V veliko čast mi je predstaviti Lauro Smrekar, podjetnico, ki si je drznila stopiti na poslovno pot v času krize. Njeno podjetje Competo je zaposlitvena agencija, usmerjena v iskanje in selekcijo vodstvenega, strokovnega in tehničnega kadra.
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
“In the end, it’s not going to matter how many breaths you took, but how many moments took your breath away.” Shing Xiong
Poslovni neuspeh
Na podjetniški poti sem samo 3 leta, morda me še čaka :).
Podjetniški AHA moment
Ko sem začutila, da je biti podjetnik prekrasno in da nikoli več ne želim samo nekam hoditi v službo in biti pri nekom zaposlena.
Trenutni posel
Iskanje in selekcija vodstvenega, strokovnega in tehničnega kadra.
Spletni vir
Linkedin
Trenutno bere
The Power of Habit, Charles Duhigg (aff)
Kje jo lahko kontaktirate
Preko Linkedina, FB, Twitterja, Competa.
Intervju
Uvod
Že 20 let žena čudovitega moža in ponosna mati 19 letnice. Podjetnica, ki je svojo zgodbo pričela v krizi, ko nas je marsikdo spraševal, ali smo pri »čisti pameti«, da se lotevamo kaj takega.
Tilen: Povej mi, od kje je sploh priletela takšna ideja?
Laura: Skupaj z ostalima današnjima partnerjema smo se pričeli spraševati, kaj agencije delamo dobro oz kje so še priložnosti za izboljšave in nadgradnje. Prišli smo do zanimivih odgovorov in razmišljanj. In ko smo si odgovorili na vprašanje »Ali si upamo sami narediti ta korak«, je zgodba zaživela.
Imam dva, ki sta mi posebej pri srcu:
- Karkoli počneš, delaj to s strastjo.
- Meje so samo v glavah.
Absolutno. V poslu naredijo razliko ljudje. Najprej moraš imeti ekipo, ki nadpovprečno uživa v tem kar počne in ekipo, ki se lahko dodobra poistoveti s podjetjem, kulturo in vrednotami. Vsi Competovci smo taki in to našo strast do dela delimo naprej do vseh naših deležnikov. Dokaz za drugi moto je prav odločitev za podjetniško pot v času krize. Karkoli se odločiš, lahko s trdim delom, predanostjo in vztrajnostjo tudi dosežeš.
Laura: Zelo, morda celo preveč.
O tem, da enostavno nismo vsi enaki in da se z nekaterimi pač »kemija« ne razvije. Posledično je bolje »ne sodelovati« in iskati kemijo drugje. Tako je bodisi v poslu bodisi v privatnem življenju.
Tilen: Se popolnoma strinjam. Dostikrat povem, da si lahko privoščimo, da kakšno stranko “odpustimo”. Da si nalijemo čistega vina in rečemo, da preprosto nismo kompatibilni in da nam bo obojim bolje nesodelovati.
Kulinarika, potovanja, delo.
Tilen: Mimo tega seveda ne morem. Kaj najraje skuhaš in katera jed ti predstavlja največji izziv in zakaj?
Laura: Sama žal nimam žilice za kuhanje raznih specialitet. Se pa pustim razvajat in mož je tisti, ki zelo rad eksperimentira s hrano in res dobro kuha.
Nimam posebnega vzornika. Me pa s številnimi modrimi nasveti ves čas opremlja mož, ki ga izjemno cenim in spoštujem.
Poslovna pot
Splošni del
Bolj kot neuspeh bi to poimenovala – pristanek na realna tla. Imam močna etična načela. V poslu pa hitro ugotoviš, da zaupanje in etika nista samoumevna. So podjetja, ki jim to ne pomeni nič in z njimi ne moreš graditi odnosa na zaupanju. Če poenostavim – v poslu obvezno potrebujemo pisne dogovore, dokazila, pogodbe, vse mora biti zelo jasno opredeljeno. V nasprotnem primeru se lahko zelo opečemo in tudi finančno nastradamo.
Ko sem v prejšnji službi ugotovila, da ne želim več biti samo pri nekom zaposlena, ampak da moram iti na svojo podjetniško pot.
Ne čutim, da bi me kaj držalo nazaj. 🙂
Širitev poslovanja v tujino.
Ja, vsekakor.
Več za koga? Nad mojim zaslužkom se ne pritožujem. 🙂
Hmmm, morda da sem karieristka.
Po zadovoljnih in zvestih poslovnih partnerjih ter sodelavcih.
Vedno zelo individualen pristop, odkrita in odprta komunikacija ter empatija.
Zaposleni se najbolj motivirajo sami. Na nas lastnikih pa je, da ustvarimo okolje in pogoje, ki jim bodo to omogočalo. Na tem delamo in zaposlujejo tiste, ki delijo podobne vrednote in načela.
Vztrajala bi, dokler bi verjela v zgodbo.
Širitev v tujino, nadgradnja storitve.
Zelo.
Praktični del
Dobil bi nadpovprečno kvalitetno storitev, doživel vrhunski odnos s kompetentni, hitri in prijaznimi Competovci.
Pri delu največkrat uporabljam e-pošto, taka je sama narava dela. Seveda pa so le osebni stik tisti, ki lahko ustvarijo trdne vezi in njih se najbolj veselim.
Res je, mreženje je zelo pomembno in zato mu v Competu pripisujemo velik pomen. Včlanjeni smo v različne organizacije in društva ter ves čas prisotni na različnih formalnih in neformalnih dogodkih. Vse je lepo, če imaš super izdelek ali storitev, a kaj ti to pomaga, če te nihče ne pozna?
Zelo različne, odvisno od ciljev in ciljne skupine. Zelo smo tudi prisotni v medijih. Največ zadovoljnih odjemalcev pa prihaja do nas po priporočilu.
Bitka za talenti.
Tilen: Ali je že prišlo do trenutka, ko ste se s podjetjem v vaši branži borili za nekega kandidata? Za katero panogo je šlo?
Laura: Ne gre za to, da bi agencije med seboj tekmovale za kandidate. Gre bolj za dejstvo, da podjetja težko pritegnejo v svoje vrste top kandidate, ki jih je na trgu malo. In tukaj nastopi pravi izziv za headhunterje. Kako pri nekom, ki je zaposlen, spodbuditi zanimanje, da gre nekam na razgovor in da sploh prične razmišljati o menjavi. Tisti, ki je s svojim delom in delodajalcem zelo zadovoljen, običajno takega koraka ne bo storil.
Besede »propadel« ni v mojem slovarju.
Na to gledam drugače. Vsak je sam odgovoren za svojo uspešnost ali neuspešnost. Če ne bomo dovolj dobri, nas stranke ne bodo potrebovale in bodo poklicale konkurenco.
S tem se ne ukvarjam. Energijo posvečam drugam – kako naj sami delamo še bolje.
Tilen: Po eni strani se popolnoma strinjam z dejstvom, da je potrebno večji del energije vlagati vase in v svoje stranke. Po drugi strani pa se sprašujem, ali ni dobro vsake toliko pogledati, kaj dela sosed?
Laura: To sicer drži. Ker pa nisem odjemalec njihovih storitev, zelo težko ocenim. Zagotovo ima tudi kakšna naša konkurenca dobre produkte in dobre ljudi.
Ponovila bi vse. Vsaka napaka me je ogromno naučila.
Tilen: Laura, hvaležen sem ti za tale “reality check”. Upam, da bodo tudi bodoči poslovneži spoznali, da napake niso konec sveta, da vedno obstaja luč na koncu tunela (ki ni vlak…). In da resnično šteje samo to, kolikokrat se poberemo in ne kolikokrat pademo.
Poleg poslovnega modela, ki smo ga sami razvili in daje potrjeno dobre rezultate, bi izpostavila še strast do dela, odnos in pristop. To je nekaj, kar ne moreš dati na papir in zapisati v poslovno strategijo, ampak lahko samo občutiš.
Več časa bi morala nameniti time managementu, da bi bila bolje organizirana. Manj časa pa preživeti za računalnikom.
Absolutno, škoda je zgubljati čas na stvareh, kjer nisi kompetenten in produktiven. Imamo zunanje računovodstvo, marketinško agencijo,…
Takrat sem pa res v globokem spancu….
Nimam občutka za čas in ure, kolikor je potrebno.
Gradimo na tem in smo na dobi poti.
Absolutno.
Hitra runda
Seveda.
Ko boš zaposloval, izbiraj ljudi na podlagi njihovih lastnosti in kompetenc in išči pravi »perfect fit«. Znanj se lahko priučimo, ostalih stvari pa ne moremo spreminjati.
Na družino.
Kanček obojega v pravem trenutku.
Pomagam ljudem do dobre službe.
Tilen: Ali pomagaš zaposlovalcem do dobrih kadrov? Kokoš ali jajce?
Laura: Ja,. dobro vprašanje. Absolutno oboje, povezujemo kandidate s podjetji in podjetja s kandidati. 4 letni nečakinji bi bil tak odgovor dosti bolj razumljiv, zato sem ga izpostavila.
Absolutno ne.
Imam dva: ostani ves čas fokusiran na tvojo osnovno dejavnost – “core business” in bodi nadpovprečno vztrajen.
Odnos, zaupanje, empatija in kvalitetna storitev.
The Power of Habit, Charles Duhigg (aff)
Nemogoče, bi te morala zelo dobro spoznati in pokukati v jedro vašega posla. Sami smo za našega rabili dobra 3 leta :).
Laura: Skrita kamera? 🙂
Tilen: Laura, postregla si nam z izjemnimi odgovori in vemo da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor