Današnji članek je nastal kot stranski izdelek lansiranja našega novega newsletterja, ki ga pošiljamo našim naročnikom. Predstavil vam bom sam koncept, ki smo si ga zamislili (in bo še nekaj časa v razvojni fazi, kar pomeni, da vas vabim k priporočilom, kako ga izboljšati!) in zakaj smo se sploh odločili zanj. Poleg tega pa lahko preberete tudi nekaj besed o email marketingu na sploh in kakšne zamisli imamo pri tem v prihodnosti.
Zakaj smo tržniki skoraj popolnoma uničili email marketing?
Email marketing je po definiciji pošiljanje emailov svojim naročnikom, s katerimi promoviramo lastne produkte ali storitve.
Tako je po definiciji. V današnjih časih pa ta definicija predstavlja popolnoma zgrešeno logiko. Tržniki smo namreč tisti, ki smo uničili zelo dober sistem email marketinga. Obstaja cela kopica člankov, ki prikazuje stopnjo odpiranja emailov naročnikov 10 let nazaj. Gary Vaynerchuck je imel pri svojih mailih okoli 80% stopnjo!! Danes ste lahko veseli, če je to 10%.
Tržniki smo ljudem 50 let samo hardcore prodajali, prodajali in še enkrat prodajali. Se morda čudite, zakaj je nastal odpor, nedovzetnost do reklamnih sporočil? Strategija, ki jo uspešna podjetja ubirajo danes, sledi pravzaprav Garyevi mentaliteti, ki jo lepo opiše v svoji knjigi Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World. Njegov naslov namreč v smislu oglaševanja in prodajanja pomeni:”Daj, daj, daj in vprašaj!” Dajte vašim bralcem, vašim strankam brezplačne vsebine, ki jih potrebujejo, ki bodo razrešile njihove težave in jim šele nato ponudite svoj izdelek ali storitev.
Kako vam lahko email marketing pomaga v vašem poslu?
Slovensko podjetje Spletnik d.o.o. je eno izmed redkih (po moji oceni), ki vidi potencial v vsebinskem marketingu in ki ga tudi dobro opravlja. Kar me je pri njih pritegnilo, so njihovi spletni servisi. Spletnik.si, kjer vam postavijo spletno mesto, Shop123.si, kjer si lahko postavite spletno trgovino, LovecNaCene.si, ki primerja cene izdelkov iz slovenskih spletnih trgovin in pa Newsletter.si kot orodje za izvajanje naprednih email marketinških akcij (o tem orodju bomo kmalu spisali tudi recenzijo). O tem, kako vam lahko email marketing pomaga, so spisali preprost in pregleden članek.
Zakaj sploh email newsletter?
Email newsletterji so ena izmed najbolj pogostih oblik pošiljanja emailov pa tudi ena izmed najtežjih oblik, da jih naredite tako kot se šika. Zakaj? Ker vključujejo različne vrste vsebin, kot so razni opomniki dogodkov, ankete, informacije o izdelku, povzetki člankov ipd. Drug pomemben razlog zakaj gre za zahtevno obliko izvedbe pa je ta, da je v email newsletterju ponavadi zelo težko vključiti le en CTA (klic k akciji). Tretji razlog pa leži v tem, da mora newsletter biti optimalno sestavljen. Od samega naslova sporočila (a.k.a. subject line) do oblike newsletterja ipd.
Od decembra 2013 smo pridno “nabirali” naročnike na naše novice in jim do sedaj pravzaprav ponujali izjemno malo dodane vrednosti (kot je začetniška napaka 95% VSEH, ki se hočejo “igrati” email marketing). To se bo od danes naprej korenito spremenilo.
Za email newsletter smo se odločili iz večih razlogov. Po eni strani bomo s tem malce omejili frekvenco pošiljanja emailov (max 1-2 na teden) in v privlačni obliki prikazati novice tako iz člankov GR8 kot tudi nasvete na splošno iz sveta podjetništva.
Preprosto dejstvo je to, da so naročniki na naše novice naši najbolj zvesti bralci in za te bomo storili največ kar je v naši moči!
Grafični prikaz naše strategije:
Naš nov email newsletter!
Kako je torej sestavljen GR8 newsletter? Trenutno ima naslednja območja:
- Uvodnik
- Povzetek člankov prejšnjega tedna
- Motivacijska misel
- Priporočila v branje
- Nasvet tedna
Nekaj pravil, ki se jih bomo držali v newsletterju in vsebine, ki vam jih bomo posredovali:
- 90% vsebin (ali več) bo izobraževalne narave, 10% vsebin (ali manj) bo promocijske.
- Ustvarili bomo pristajalno stran (a.k.a. landing page), kjer bomo bodočim naročnikom na e-novice jasno in glasno povedali, kaj lahko pričakujejo.
- Naše vsebine bodo zajemale novice, ki vas bodo motivirale in navdihnile z novimi idejami.
- Naše vsebine bodo zajemale marketinške nasvete za vaša podjetja in za vaše poslovanje.
- Naše vsebine bodo zajemale trike in nasvete za večjo produktivnost.
p.s. Naši naročniki bodo 1 teden vnaprej izvedeli ime podjetnika, ki bo intervjujan! 🙂
Spodaj si lahko ogledate izsek našega email newsletterja. Od sedaj naprej si boste lahko naše newsletterje ogledali tudi direktno na arhivu Aweberja:
Ker smo se odločili za grafično obliko newsletterja, boste najverejtneje v vašem email računu klikniti na “prikaz slik”, kot je to prikazano spodaj:
Kaj imamo še v načrtih?
Mislite poleg nenehnega testiranja in nenehnega dajanja dodane vrednosti? Vsaj 2 stvari. Prva je “opt-in” darilo, ki je že predolgo časa v izdelavi in bo šlo v živo….ehm…v roku meseca dni? Druga stvar, ki se jo mislim lotiti nekje čez poletje, pa je izdelava novih oblik vsebin podcastov in videov. Koncept, ki sem si ga zamislil, bo najverjetneje podoben konceptu, ki ga ima Derek Halpern na Social Triggers (no ja, upam). 🙂
Za konec
Upam da smo z lansiranjem newsletterja naredili korak v pravo smer, kar se tiče obveščanja in izobraževanja za naše najbolj zveste bralce. Ponovno naj opozorim, da gre za strategijo, ki se bo še nekaj časa razvijala in vas zato pozivam, da v kolikor imate kakšen predlog, nam ga sporočite spodaj v komentarjih ali pa nam pišete!
Viri
- Best Practices For Bulletproof E-Mail Delivery
- 5 Highly Effective Email Newsletter Examples
- The Go-to Guide to Creating Email Newsletters People Actually Read
- Best Practices for Developing Effective E-Newsletter Content
- Email and Newsletter Design Best Practices [Infographic]
- 7 Tips For A Better E-Mail Newsletter
- How to Create a Killer E-mail Newsletter
- Best Practices for Email Newsletter Content Planning
- Newsletter archive
Comments
Tilen zakaj Aweber in ne MailChimp ali GetResponse?
Matjaž, z Awebrom delam že od pamtiveka in veš kako je – “stara navada, železna srajca”. Poznam pa oba omenjena in MailChimp prav tako uporabljam že več kot 3 leta sedaj. Je pa GetResponse naredil ogromne korake v zadnjem letu in po mojem skromnem mnenju prehitel Aweber tako v funkcionalnosti, kot v drugih elementih. Najverjetneje bomo tako svoje naročnike (še v letošnjem letu, v kolikor se ne bo kaj resno spremenilo) selili k njim.