Njena življenjska zgodba je polna vzponov in padcev in obenem resnično navdihujoča. Oziroma kot pravi znano reklo:”Ni važno koliko krat padeš, važno je koliko krat se pobereš.”
Več v intervjuju.
Povzetek intervjuja
Osebna misel
Ne stori drugemu to, kar ne želiš, da drugi storijo tebi.
Poslovni neuspeh
Poslovnega neuspeha še nisem doživela in ciljam na to, da ga nikoli ne bom.
Trenutni posel
Lastnica Kozmetičnega salona Neguj.se v Ljubljani, ki uživa v svojem delu.
Spletni vir, ki ga uporabljaš vsak dan
Mail, FB
Katero knjigo bi mi priporočila v branje?
Mojo zadnjo prebrano, Petra Škarja česar nas niso naučili v šolah.
Kje te lahko kontaktirajo?
Kozmetični salon Neguj.SE, Danijela Cerovak s.p.
Tacenska cesta 108, 1000 Ljubljana
g: 031 406 338
e: danijela@neguj.se
w: www.neguj.se
——————————-
f: facebook.com
t: twitter.com
g:plus.google.com
Intervju
Uvod
Sem mlada podjetnica, ki ima svoj kozmetični salon. Vsakodnevno rešujem težave na koži, odpravljam stres, urejam zunanji videz in izvajam strokovne posvete in analize na koži. Če povzamem na kratko, skrbim, da ste lepi.
Tilen: Nam lahko poveš, katera je tista najpogostejša napaka, ki jo delamo pri negi svoje kože in kaj lahko naredimo?
Danijela: Najpogostejša napaka je, da čistimo obraz z milom za roke in ne uporabljamo tonika.
Moja prva poslovna izkušnja sega že daleč nazaj, saj sem kot deset let stara punčka z veseljem prodajala rabljene družinske predmete na sejmu rabljene opreme (takratni bolšji trg).
Tilen: Se spomniš mogoče, kaj je bil tvoj pristop do stranke? Oziroma če bi te danes postavil v tisto situacijo, kako bi pristopila k prodajanju?
Danijela: Zagotovo bi se ob poplavi stojnic najprej lotila, da bi bila moja stojnica drugačna od ostalih za 180%.
Poslovna pot
Splošni del
Zaupanje napačnim ljudem, ljudem, ki znajo z besedami. Moj nauk sedaj, poslušaj svoje srce.
Tilen: Verjetno se oba strinjava, da so številke pomemben element posla (merilo uspeha v poslu, reference za nove stranke, najemanje novih ljudi ipd.). A ena izmed rdečih niti, ki se vleče skozi vse moje intervjuje s slovenskimi podjetniki je ta, da je intuicija še pomembnejša. Papir prenese marsikaj, tudi prvi vtis.
Danijela: Strinjam se s teboj, intuicija je ključna do uspeha v poslovnem svetu. Tudi sama poizkušam intuicijo (moje srce) vpeljati v vsakodnevno poslovno in privatno življenje.
Pohvala in zadovoljstvo ljudi, ki jim pomagaš in rešiš problem. To me polni z energijo prav vsak dan. Biti sam svoj šef, moje odločitve so samo moje.
Strah tujcu povedati resnico, pa če še tako boli. Na glas izraziti svoja čustva, ne glede na to ali so slaba ali dobra.
Ne poznam takšne osebe. 🙂
Tilen: Te vprašam drugače. Vsi imamo pozitivne, pa tudi manj pozitivne lastnosti, ki nas lahko definirajo. Kaj je ena izmed tvojih lastnosti, za katero bi lahko pomislila, da bi lahko manjkrat prišla do izraza?
Danijela: Stvari, ki jih ne maram vse prevečkrat odlagam do zadnjega trenutka.
Z zadovoljnimi strankami in priporočili, s prepoznavnostjo in na koncu koncev z denarjem.
Tilen: Kje je pri tebi tista finančna meja, ko lahko rečeš, da si izjemno uspešna? 2500€ prometa na mesec, 5000€ prometa na mesec, 2000€ neto plače? Zakaj?
Danijela: Težko govorim o zneskih, ker mi je trenutni cilj povečanje obsega zaposlenih. Če pa že izpostavim znesek je 2000€ neto plača nuja, če želim rasti in povečati obseg storitev.
Dam jim vedeti, da meje obstajajo in kje te meje so, če ne najdemo skupne besede kaj hitro končam vsako nadaljnjo sodelovanje.
Trenutno nimam zaposlenih. Motivacijo vlečem iz mojih strank, njihovega zadovoljstva, moje telovadbe, mojih otrok in življenjskih izkušenj (prometna nesreča).
Pustila bi na tistem mestu svoj dosedanji posel in pričela na novo z novo življenjsko izkušnjo, novim znanjem.
Biti samostojen in biti sam svoj gospodar. Prilagodljiv delovni čas.
Svojih stalnih strank nikoli ne pozabi vendar jih vedno malo razvajaj, daš jim vedeti, da imajo več kot ostali.
Tilen: Podjetniki zelo radi pozabljajo, da je iskanje novih strank lahko pravzaprav velik strošek. Obstajajo sicer različne številke, a recimo da mnogi pravijo, da je pridobiti novega kupca vsaj 5-7krat dražje, kot stalnemu nekaj ponovno prodati. Kako izgleda pri tebi en konkreten primer razvajanja? 🙂
Danijela: Stalne stranke nagradim s stalnim popustom ter jih sem in tja z manjšimi storitvami še dodatno razvajam brezplačno.
Da sem se po hudi poškodbi glave (prometna nesreča) pobrala, zaživela na novo in odprla svoj kozmetični salon. Seveda sem ponosna tudi na svoja dva otroka in svojega moža, ki me v vsem zelo podpira.
Praktični del
Tete, ki pridejo k meni v kozmetični salon razvajam, da se počutijo fenomenalno.
Do strank bodi prijazen, nasmejan in strokoven.
Velik poudarek dajem na osebnem stiku, saj se mi zdi, da je osebni kontakt tisti pravi, da znam in lahko ocenim človeka, kaj potrebuje, koliko potrebuje in ali si lahko to privošči. Ko vidim problem pri tebi ti zelo neposredno poizkušam razložiti o rešitvah tvojega problema. Na koncu odideš iz salona zadovoljen.
Obiskovanje sejmov, delavnic, forumov, seminarjev in navezovanje stikov s kozmetičarkami.
Družabni mediji, spletna stran in klasični letaki.
S prihodom nizkocenovnih ponudnikov oz. skupinskih nakupov se je tudi v kozmetiki nekoliko razvrednotila vrednost dela. Prvo pravilo, ki ga upoštevam, ne prodajaj se pod ceno.
Tilen: Nam lahko poveš tvoje videnje, zakaj je ne prodajati se pod ceno pomembno?
Danijela: Ravno zato, svoje delo ne smemo razvrednotiti z nizkimi cenami saj tako privabimo k sebi lovce na nizke cene, ki niso oziroma zelo težko postanejo stalne stranke. Vprašam se, kako naj te ceni stranka, če pride na storitev z 85% popustom. Ali je storitev opravljena nekvalitetno in nenatančno ali pa si mečeš polena pod svoje noge.
Ne bojim se konkurence in mislim, da je do neke mere celo zdrava in zaželena. Saj veš, da ne zaspiš na lovorikah.
Če bi imela možnost bi stopila v podjetniške vode še prej.
Tilen: To je zopet ena izmed stičnih točk večine podjetnikov. Kdaj misliš da je primeren čas in zakaj?
Danijela: Primeren čas je za vsakega posameznika/co drugačen. Mislim, da so izkušnje še kako pomembne in stopiti v podjetništvo kot čisti zelenec žal v kozmetiki ne gre. In v kozmetiki niso pomembne samo izkušnje saj je za zagon svojega podjetja potrebna tudi investicija.
Prijaznost na 100% in strokovnost na 100%.
Poizkušam biti drugačna, se razlikovati in se nikakor ne bojim testirati različne prijeme kako dvigniti posel na višjo raven. Ne želim in nočem zaspati.
Tilen: Mi lahko poveš kakšen izjemno konkreten primer razlikovanja od konkurence?
Danijela: Ob vodenju kartotek strank si po opravljeni storitvi zapišem podrobnosti najinega pogovora. Ko se stranka vrne v salon jo povprašam po temi najinega preteklega pogovora in vedno se izkaže kot zelo, zelo pozitivno v očeh stranke.
Mogoče na trenutke pozabim, da je svet tudi izven meja kozmetike in lepote. In ja, moja slaba razvada, ki mi je prišla prvo na misel je čokolada.
Trenutno še nisem potrebovala zunanjih izvajalcev, kar sem rabila in je bilo izven moje strokovne izobrazbe je pokril s svojim znanjem moj mož.
Do sedaj zmorem vse opraviti v normalnih časovnih okvirjih.
V salonu delam ravno toliko kolikor me potrebujejo stranke. Doma pa si vzamem še kakšno 1-2 uri, da postorim vse kar zajema moj posel. Tukaj priznam, da bi lahko vložila nekoliko več časa.
Tilen: Management s časom je v poslu izjemno pomemben element. Nam zaupaš kako v povprečju izgleda tvoj delovni dan (skozi pogled časa) in kje je po tvojem rezerva (iti kasneje spat, manj televizije ipd.)?
Danijela: Če se delovnik v salonu prične ob 8h ta ponavadi traja do 15h. Če pa pričnem ob 13h delovnik traja do 21h. Popoldanski ali dopoldanski čas pa v večjem delu izkoristim za družinske obveznosti in šport. Trudim se vsak dan vložiti še kakšno 1h časa v družbena omrežja, izobraževanje in pisanje člankov za spletno stran.
Trenutno sem sama, ampak, če bi bi bilo nekako takole, delaj kot, da delaš za svoje podjetje.
Rast podjetja, kontrola nad ceno in vračilom v oglaševanja, na splošno lahko povem, če hočeš biti uspešen spremljaj vsak € in ceni svoj denar.
Promocija sebe in mojega dela.
Tilen: Mi lahko poveš konkretno, kako bi porabila teh 500€?
Danijela: Trenutno se mi je promocija z letaki izkazala kot najbolj uspešna, zato bi verjetno vložila 500€ v takšno promocijo.
Sprostitvena runda
Pokazala bi mu miš.
Jennifer Aniston, ženska, ki ima v sebi moč, eleganco in nežnost.
Vztrajnost.
Cat woman.
Zakaj sem se odločila za takšno življenjsko pot in poklic? To ni bila moja prva in otroška odločitev kaj bom delala v življenju, vedno sem mislila da bom stevardesa.
Kakšne so bile tvoje sanje o poklicu ko si bil še majhen?
Tilen: Po pravici povedano, se ne spomnim. Kar se pa spomnim je to, da sem bil vedno “people-pleaser”. Tako da je bilo sigurno nekaj v smislu pomagati drugim.
Pomagaj mi postati prepoznavna. Hvala.
Tilen: Ni kaj. 🙂
Tilen: Danijela, postregla si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!
Dodaj odgovor