Podobno kot Thomas Edison (“I Have Not Failed. I Have Just Found 10,000 Things That Do Not Work.”) na padce v poslu ne gleda kot na neuspeh, temveč kot na informacijo, kaj ne deluje. Med drugim se je učila pri milijarderki (tako je…enica in 9 ničel zadaj).
Martina je preprosto navdih ostalim.
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Če želite več denarja, sledite svojim srčnim željam in živite bolj na polno. Denar potrebuje namen in ker je vse v vesolju usmerjeno v to, da uresničujete oziroma uresničite svoje poslanstvo, so vaši prihodki neposredno povezani z vašo brezkompromisno odločitvijo za “več življenja”, ne glede na trenutno stanje na vašem bančnem računu.
Poslovni neuspeh
Tako kot vzponov je padcev v podjetništvu veliko, a na nobenega ne gledam kot na neuspeh, samo informacijo, kaj ne deluje.
Trenutni posel
www.klub678.si, www.themilliondollaryesclub.com
Spletni vir, ki ga uporabljaš vsak dan
MailChimp.
Katero knjigo bi mi priporočila v branje?
The Science of Getting Rich, Wallace D. Wattles (knjiga je brezplačno dostopna).
Kje te lahko kontaktirajo?
Preko www.klub678.si.
Intervju
Uvod
Bom odgovorila kar z URLjem: www.klub678.si/o-martini-zorc.
Tilen: Haha, svojemu sinu bi na tem mestu rekel:”Ni ga čez komot.” 🙂 Ljudje imamo radi sezname – povej nam 3 stvari o tebi, ki jih na tej spletni povezavi ni moč prebrati.
Martina: Dobro si me izzval, glede na to, da je predstavitev na zgornji povezavi precej izčrpna. 3 stvari, praviš? OK, ekskluziva za GR8. 🙂
- Preden sem šla v šolo sem 5 let živela v Pragi in tekoče govorila češko. Mislim, da se lahko temu zahvalim za svoje navdušenje nad tujimi jeziki – zadnji, ki sem se ga lotila, je kitajščina.
- Ker sem bila v slovenski mali šoli (v Kopru) samo dva meseca, me je pri 6-ih letih strašno skrbelo, da sem v zaostanku z italijanščino. Na srečo so bile skrbi odveč, kasneje sem bila celo dvakrat državna prvakinja v znanju tega jezika.
- V duhu nenehnega dodatnega izobraževanja sem trenutno – med drugim – v postopku pridobivanja licence na področju astro-numerologije, nove vede, ki jo je razvila priznana ameriška podjetnica in numerologinja.
Prodajala sem lupine školjk na improvizirani stojnici na poletnih počitnicah v kampu. Stara sem bila 5 let in se neizmerno veselila vsake »jate« turistov. 🙂
Poslovna pot
Splošni del
V neuspeh ne verjamem, lahko pa povem primer, ko mi nič ni šlo po načrtih – organizacija dveh dogodkov v živo, za katera sem bila prepričana, da bosta polna, pa sem očitno izbrala napačen pristop, ko sem poskusila eno novo strategijo. Šlo je za eksperiment, ki se pač ni posrečil.
Tilen: Nam lahko poveš za specifično strategijo, zakaj se v tvojem primeru ni obnesla in kaj si se pravzaprav iz tega naučila? Definitivno si tudi ti bila kdaj v poslu na razpotju in si iskala nekoga, ki je že bil tam, kjer si ti in se spraševala na kakšen način se je dotična oseba lotila reševanja izziva. No, to je eden izmed namenov tu.
Martina: Šlo je za to, da sem v promocijo dogodkov poskusila vplesti nove promocijske partnerje, podjetja, ki me še niso poznala, in se pri tem preveč zanašala na svojo asistentko. Prepričana sem, da je dobro delala, težava je bila v strategiji sami. V poslu je nemogoče preskočiti osebni stik in pričakovati fenomenalne rezultate.
Biti navdih drugim, da se vse da, če se hoče.
Na koga misliš?
Tilen: Na tem mestu sicer nisem hotel biti konkreten in sem bolj tipal po tvojem mnenju, kakšno je splošno vzdušje v Sloveniji, o čem se šušlja, pa se ne govori na glas (saj veš, vsi nosimo svoje maske). Pa si me izzvala in te namesto tega sprašujem rajši:”Katera je najpogostejša stvar, ki jo tvoja stranka razmišlja, vendar jo iz takšnih ali drugačnih razlogov ne izrazi?”
Martina: Lahko povem, kaj vse bolj prihaja na plan, in sicer vprašanja v duhu “Ali si takšna, kot ostali mentorji, s katerimi sem delal/a”, ali povedano drugače, “me boš tudi ti razočarala?”.
Ne vem, ker se z ljudmi, s katerimi se ne ujamem, načeloma ne družim. Nekaterim gre na živce moje navdušenje, drugim znanje, ker se počutijo ogrožene ali pa jih to, da živim svoje življenje in sledim svojim sanjam, malo preveč spomni na to, da oni tega ne počnejo.
Uspeh merim po tem, kako srečna sem in kako ponosna sem lahko nase. Ne samo v smislu dosežkov, ampak tudi in predvsem v smislu tega, kdo sem.
Najboljše je, da znaš take ljudi prepoznati že preden sploh postanejo stranke, če pa se to ne zgodi, je pomembno, da ti ne pridejo do živega in se z njimi ne spuščaš v polemike, ampak ostaneš trdno zasidran v svoji moči, in z njimi komuniciraš mirno, profesionalno in z veliko sočutja.
Z vizualizacijo in občutenjem trenutka, ko je nekaj že doseženo.
Ne verjamem v poraz. Dokler si sposoben po hitrem postopku prepoznati, da nekaj ne deluje, in spremeniti strategijo ali smer, je vse v redu. Če si podjetnik po duši, ne moreš nehati biti podjetnik samo zato, ker ti ni šlo vse po načrtih.
Tilen: Se strinjam. Strinjam pa se predvsem s tem, da podjetnik načeloma ve, kdaj odnehati z določenim poslom in se lotiti novega izziva. Skratka, pri porazu je mišljen predvsem poraz v poslovni ideji in ne v samemu konceptu podjetnika v smislu, zdaj bom šel pa iskati redno zaposlitev. 🙂
Martina: Potem pa bom rekla tako – če vidim, da neka ideja ni dobičkonosna, po tem, ko sem ji dala dovolj časa in priložnosti, da se “prime”, grem naprej, na naslednjo. V takih primerih se vedno spomnim na t.i. potopljene stroške. Ne moremo vztrajati pri nečem samo zato, ker smo v to že veliko vložili.
Svoboda.
Poenostavi in ne postavljaj ovir med sebe in svoje stranke. Mislim, da sta to najpomembnejši lekciji, ki sem se ju naučila od svoje mentorice milijarderke.
Tilen: Ok, tega ne slišim vsak dan in te moram vprašati. Nam lahko zaupaš kdo je to oziroma bolj kot to me zanima kako si pravzaprav prišla v kontakt z njo?
Martina: Anne McKevitt. Zanjo sem prvič slišala, ko je bila mentorica eni drugi znani podjetnici, se kasneje prijavila na njeno vabilo za delno štipendijo v njenem mentorskem programu in bila izbrana. Menda je prispelo okrog 365 prijav, izbranih nas je bilo 14. Dve leti sem delala z njo in morda se mi kmalu ponudi priložnost za nadaljevanje.
Na svojega moža in svoj zakon.
Praktični del
Ljudem pomagam živeti njihovo sanjsko življenje, ko so svobodni, imajo vse, kar potrebujejo in si želijo in lahko vsak dan s svojimi talenti, znanji in zgledom drugim ljudem pomagajo do boljšega življenja. (Ne vem, če so ravno trije stavki, je pa v tem zajeto bistvo tega, kar počnem.) 🙂
Brez zavestnega in učinkovitega znamčenja ni učinkovitega trženja in prodaje.
Tilen: Se strinjam. Kaj je torej tvoj USP in v kateri fazi razvoja posla si začela zavestno delati na brandingu?
Martina: Podjetnicam in podjetnikom hitro, sistematično in navdušeno pomagam do obilja časa, denarja in energije za vse, kar si želijo doseči oziroma biti v svojem življenju. Zavestno sem na brandingu začela delati že pred leti (takoj, ko sem izvedela za pomen znamčenja), vendar je moje sporočilo na določeni točki preraslo moj stari brand, tako da sem pred kratkim lansirala dve čisto sveži znamki. Podjetniška in osebnostna rast sta tako tesno povezani, da ne gre drugače kot da znamka raste s tabo.
Mislim, da me še premalo poznaš, da bi bilo to dovolj. 🙂 Lahko pa te povabim, če bi se rad hitro in učinkovito zavihtel na naslednjo raven podjetniškega uspeha, ustvaril več denarja, razširil svoj pozitivni vpliv na svetu in imel še več od življenja, na brezplačni strateški Skype posvet. Raziskala bova, zakaj si v tem trenutku tam, kjer si, in kaj si namesto tega v resnici želiš, naredila načrt, ki ti bo pomagal do želenih rezultatov in ugotovila, ali te lahko pri tem podprem s svojimi programi ali priporočilom kakšnega drugega programa, v katerega verjamem.
Tilen: Pri tem vprašanju se navezujem na eno vprašanje nazaj. Kot je rekel Einstein:”If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.” Sam morda ne bi bil toliko oster. Namen vprašanja je predvsem v tem, da se postaviš v vlogo prodajalca iz t.i. boiler room in poveš tisto, s čimer bi se moral v prvi fazi podjetja ukvarjati vsak, ki se ukvarja s poslom – prodajati. 🙂
Martina: Res je, prodaja je ključna, ker skoznjo služimo svojim strankam. In mimogrede, tudi brezplačne stvari je danes treba prodati, tako da sem v bistvu že prav odgovorila! 🙂 Ampak če bi odgovorila na to vprašanje tako, kot si predstavljam, da pričakuješ, bi sledila naukom stare šole prodaje, v katero pa ne verjamem, ker po mojem mnenju sloni na prepričevanju, monologih in na momente deluje že skoraj vsiljivo. Način prodaje, ki ga sama uporabljam, je precej bolj naraven, prijazen in učinkovit, žal – ali pa na srečo – pa presega kalup 3-5 stavkov.
Običajno se prvi stiki spletejo na spletu, sploh ker je velik del moje coaching skupnosti globalen, potem pa sledijo Skype razgovori in osebna srečanja, bodisi v Sloveniji bodisi v tujini, na podjetniških konferencah.
Komunikacija z mojima mejling listama je gotovo na prvem mestu, potem pa so tu raznorazne metode gradnje teh list. Moji najljubši sta telesummit (brezplačni posnetki 18 intervjujev prvega slovenskega podjetniškega telesummita, ki sem ga soorganizirala pozimi 2014, so dostopni na www.bodisprememba.com) in t.i. giveaway event (darilni dogodek). Februarja 2013 sem organizirala en tak dogodek na globalni ravni, z več kot 100 partnerji, in mislim, da bom kaj podobnega kmalu ponovila tudi pri nas.
Tilen: Martina, vsa pohvala za izpostavitev pomembnosti mailing liste v večini poslov dandanes. Nam lahko okvirno zaupaš konkretno strategijo uporabe? Recimo sekvenco autoresponderja in npr. v kateri fazi lansiraš prodajno sporočilo?
Martina: Hvala. Ja, seveda. Avtomatizacije sporočil še ne uporabljam toliko, kot bi bilo priporočljivo, sem pa velika privrženka e-revije in komunikacije s skupnostjo prek koristnih vsebin in navdihujočih klicev k akciji v solo mejlih. Idealno naj bi bilo pošiljati eno e-revijo in dva solo mejla tedensko, vendar je seveda vse odvisno od specifik posameznega podjetja. Sodeč po odzivu pa ima moja skupnost najraje moj brezplačni spletni Radio678, kjer skoraj vsak ponedeljek pol ure predavam (teme in razpored so dostopni na www.klub678.si/dogodki), pol ure pa odgovarjam na vprašanja svoje publike. In moram priznati, da je ta oblika druženja (poleg dogodkov v živo) tudi meni najljubša.
Mislim, da je vedno več poudarka na transparentnosti, pristni, srčni komunikaciji in povezovanju z ljudmi – strankami in poslovnimi partnerji – enakih vrednot in pogledov na svet.
To se ne more zgoditi. Dokler si odločen, da ti bo uspelo, imaš znanje in ves čas rasteš in sprejemaš pametna tveganja, ti nihče ne more vzeti mesta za volanom.
Še veliko več energije in časa bi vložila v gradnjo mejling list, slovenske in globalne, in komunikacijo z njimi.
Dogodki v živo in skupinski, nižje cenovni programi v Sloveniji, globalno pa spletna predstavitvena predavanja v kombinaciji s Facebook oglaševanjem in visokocenovnimi individualnimi programi.
V konkurenco ne verjamem, če pa naj že nekaj izpostavim, česar pri drugih ne opažam, bi bil to holistični pristop k podjetništvu (delo na odnosu do denarja in zunanjih strategijah). Sicer pa mislim, da se poleg obilja sistematiziranih informacij stranke k meni vračajo, ker se ob delu z mano počutijo odlično, doživljajo hitre in pomembne preboje na svoji podjetniški poti, in dobijo tisto, v kar so investirali in še veliko več.
Tilen: Martina, še en fenomenalen odgovor! Namreč, stranke v veliki meri ne zahtevajo še več informacij ampak točno določeno rešitev izziva. V smislu, če me kdo povpraša:”Koliko je tvoja urna postavka?” odgovorim z drugim vprašanjem:”Koliko je vredna rešitev tvojega izziva?”
Martina: Ja, ker v resnici ljudje nikoli ne kupujejo časa, ampak rezultat. Prepričana sem, da bi veliko podjetnikov precej lažje zadihalo, če bi nehali prodajati svoj čas in računati na uro.
Več energije moram vložiti v gradnjo svojim mejling list. Manj bi morala poskusiti narediti sama (in več delegirati).
Računovodstvo, grafično in spletno oblikovanje, pomoč pri administraciji.
Nič, takrat je čas za blaženo spanje.
Toliko, kot si jih vzamem, čisto v duhu Parkinsonovega zakona.
Ne bi ga, ker si tega scenarija niti ne želim niti ne morem predstavljati. Navsezadnje je vse, kar potrebujem za svoje delo, ki me osrečuje in sem se v njem res našla, internet, tako da lahko delam praktično od kjerkoli, kadarkoli in kolikor hočem.
Ker tisto, čemur posvečaš pozornost, raste.
Kupila bi si računalnik in si uredila internetno povezavo, potem pa čim hitreje poiskala dogodke in kraje, kjer se zbirajo ljudje, ki bi jim s svojim znanjem lahko pomagala, in šla tja. Osebno, kjer bi bilo možno, sicer pa virtualno. Razgovori z ljudmi, kjer kot ustvarjalec rešitve predvsem sprašuješ in poslušaš, so najhitrejša pot do novega posla.
Sprostitvena runda
Ne bi ga, po mojem se v njem ne bi dobro počutil.
Bolj kot igralka bi bilo pomembno sporočilo za gledalce.
Tilen: Igralka ponavadi že kot osebnost prinese neko sporočilo samemu filmu. Kot zanimivost naj povem, da se v tem vprašanju ponavadi podjetniki zelo hitro lahko poistovetijo z nekim igralcem, saj imamo vsi vsaj neke skupne točke. Torej, če bi bila v tem trenutku v vlogi izbire slavne igralke, ki bi igrala tebe osebno, koga bi izbrala in zakaj?
Martina: Do določene mere se strinjam s tabo, ampak ker teh igralk ne poznam osebno, na platnu pa se vsaj najboljše med njimi lahko prelevijo v kogarkoli, se bojim, da sva pri tem vprašanju v slepi ulici. Lahko pa ga postaviš malo drugače, in ti z veseljem odgovorim. 🙂
Prezgodaj je za biografije, prej je treba še veliko doživeti in ustvariti…
Tilen: Perfekcionistka? 🙂 Dostikrat dobim vprašanje v smislu, kdo je avtoriteta na nekem področju oziroma, če sem bolj specifičen, v smislu, kdo sem jaz, da bom učil o neki tematiki. Dejstvo pa je to, da v kolikor veš vsaj malce več od ostalih, se lahko postaviš v to vlogo. Edino ti si tista, ki lahko rečeš, kdaj nastopi tisti trenutek.
Martina: Verjamem, da ima vsak od nas neko sporočilo svetu, zaradi katerega je tu, tako da pri meni ne gre za “kdo sem jaz” pomislek. Res pa je, da je po mojem mnenju trenutek za biografijo takrat, ko imaš občutek, da je večji del tvojega poslanstva v tem življenju že izpolnjen, ne takrat, ko čutiš, da je še vse pred tabo. Zame osebno je zdaj čas za druge tipe knjig, in na tem že delam. 🙂
Nekdo, ki ima moč končati vse vojne tega sveta in preprečiti, da bi se kadarkoli znova začele.
Česa se trenutno najbolj veseliš? In odgovor bi bil, pisanja in izdaje knjige o odnosu do denarja.
Kakšne načrte imate z GR8?
Tilen: Še 2 meseca in smo na 1. obletnici delovanja. Tam nekje do 6 mesecev smo pustili da stvari tečejo po naravnem toku dogodkov, po tem pa smo precej bolj sistematično začeli graditi v dveh smereh, ki se na prvi pogled mogoče malce razlikujeta. Prva je “small business community” platforma, ki vsebuje intervjuje s slovenskimi podjetniki in članke, ki so v sorodni povezavi. Druga je pa postavitev neke vrste medijske agencije, preko katere smo začeli ponujati določene storitve (npr. poslovno svetovanje).
Hvala, tudi jaz verjamem v to. Vedno sem vesela, ko dobim priložnost, da se s koristnimi podjetniškimi nasveti na področju odnosa do denarja, brandinga, marketinga in prodaje lahko predstavim obstoječim in bodočim podjetnikom, ki me še ne poznajo, in jim mogoče odprem oči za možnosti, ki se jih še ne zavedajo.
Tilen: Martina, postregla si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor