nas ne bi bilo še več. 🙂
Zagotovo iskrenost. Če vidiš, da kdaj s kakšno stranko ali poslovnim partnerjem nisi na isti valovni dolžini, je najbolje, da iskreno poveš, da se mogoče naša pričakovanja ne ujemajo in jim predlagaš drugačno rešitev (npr. nekoga, ki se na neko področje spozna bolje kot mi).
Res ne vidim smisla v tem, da sodeluješ z neko stranko, kjer odnosi niso dobri, saj lahko navsezadnje to vpliva tudi na končni izdelek oz. rezultat, česar pa si ne želimo.
Pri meni je to dvoje res tesno povezano. Če vidim, da so motivirani zaposleni, potem sem zaradi tega tudi jaz. Prav zato se največ ukvarjam s tem, kako bi motiviral njih. Med nekaj nedavnih projektov spada:
- Ureditev poslovnih prostorov. Lani jeseni smo prenovili poslovne prostore, ki s svojo svetlostjo, barvami in podrobnostmi zelo poživijo vzdušje v pisarni in delovno kulturo podjetja. Seveda je vedno dobro založena tudi kuhinja, z zastonj pijačo in prigrizki. 🙂 Slike najdeš tukaj.
- Tedenski Wazuup sestanki, kjer se ekipa seznani s tem, kako nam gre, kaj je novega, pohvalimo tiste, ki so kaj dobrega naredili. Namenjeni so tudi temu, da se podružimo in tako skupaj v dobrem duhu zaključimo teden (no, po navadi ga zaključimo kasneje na pivu).
- Občasna presenečenja. Trudim se, da zaposlenim na vsake toliko pripravim presenečenje. Nazadnje je bila to masaža za celotno ekipo, da se je malce sprostila po napornem tednu.
- “Klasični” teambuildingi. Gokarti, pikniki, escape roomi in tako dalje.
Poleg vsega bi želel poudariti, da tudi sami zaposleni ogromno pripomorejo k dobremu vzdušju v podjetju. Na tem mestu želim še posebej pohvaliti našega Anžeta Svoljšaka, ki je pravi mojster za družabne igre in sodelavko Natašo Ravnikar (Pekoholik), ki na nas testira super sladice. Samoiniciativa mi je izredno všeč. 🙂
Že od nekdaj pri vsakem potencialnem kandidatu najprej pogledam značaj. Če si želimo nekega dolgoročnega sodelovanja, moramo biti kompatibilni. Preverim tudi, če je “zdrava kmečka pamet” na mestu. Taki, ki ustrezajo tem kriterijem, se lahko pridružijo tudi brez večjih izkušenj.
Najbolj pomembno se mi namreč zdi, da se je oseba pripravljena učiti in jo to področje iskreno veseli. Ogromno mi pomeni, če je oseba pozitivna, da zna motivirati, ne samo sebe, ampak tudi druge člane ekipe. V Optiwebu sta ravno vodji projektov, Darko in Simon, po mojem mnenju največja pozitivca, vedno nasmejana in polna energije, kar zelo dobro vpliva na celotno ekipo. Carja.
Na začetku gre po navadi preko zvez in poznanstev. Pregledal sem, koga poznam in komu bi mu naša storitev lahko koristila ter jih nato tudi sam kontaktiral. Ker sem bil že od začetka osnovne šole zelo dejaven na različnih področjih, je bilo teh poznanstev dovolj, da sem lahko uspešno začel graditi bazo strank.
Moj nasvet je, da bodi v vsakem primeru, če želiš biti podjetnik ali ne, aktiven na več področjih in imej čim več hobijev. Predvsem pa vse delaj s srcem in na vsakem projektu pusti svoj osebni pečat.
Če sam nimaš potrebnih neposrednih poznanstev, jih ima mogoče tvoj dober kolega ali družinski član. 🙂 Skoraj vedno se najde kdo, ki ti pomaga, da začneš komunikacijo.
Na tem mestu bi poudaril, da so slovenski podjetniki (tisti, ki so bolj izkušeni) zelo odprti in skoraj vedno pripravljeni priskočiti na pomoč z nasveti ali kontakti ljudi, ki ti lahko pridejo prav. Zato ne “šparajte” z besedami in povabite na kavo nekoga iz podobne branže, je zadeve že “dal skozi” in lahko z vami deli svojo izkušnjo.
Z zavrnitvami nikoli nisem imel večjih težav. Te so v podjetništvu stalnica. Pomembno je le, da jih obrneš sebi v prid in iz njih pridobiš čim več povratnih informacij, da boš naslednjič lahko ponudil izboljšano in izpopolnjeno storitev in imel več možnosti za pozitiven odgovor.
Veš Jakec, tvoj stric prodaja takšne tablice, kot je ta tvoja, na katero igraš Angry Birds. In jaz tvojemu stricu pomagam, da tudi ostali otroci in njihovi starši najdejo njegovo spletno trgovino in da tudi oni lahko kupijo tablico v njegovi spletni trgovini. Lahko pa mu naredim še video, da bodo ostali otroci videli, katere igrice lahko igrajo na tej tablici.
Pri Optiwebu smo strokovnjaki za spletno okolje. Z našo mladostno energijo in kreativnim pristopom rešujemo težave malih in velikih podjetij, ki želijo večjo prepoznavnost na spletu. Neprestano se izobražujemo, zato se lahko pohvalimo z Magento in Google certifikati ter več kot 200 zadovoljnimi naročniki.
Sledimo najnovejšim trendom, ki se odražajo tako pri našem delu kot v delovnem okolju. Prvo dokazujejo naše reference, o drugem pa se lahko prepričaš z obiskom naših prostorov, kjer se vsak dan vedno začne z dobro kavo in nasmehom!
Hm, če te hočem naučiti kaj novega, potem moram izvzeti vse, kar se povezuje z marketingom. Mogoče ne veš, da sta sistema, ki ju pri nas v Optiwebu uporabljamo za izdelavo spletnih trgovin, Magento in WordPress Wocommerce, daleč najbolj uporabljena sistema na svetu.
Skoraj polovica vseh spletnih trgovin temelji na teh dveh sistemih, zato je za njima največja aktivna skupnost, ki skrbi za dodatke in razširitve ter rešuje morebitne težave. To je zelo uporabno, še posebej, če pride do določene težave, saj je zagotovo nekdo pred vami že naletel na kaj podobnega in je zato zadeve veliko lažje reševati.
Poznaš rek, da je kovačeva kobila vedno bosa? 🙂 Prav imaš, da smo v preteklosti razvili lasten program Position Spider, ki pa ga danes uporabljamo le za lastne namene. Trenutno namreč ta program ni prioriteta, če pa bi ga ponudili v komercialne namene, bi ga morali ustrezno nadgraditi, da bi bil primeren za zunanjo uporabo.
Letos imam načrt, da dobim tržnika, ki mi bo pomagal pri pridobivanju novih strank, s čimer imam trenutno daleč največ dela. Potem se bom lahko bolj posvetil samemu vodenju podjetja.
Obenem delam še na nekaterih drugih poslovnih priložnostih, ki bi jih rad pripeljal do te točke, da bi lahko zaposlil kakšnega dodatnega človeka, ki bi to dolgoročno prevzel. Nočem se ustaviti pri dveh podjetjih. Torej manj prodaje in več managementa ter novih projektov.
Ko uredimo čisto vse notranje procese ter pridobimo še več večjih strank v Sloveniji, se bomo lotili tudi tujine. Za začetek naš čaka priprava strategije za pridobitev tujih strank, ki pa je del načrta za naslednje leto. Se pa lahko pohvalimo, da nas že kontaktirajo tuje stranke, in sicer večinoma preko že obstoječih kanalov. Širjenja pisarne v druge države pa zaenkrat še ne načrtujemo.
Dragi sodelavci in sodelavke, za eno leto odhajam iz podjetja in upam, da se vrnem, preden me pobere optiwebtožje. Rok in Tjaša, prevzemita vodenje podjetja ter poskrbita za dobro klimo. Najdite si tržnika, ki bo še naprej zagotavljal dovolj dela, vi pa ga še naprej tako dobro opravljajte.
Ko pridem nazaj, naj bodo na računu milijoni, da bom lahko kmalu ponovno odšel na počitnice ter si morda tudi kupil nov avto. Po pameti in uživajte v odsotnosti zloglasnega šefa. 🙂
Za naše ciljne uporabnike sta najbolj uporabna Google AdWords ter Facebook oglaševanje. Zato, ker delamo samo B2B segment. Ujeti jih moramo takrat, ko našo storitev iščejo ali pa jih ves čas po malem nagovarjati in izobraževati z namenom, da se bodo spomnili na nas, ko bodo potrebovali naše storitve. Za zdaj ta sistem odlično deluje, vendar ga še vedno neprestano izpopolnjujemo.
To bi moral jaz vprašati tebe. 🙂 Torej, Tilen, ali razumeš, kaj vse ponujamo ter v čem se razlikujemo od drugih?
Menim, da kar ponujamo, precej dobro predstavimo. Edinstvene ponujene vrednosti pa trenutna prva stran še ne izraža dovolj dobro. Prav zato je v delu nova vstopna stran. Čeprav so odzivi na trenutno stran super, smo prepričani, da imamo še veliko manevrskega prostora in da lahko konverzije še precej izboljšamo.
Sicer pa zelo veliko pove tudi to, da se je naša zasnova predstavitvene strani podjetja za našo branžo kar velikokrat »skopirala«. Naleteli smo že na skoraj identične strani, z identičnimi CTA-ji in res identično postavitvijo strani. Kar je precej velika pohvala.
V Sloveniji imamo kar nekaj podjetji, ki so globalna uspešnica v določeni mikro niši, vendar jih širše občinstvo ne pozna. Eno izmed takšnih je tudi naša stranka EKWB, ki izdeluje vodno hlajenje za računalnike, na tem področju pa spadajo v sam svetovni vrh.
Tako ustanovitelj Edvard König kot direktor Mark Tanko sta občudovanja vredna podjetnika, zato bi bilo zanimivo prebrati njuna intervjuja.
Tilen: Miha, postregel si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!