Takrat sem tudi sama začela razmišljati, kaj pomeni biti podjetnik. Po logiki nekoga, kot je morebiti zgornji komentator in po logiki marsikaterega ˝podjetnika˝ je podjetnik morda nekdo, ki ima pisarno, brhko tajnico in poldrugi meter velik fikus? S takimi sem se srečala sama. Je mar podjetnik nekdo, ki svoje zaposlene plačuje 3 € na uro, le ti pa delajo od 10 do 12 ur na dan? Je to podjetnik? Je morda celo dober podjetnik? Ali pa je morebiti podjetnik tudi tisti, ki svojim zaposlenim leta in leta ni plačeval prispevkov? Je to za vas podjetnik? Ali je podjetnik tisti z ogromno halo v industrijski coni in terencem na štirikolesni pogon? In kako velika številka mora biti na njegovem računu, da ga lahko imamo za uspešnega podjetnika?
Če bi sto ljudi vprašali, kaj je za njih uspešen podjetnik bi zagotovo dobili sto različnih odgovorov. Tudi definicije se razlikujejo, predvsem pa je pomemben kontekst, v katerem govorimo o podjetnikih. Prav tako ne obstaja točka na kateri se mladi start-up zagnanec prelevi v podjetnika ampak gre za fazo, za obdobje in za razvoj.
Podobno debato sva pred časom že imela s Tilnom, a v svojem odzivu na zgornji komentar je Tilen med drugim zapisal:
Gre za vzpostavitev nadzora v svojem življenju, za potešitev tiste strasti, ki nas vodi, da vsak dan poskušamo narediti nekaj več.
Kljub številnim komentarjem pa se najbolj strinjam z zgornjim. Ali nismo vsi, ki smo življenje vzeli v svoje roke, mali podjetniki svojih življenj? Ali ni mama, ki uspe koordinirati otroke, skrb za dom, službene in družabne obveznosti, prava mala podjetnica? Ali niso pravi mali podjetniki vsi, ki uspšeno krmarijo med družino in kariero? Nekateri bi jih zagotovo tako imenovali.
Foto: John Lee Clark
Na to temo tudi na spletu najdemo številne članke in celo sezname lastnosti, ki definirajo uspešnega podjetnika. Prav vsi članki se seveda med seboj razlikujejo vendar imajo eno skupno lastnost. Nihče ne opisuje podjetništva z materialnimi dobrinami ampak raje s človeškimi lastnostmi. In ravno te so tiste, ki iz človeka naredijo podjetnika. Ali kot bi rekel Tilen: podjetniški mindset.
Verjetno bi se v dokaj burno debato zapletli tudi, ko bi želeli definirati uspešnega podjetnika, potegniti mejo. Pa vendar, ali lahko na list papirja napišemo seznam podjetnikov in pod črto postavimo tiste, ki niso uspešni, nad črto pa tiste, ki si zaslužijo naziv uspešnega podjetnika? Vsi poznamo termin uspeh, vsi jo znamo uporabiti v stavku a najverjetneje jo vsak uporabi malce drugače, tako kot bi vsak nekoliko drugače definiral uspešnega podjetnika.
In če se vrnemo na začetek. Morda Petra Škarja nima 5-mestne številke na računu po končanem enem mesecu, verjetno nima tajnice in fikusa, svoje proizvodne hale in četice zaposlenih. Zagotovo pa ima podjetniške lastnosti kot so disciplina, predanost, pripravljenost na tveganje in verjetno bi lahko naštevali še kar nekaj časa. In ne nazadnje, Petra počne tisto, kar jo resnično veseli: piše knjige in predava ljudem – koliko nas je takih, ki lahko zatrdimo, da je naše delo tudi naša strast? Ali ni to najvišji uspeh, ki ga lahko podjetnik doseže?
Naslovna slika: Flickr
Comments
Jaz se v življenju poizkušam držati pravila, da človeka ne kritiziram, preden ga ne spoznam v živo.
Pa tudi nasplošno zelo nerad kritiziram. Če je človek zadovoljen sam s seboj in s svojim življenjem, potem nima nobene potrebe, da koga kritizira.