68: Dejan Toman, direktor podjetja KOPT Bled d.o.o. in France t d.o.o.


Dejan Toman se ukvarja z orodjarstvom, ključavničarstvom in prodajo kaminov. Je direktor podjetja KOPT Bled d.o.o. in France t d.o.o.

Njegova misel:

0,01 mm je lahko zelo veliko.

Več v intervjuju.

POVZETEK INTERVJUJA

Osebna misel
Brez neuspehov ni uspeha.
Tvoj nasvet bodočim podjetnikom
Okrog sebe potrebujete sodelavce, ki znajo več kot vi.
Največji poslovni uspeh
Prevzem Elan Inženirstvo.
Top 3 mobilne aplikacije na tvojem pametnem telefonu
CamCard, MyScans, Banka
Katero knjigo bi mi priporočil v branje?
Rich Dad Poor Dad (Robert T. Kiyosaki)
Kje te lahko kontaktirajo?
Preko e-maila.

INTERVJU

Živjo! Kdo si in kaj ponavadi odgovoriš nekomu, ki te vpraša, kaj delaš?
Dejan Toman, ukvarjam se z orodjarstvom, ključavničarstvom in prodajo kaminov. Sem direktor podjetja KOPT Bled d.o.o. in France t d.o.o.

Katere so 3 stvari, ki si se jih do sedaj naučil na svoji poslovni poti?
Brez neuspehov ni uspeha. Okrog sebe moraš imeti team, ki mu zaupaš in ima ustrezne kompetence. Kupce, ki se do tebe obnašajo hlapčevsko, čimprej zamenjaj.

Kateri poslovni nasvet, ki si ga prejel, si si zapomnil?
Ni pomembna velikost podjetja, ampak dodana vrednost.
Kako si delal na tem, da se je dvigovala dodana vrednost zadnjih 10 let?
Če je dodana vrednost premajhna, je potrebno nekaj spremeniti. Najlažje je dvigniti ceno, vendar to vedno ni mogoče. Večja verjetnost je da spremeniš tehnološki postopek in dvigaš produktivnost.

Kako meriš poslovni uspeh?
Z dodano vrednostjo in zadovoljnimi zaposlenimi.
Zaposleni so v tvoji panogi največje bogastvo. Kakšne mehanizme imaš npr., da ne odidejo h konkurenci?
Zelo pomembna je organizacijska klima v podjetju. Seveda so zaposleni, ki bodo odšli k konkurenci tudi zaradi 100 eur višje place. Ampak po mojem mnenju plača ni najpomembnejši motivator. Določena fluktuacija bo vedno in s tem ni nič narobe. V našem podjetju velik poudarek dajemo odnosom med zaposlenimi. Če se en zaposleni ne ujame z ostalimi pri nas nima dolgoročne prihodnosti.

Kakšen je po tvojem mnenju najboljši način soočenja s težavnimi strankami?
Osebni sestanek ter predhodno pisno določene zahteve kupca.

Kako najbolje motiviraš sebe ali svoje zaposlene?
Včasih težko ☺. Ni enega odgovora. Vsak zaposleni je poseben in ga lahko motivirajo druge stvari. Nekoga plača, drugega naziv, nekoga le pogovor itd. Predvsem pa moraš zaposlenim zaupati in jim pokazati, da jih ceniš.

V kolikor bi začenjal znova, kateri profil bi bil tvoj prvi zaposleni in zakaj? Katera znanja, izkušnje in lastnosti bi iskal?
Hm…v mojem primeru brez dobrih strojnikov ne gre, smo pa premalo poudarka dali dobrim prodajalcem.
Prvi prodajalec v podjetju je verjetno vedno lastnik oz. direktor. Kako si se ti naučil prodajanja?
S prodajo sem se srečal že zelo mlad. Doma smo imeli kmetijo in vsak dan je bilo potrebno prodati 200 kokošjih jajc. Dobil sem stranke predvsem v računovodstvih večjih podjetij in pred šolo sem še razvozil jajca. ☺ Se pa učim še danes.

Kako si prišel do svojih prvih treh strank in kaj bi danes svetoval sveže pečenim podjetnikom, kako naj poiščejo prve stranke?
Moj primer je mogoče malo specifičen, saj sem začel s prevzemom dela podjetja. Prve stranke so bile tako del prevzema. Predvsem moraš vedeti kdo potrebuje tvoje izdelke ali storitve. Ko veš kdo te potrebuje, je lažje, še vedno pa je velik izziv kako jih prepričati, da te potrebujejo. Včasih je že iziv kako pridobiti kontakte pravih odločevalcev pri potencialnem kupcu. Predvsem moraš biti vztrajen.
Kako se spoprijemaš, ko ti nekdo reče:”Ne, hvala.”
Odvisno od primera. Včasih se pogajaš naprej, včasih pa moras naprej in iskati druge kupce. Odvisno od dodane vrednosti projekta.

V treh stavkih razloži 4-letnemu otroku, kaj počneš.
Jaz sem svoje 4 letnike peljal v podjetje skozi proizvodnjo ☺.
Ali si kdaj peljal tudi otroke svojih zaposlenih skozi proizvodnjo? ☺
Mislim, da je do danes to prosil le eden od zaposlenih.

V 3-5 stavkih mi prodaj svoj izdelek/storitev oz. kako predstaviš sebe in svoj posel ali svojo poslovno idejo v 30 sekundah (“elevator pitch”).
V našem podjetju izdelujemo visoko tehnološka orodja in modele ter vpenjalne priprave za različne industrije. Specializirani smo v izdelavi orodij za medicinske implatante, vpenjalna orodja za livarne, kalupe za smuči, ter kalupe za vetrno industrijo.
Mi lahko navedeš par zelo konkretnih orodij, pri katerih pomagate z izdelavo?
Izdelujemo orodja za umetne kolke, kolena, orodja za izdelavo smuči…

Nauči me nekaj iz svojega posla.
0,01 mm je lahko zelo veliko ☺.

Katera je tista stvar, ki bi jo moral delati več, in katera tista, ki bi jo moral delati manj?
Kdaj je pri tebi osebno nastopilo to razmišljanje? Kaj se je zgodilo?
Gospodarska kriza leta 2009 mi je dala dobro brco v rit ☺.

Če bi moral zapustiti svoje podjetje za eno leto in bi svojim zaposlenim lahko napisal navodila v samo enem odstavku, kaj bi napisal?
Delaj kot da je podjetje tvoje.

Radio, televizija, družbena omrežja, Google Adwords, tiskani mediji, jumbo plakati. Kje bi oglaševal in zakaj?
V podjetju France T še nismo testirali radia in TV. V podjetju Kopt pa ne oglašujemo, saj gre za specifične produkte, ki jih prodajamo le specializiranim podjetjem. Tukaj bi bil po mojem mnemju še najboljši učinek AdWords in specializirane revije.

Ali spletni obiskovalec razume, kaj ponujate, ko pride prvič na vašo spletno stran? Če bi ga vprašal, naj opiše vašo edinstveno ponujeno vrednost v svojih besedah, ali bi to znal in kaj bi povedal?
Za France Turbo verjamem, da spletni obiskovalec razume kaj prodajamo. Prodajamo kamine in peči. Pri podjetju Kopt bo pa razumel tisti spletni obiskovalec, ki se ukvarja s strojništvom.

In še zadnje vprašanje – intervju s katerim slovenskim podjetnikom bi rad prebral?
Jugoslav Petkovič.

Tilen: Dejan, postregel si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!