12: Jaka Lenardič, spletna agencija ENKI

Jaka Lenardič

Jaka Lenardič
V veliko čast mi je predstaviti Jako Lenardiča, direktorja agencije ENKI, ki je specializirana za on-line komunikacije in se ponaša z nazivom spletna agencija leta 2012 in 2013 (GZS, Netko).

Med partnerji, ki jim svetuje, najdete zveneča imena kot so OMV, Spar, Jub, Vzajemna, Krka in podobna. Je redni predavatelj in soavtor večih uspešnih izobraževalnih priročnikov, pa tudi član upravnega odbora Društva za marketing Slovenije.

Ko sem ga “poguglal”, mi je najbolj ostal v spominu sestavek iz njihovega bloga:

Najboljša podjetja ne zaposlujejo ljudi samo zato, ker imajo znanja. Številna raje izberejo tiste, ki so visoko motivirani in čutijo strast do dela, ki ga opravljajo, četudi nimajo vseh želenih znanj. Veliko lažje je ljudi izučiti, kot pa jih motivirati.

Več v intervjuju.

Povzetek intervjuja

Osebna misel
Dare to dance like there is nobody watching.

Poslovni neuspeh
Neuspehov ni. So samo učni izzivi.

Podjetniški AHA moment
ENKI

Trenutni posel
ENKI, spletna agencija

Spletni vir
Google praviloma najde vse, kar iščeš.

Trenutno bere
Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience, Start with Why, Zakon privlačnosti

Kje ga lahko kontaktirate
jaka@enki.si / http://si.linkedin.com/pub/jaka-lenardic/7/494/3bb

Intervju

Uvod

Živjo! Začniva s tem, kdo si in kaj počneš?

Sem človek, ki uživa v izzivih. Ti se spreminjajo, nikoli jih tudi ne zmanjka, ker pa ne moreš biti enakomerno fokusiran na vse, je že nekaj let prioritetni vodenje spletne agencije ENKI.

Rad bi vzpodbudil pozitivno ozračje in dobro motivacijo za tale intervju, tako da te vprašujem po tem, kateri moto (načelo) ti je blizu oziroma rad živiš po njemu?

Verjamem, da je vse odraz lastne notranjosti. To pomeni, da prevzameš polno odgovornost za svoje življenje in ne iščeš krivcev okoli. Všeč mi je tudi moto »Dare to dance like there is nobody watching.«

Ali si ta moto vključil v svoj posel in na kakšen način?

Osebno mi je izziv, poslovno pa mu, vsaj po moje, odlično sledimo.

Kako predan si?

Neskončno.

O čem vsi razmišljajo, pa nihče nima poguma to povedati na glas?

Da življenje ponuja neskončno odličnih priložnosti.

Kaj je tvoja strast?

Večino tega, kar v življenju počnem. Če bi izbral eno, bi bil krivičen.

Ali imaš vzornika(co) in kdo je to?

Vzorniki so mi vsi, ki so presegli povprečje.

Poslovna pot

Splošni del

Sam sem mnenja, da je tisto, kar šteje – pot, potovanje do cilja, do uspeha. Slovenci smo sicer po značaju takšni, da ne govorimo radi o neuspehu, toda neuspeh je tisti “dežurni krivec”, da se nekaj resnično naučimo. Povej nam, kako si prebrodil ta neuspeh in kaj si se pravzaprav iz njega naučil?

Zakaj sploh govorimo o neuspehu. Tega ni, vse je šola in vse je izkušnja. Težava veliko Slovencev je, da se osredotočajo na to, kaj nekdo ali sami niso dosegli, namesto na to, kaj so. Temu primerno se vrtijo v lastnih neuspehih.
Tilen: Jaka, mislim da si ravno sam odgovoril na to vprašanje. Neuspeh ima v slovenskem jeziku mogoče preveč slabšalno noto. Gre pa dejansko za močno izkušnjo, ki ti predstavlja dobro šolo za naprej. V enem izmed intervjujev je Matej Golob lepo povedal:” Sometimes you’re right, sometimes you learn.” V tujini gre v tem primeru za naravno pot v poslovanju, kjer si enkrat dol in enkrat gor. Kjer so najuspešnejši podjetniki v očeh javnosti ravno tisti, ki so že imeli težke miljone, so bankrotirali, a so ponovno zlezli na zeleno vejo. To vprašanje je iz mojega osebnega vidika izjemnega pomena, saj za njem tiči ustroj mentalitete slovenskih podjetnikov, ki bi jim rad pokazal, da podjetniki v svojem bistvu nismo škodoželjni in da spoznajo, da je neuspeh eden temeljnih stvari v poslu, stvar, ki ti omogoči učenje. Povej mi torej eno tvojo konkretno izkušnjo, ko si si kasneje rekel, to bi pa naredil drugače, sem ne bi vložil denarja ipd. Ter najpomebneje – kaj si se iz tega naučil?
Jaka: Neplodno se mi zdi razmišljati, kaj bi spreminjal za nazaj. Zagotovo mi je večina izkustev iz preteklosti krasna popotnica za bolj zrelo obravnavo v prihodnje. Vsak dan se učim.

V podjetništvu imamo t.i. AHA momente. To so tisti trenutki, ko ti zažari žarnica, ko se spomniš neke ideje, ki bi bila resnično vredna realizacije. Kdaj se je tebi posvetila žarnica in si si rekel:”To je to.”.

To se mi je zgodilo večkrat. Če izpostavim ključne, pri 19-tih z idejo priprave priročnika za maturo, ki je danes prodan v skoraj 50.000 izvodih. Drugič ustanovitev ENKI-ja, ki je že drugo leto s strani GZS imenovan za najboljšo spletno agencijo, nazadnje pa lani, ko sva s Tjašo zastavila portal Zaobljuba.si, ki velja za naj digitalni projekt 2013 in kandidira za najpodjetniško idejo.

Katere so tri stvari, ki te v tem trenutku držijo nazaj?

Niso tri, je samo ena – strah pred neznanim. Tega se še nisem uspel znebiti.

Kaj je tvoj trenutni navdih, ki te žene v poslu?

Ekipa, ki me obkroža, projekti, ki jih izvajamo in neskončne možnosti, ki so na voljo v spletnem okolju.

Ali razmišljaš dovolj velikopotezno in če ne, zakaj ne?

Odvisno za koga. Sam sem z doseženim zadovoljen, nekateri pa bi od mene pričakovali prodor v tujino. Cena tega pa se mi osebnostno zdi previsoka.
Tilen: Kaj je tisto, kar v tem trenutku prevaga na tehtnici?
Jaka: Harmonija poslovnega in osebnega, ki me vodi v še bolj srečni vsakdan.

Zakaj pri svojih letih ne zaslužiš več?

Ker življenja nisem pripravljen v celoti podrediti poslu.

Kaj bi o tebi rekla oseba, ki te ima najmanj rada?

Uf, to bi tudi jaz rad slišal. Spoštujem tiste, ki mi odkrito povejo tudi tisto, kar prepogosto ostane zamolčano. Skušam razumeti, da imamo vsi svoje svetove in enake dogodke doživljamo drugače, zato si težko všečen vsem, še posebno, če si vodilni kader. Ključno se mi zdi, da slediš moralnim vrednotam in se počutiš »pomirjenega«, četudi si nekoga prizadel ali razburil.

Kako meriš uspeh?

Po zadovoljstvu, ki ga čutim v sebi in pri ekipi. Ego pa po priznanjih in dosežkih, ki jih primerjam s sebi podobnimi.

Kakšen je po tvojem mnenju najboljši način soočenja s težavnimi strankami?

Odločiti se moraš, če jih potrebuješ. Če je odgovor negativen, jih praviloma ni. Če se kakšna pojavi, je dobro razmisliti, kaj ti želi življenje sporoča in to predelati.

Kakšen je tvoj najboljši način motivacije svojih zaposlenih?

Trudim se jim biti zgled in krepiti podjetniško filozofijo.

Če ti za vrat že diha poraz, kaj bi naredil? Ali bi vztrajal naprej ali bi opustil posel in ponovno poizkusil od začetka?

Včasih bi vztrajal, sedaj pa se nagibam k Lean pristopu in bi si verjetno priznal, da je čas, da sprejmem lekcijo in poskusim nekaj drugega.

Kakšna je tvoja vizija glede prihodnosti?

O tem javno ne govorim. Dedek me je učil, da ne obljubljaj, raje realiziraj.

Ali uživaš v tem, da si podjetnik?

Izjemno.

Praktični del

Zakaj bi kupil tvoj izdelek/storitev?

Ker želiš, da te opazijo in vzljubijo. Vse na način, ki ciljni skupini pričara tako prijetno izkušnjo, da sporočilo poosebi in viralno širi med prijatelji.

Kateri je tvoj najljubši način komunikacije? Osebno, telefon, e-pošta?

Vsekakor osebno, čeprav sta preostala praviloma časovno bolj efektivna.

Mreženje je danes pomemben vidik posla. Kako si se ga lotil?

V študentskih letih sem vodil TV oddaje, v katerih sem intervjuval uspešne managerje in podjetnike. Sem tudi član več društev in mentor mladim, npr. YES, CEED, Go global, Alumni EF, DMS, precej predavam, veliko druženja pa opravim v času športnih aktivnosti.
Tilen: Nazadnje sem poslušal Blaža Kosa, ki je presenetljivo tudi začenjal z intervjujanjem uspešnih ljudi. Povej mi, ali je bil kakšen podjetnik, za katerega si sam pri sebi rekel:”Wow, ne morem verjeti, da je privolil v intervju.”? 🙂
Jaka: Ne. Moj »wow« je bil, ko si je čas vzel menih in mi je razlagal o preprostosti življenja.

Katere metode marketinga uporabljaš in katera je tista, ki ti trenutno prinese največ rezultatov?

Če gledam iz prakse, je največ rezultata prinesla zmaga za spletno agencijo leta 2012 in 2013. Od takrat dalje nam posla ni treba iskati.

Kateri so tisti trendi, ki bojo v prihodnosti zaznamovali tvojo industrijo?

Mobilna telefonija in povezovanje e-naprav.

Če bo tvoj trenutni posel propadel, kaj bo botrovalo temu?

Ne more propasti. Smo vitka organizacija s strategijo in razpršenim porfeljem, zato tak scenarij ni mogoč.

Kaj boš storil, če te tvoja konkurenca nenadoma vrže iz posla?

Če bi se to zgodilo, bi pomenilo, da svojega dela nisem opravil. Že danes z ekipo predelujemo prihodnost in skrbimo, da ne zaspimo in to dopustimo, pa ne zaradi konkurence, pač pa partnerjev, ki zaslužijo nadpovprečne zgodbe.

Kaj dela tvoja konkurenca bolje?

Nerad sodim o drugih. Imamo nekaj odličnih konkurentov, verjetno ima vsak neko specifično znanje. Imamo pa tudi trg, ki je dovolj velik za vse.

Kaj bi naredil drugače, če bi ponovno začenjal?

Manj bi se sekiral in manj bi hitel.

V čem se razlikuješ od svoje konkurence?

Verjamem, da smo izjemno srčna ekipa, ki posel izvaja z dušo. Pa tudi to, da se nikoli ne ustavimo – kar smo naredili danes, jutri ni več dovolj.

Katera je tista stvar, ki bi jo morala delati več in katera tista, ki bi jo morala delati manj?

Več bi moral nameniti časa tistemu, v čemer uživam in manj tistemu, kar vzame nasmeh.

Ali najemaš zunanje izvajalce za tiste storitve, za katere misliš, da je škoda tvojega časa?

Verjamem, da je najbolje, če vsak dela tisto, v čemer je najboljši. Zato smo v ENKI-ju združili tim različnih strokovnjakov, ki skrbi, da je končni rezultat nadpovprečen.

Kaj te ohranja pokonci ob 3.00 uri zjutraj?

Odlična družba, občasno še turbulenca v letalu.
Tilen: Kam si potoval nazadnje?
Jaka: Navadno obiščem države, kjer so ljudje nasmejani, čeprav iz našega zornega kota živijo materialno pomanjkanje. V zadnjih letih sem se večinoma potepal po Aziji in J Ameriki, popotnikom pa bi najbolj doživeto pripovedoval o Butanu, Peruju in Nepalu.

Koliko ur na dan/teden potrebuješ, da narediš, kar je potrebno narediti?

Če govoriva poslovno, normalni delovnik. V glavi pa se prepleta ves čas.

Ali bi tvoj posel lahko preživel brez tebe?

Vsekakor. Vsi smo zamenljivi.

Ali se ti zdi pomembno, da spremljaš svoj denarni tok?

Spremljati denarni tok podjetja je nujno, osebnega pa mi ni potrebno.

Hitra runda

V zadnjem delu vprašanj, ki se tičejo tvojega posla, imam zate nekaj kratkih vprašanj. Si za to, da nam postrežeš s fenomenalnimi odgovori?

Nauči me nekaj.

Vse okoli tebe je rezultat tvojih misli.

Na kaj si najbolj ponosen?

Da živim srečno in polno življenje.

Kaj je bolj pomembno? Da imaš srečo ali znanje?

Znanje.

Razloži svoji 4-letni nečakinji v treh stavkih kaj počneš.

Ko bova naslednjič na igrišču, bova poskrbela, da si bodo vsi želeli biti ti.

Ali potrebuješ univerzitetno izobrazbo, da uspeš v poslu?

Ne.

Kaj je bil najboljši poslovni nasvet, ki si ga prejel?

Take it easy.

Kaj je tista stvar, ki trenutno deluje v tvojem poslu?

UX.

Ali uporabljaš kakšen spletni vir, ki ga redno uporabljaš in bi ga rada izpostavil?

Ne.

Kaj bereš trenutno?

Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience, Start with Why, Zakon privlačnosti

Povej mi idejo za marketinški slogan za GR8 (nobenih skritih namenov 🙂 ).

Copy je domena naše kreativke Petre. Bo ona, ko jo boste intervjuvali.

Zadnje vprašanje in potem zaključiva. Če bi ti dal zdajle 500€, kaj bi naredil s to vsoto?

Danes bi te prijazno zavrnil, ker jih ne potrebujem. Če predpostaviva, da bi jih potreboval, preskrbljeno pa bi bilo za primarne potrebe – vložil bi jih v znanje, jih postoteril in te nagradil s potovanjem na oddaljeni konec sveta.

Tilen: Jaka, postregel si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!

Dodaj odgovor