25: Bianca Žvorc Morris in BeeZee EcoKid

Bianca Žvorc Morris

Bianca Žvorc Morris je utelešenje glavnega razloga, zakaj sem se odločil za projekt intervjuvanja slovenskih podjetnikov. V Sloveniji in izven nje obstaja ogromno izjemno uspešnih slovenskih podjetnikov, o katerih mediji skoraj nikoli ne poročajo. Vse preveč smo hranjeni samo z negativnimi, senzacionalističnimi zgodbami, medtem ko zgodbe uspešnih podjetnikov v medijih iščemo z lučjo sredi belega dneva.

Najina zgodba o intervjuju se je začela 15.4.2014, ko sem ji poslal prošnjo za intervju. In že po predstavitvi koncepta intervjuja (ki je res dolg mimogrede), sem dobil od nje odgovor, ki mi je pokazal, da bo njena zgodba izjemno drugačna, od zgodb, ki sem jih predstavljal dosedaj. Odgovorila mi je nekako takole:

Še nikoli nisem imela intervjuja daljšega kot 2 uri. Prosim da preveriš, kaj delamo pri tem projektu ter me pokličeš. Iskreno povedano me jezi, ker moram novinarjem vedno pisati intervjuje, porabim po 5 ur in več, oni se pa samo spodaj podpišejo.


Potem je nastopila scena okoli intervjuja preko Skype-a, kjer sva se zgrešila in sem bil okrcan kot srednješolec. Ko sem se ji dodobra opravičil in napisal iskren mail, mi je odgovorila nekako takole:

Tilen! Faca si!


V podobnem tonu so potekali tudi vsi nadaljni pogovori. Zakaj to govorim? Zato, ker je Bianca, ko jo dodobra spoznaš, fenomenalna oseba. Fenomenalna podjetnica in fenomenalna ženska, ki tisto v kar verjame, tudi goreče zagovarja. V slovarju pod besedo “zadržanost” ne boste našli njenega imena, zato si boste o njej hitro ustvarili mnenje. Ali jo boste ljubili ali sovražili.

Bianca Žvorc Morris se lahko pohvali z dolgoletno kariero na področju grafičnega oblikovanja, multimedijskega ustvarjanja dizajnerstva, fotografije, izobraževanja in video produkcije. Delala je za največje korporacije na tem svetu, spoznala je ljudi kot so Uma Thurman, Jared Leto in Steve Jobs, zaslužila preko 15.000$ na mesec, že več kot 20 let je veganka.

Najino komunikacijo sem predelal neštetokrat in navkljub njenemu življenju, polno dogodivščin, mi je najbolj ostala v spominu njena misel, po kateri se skušam zgledovati tudi sam:

Delaš dobro, dobiš dobro.


Več v intervjuju.

Povzetek intervjuja

Osebna misel
Be the change you want to see.

Poslovni neuspeh
Da zaupam preveč ljudem, ki si tega ne zaslužijo.

Podjetniški AHA moment
Ga nimam…nič ni bilo AHA, vse je v meni zraslo naravno.

Trenutni posel
Ustanoviteljica in direktorica BeeZee Designs (9 let) in BeeZee EcoKid (4 leta).

Spletni vir
Socialne platforme, za drugo nimam časa…

Trenutno bere
Destiny of Souls + Whole (že 3.) na iPhone-u.

Kje jo lahko kontaktirate
de.linkedin.com/in/beezeedesigns/, www.facebook.com/beezeeecokid, www.instagram.com/beezeeecokid, www.pinterest.com/beezeeecokid, www.youtube.com/beezeeecokid, www.twitter.com/BeeZeeEcoKid

Intervju

Uvod

Živjo! Začniva s tem, kdo si in kaj počneš?

Bianca Žvorc Morris aka BeeZee. Web dizajn, grafični dizajn, modni dizajn, interface dizajn, dizajn na socialnih omrežjih… seznam se nikoli ne konča, ker delam delo vedno 10 ljudi…
Tilen: Verjetno si kmalu ugotovila, da boš morala spustiti dele svojega posla iz rok, v kolikor boš hotela zagotoviti rast svojega podjetja. To, da si perfekcionistka, ti je verjetno prej ovira kot prednost. Povej mi, ali si že našla partnerja po vsem tem času, ki bi mu lahko zaupala del svojega posla? Oziroma te bom drugače vprašal, katere so tiste funkcije v tvojem podjetju, ki bi jih lahko dala prej iz rok kot druge?
Bianca: Ne in ga niti več ne iščem. Projekte ki jih delam so etični, manjšega obsega in za dobro vseh, pri tem ni dobička in nihče noče delati tega zastonj z namenom, kot ga imam sama – da pomagam drugim in osveščam mase.

Rad bi vzpodbudil pozitivno ozračje in dobro motivacijo za tale intervju, tako da te vprašujem po tem, kateri moto (načelo) ti je blizu oziroma rada živiš po njemu?

Sem veganka že 21 let in ateistka. Moj moto je, da uporabljaj svoje lastno srce in glavo, ne sledi množicam in karnistični s pohlepom dominirani kulturi, čas sočutja bo prišel ter enega dne bodo ljudje videli resnico končno, katero jim trenutno mediji vsiljujejo v imenu lastnega dobička in dobička tistih, ki jim plačajo, da perejo možgane množicam.

Ali si ta moto vključila v svoj posel in na kakšen način?

Delam samo etične zdrave stvari, ki so usmerjene v dobrobit ljudi, najbolj pa otrok, živali in narave.

Kako predana si?

Jaz sem moji projekti – vse kar sem je zlito v BeeZee Designs projekte, še najbolj BeeZee EcoKid projekt, ki postaja BeeZee EcoLand, ker se širimo.
Tilen:Malcolm Gladwell je v svoji knjigi Outliers pisal o tem, koliko časa je potrebno, da postaneš dober pri kateri koli zapleteni stvari, od tega da zgradiš ogromno računalniško podjetje do tega, da postaneš legendaren glasbenik. Ta številka naj bi se gibala okoli 10.000 ur. Če preračunam, to pomeni da pri 8 urah na dan in če delaš vse dni v tednu, za to potrebuješ slabe 3.5 leta. Si že presegla to mejo?
Bianca: Pri vsem, kar sem se kdajkoli lotila, sem že dolgo nazaj presegla to mejo. Pri svojih skoraj 40 letih delam od svojega 14. leta starosti.

O čem vsi razmišljajo, pa nihče nima poguma to povedati na glas?

Da je treba slediti srcu in lastni glavi in ne delati tisto kar vsi od tebe pričakujejo.

Kaj je tvoja strast?

Ekologija, sočutni rastlinski način življenja, moda, etika, morala, moja družina, globalna dobrobit.

Ali imaš vzornika(co) in kdo je to?

Vsi smo unikatni in moramo doseči svoj lastni vrh razvoja in optimalni cilj, vzornikov ne potrebujem.
Tilen: Ena filozofska – če smo vsi unikatni, ali je potem sploh kdo unikaten? 🙂
Bianca: Nimam vzornikov. Pri srcu mi je najbolj par oseb s katerimi sem govorila v življenju in imajo podobne filozofije kot jaz osebno: Melanie Joy in Jared Leto. Še posebej v Sloveniji vsi kopirajo en drugega, jaz sem odrasla v Manhattnu, kjer samo inovativnost in neka novost lahko prodre. Delam kar me veseli in v kar verjamem, drugi me ne zanimajo.

Poslovna pot

Splošni del

Sam sem mnenja, da je tisto, kar šteje – pot, potovanje do cilja, do uspeha. Slovenci smo sicer po značaju takšni, da ne govorimo radi o neuspehu, toda neuspeh je tisti “dežurni krivec”, da se nekaj resnično naučimo. Povej nam, kako si prebrodila ta neuspeh in kaj si se pravzaprav iz njega naučila?

Ljudje so šibki in prestrašeni, vedno jih je strah drugačnosti in iskrenosti. S tem se ne ukvarjam, preteklost je preteklost, osredotočam se samo na prihodnost.
Tilen: Glede na to, da imaš bogate mednarodne izkušnje, še posebno v ZDA, bi mislil, da mi boš takoj izstrelila primer neuspeha. Podjetniki čez lužo namreč na neuspeh ne gledajo kot na neuspeh, ampak na neizogibne rezultate pridobivanja izkušenj. “Fail fast, fail often.” Ljudje npr. dostikrat berejo o zgodbah uspešnih podjetnikov, recimo tudi o tebi in si mislijo, da sami tovrstnih uspehov nikoli ne bodo zmožni. Realnost pa je ta, da so vsi ti uspehi zgrajeni na izjemno trdnem delu in celi kopici neuspehov. Nam ob vsej tvoji množici uspehov poveš en konkreten primer neuspeha in kaj si se ob tem naučila?
Bianca: Seveda, delala sem za 37 velikanskih korporacij, ki jim je edini cilj zaslužiti denar ne glede na to komu in kaj prodajajo. To, da sem za njih naredila promocijske pakete s svojim timom, ki so prodajali bilijon produktov (katerih zdravost in etičnost je vprašljiva) je zdaj neuspeh, saj za temi produkti nisem mogla stati. Zdaj vse kar delam, delam zato, ker v to verjamem. Je pa to en privilegij, ki sem ga dobila šele po 35 letu – pomagala je finančna svoboda in sprememba načina mišljenja in gledanja na ta svet na splošno. Večina ljudi tega ne razume, ker jim je dobiček edino vodilo. Eni pač odrastemo, medtem ko drugi ne.

V podjetništvu imamo t.i. AHA momente. To so tisti trenutki, ko ti zažari žarnica, ko se spomniš neke ideje, ki bi bila resnično vredna realizacije. Kdaj se je tebi posvetila žarnica in si si rekla:”To je to.”.

Kot se omenila prej. V meni so neki etični/moralni ideali, talenti in izkušnje, ki so se skozi čas prelevili v ideje in delam to kar mi reče srce. Tu ni bilo momenta ali revolucije, prej evolucija. Počasi sem prišla do vseh teh zaključkov.

Katere so tri stvari, ki te v tem trenutku držijo nazaj?

Jaz sama me držim nazaj. Drugo vse je v končni fazi nepomembno. Sem idealist in optimist, ki pa v realnosti reagira vedno kot realist.

Kaj je tvoj trenutni navdih, ki te žene v poslu?

Da moram omogočiti ljudem, da preživijo v Prekmurju ter globalno dati na trg nekaj, kar vsi rabijo, ampak bodo to izvedeli šele čez 5 do 10 let. Sem pionir na svojem področju, vendar sem skoraj v vsem v življenju to bila.
Tilen: Je to klasičen primer, da ustvarjaš ponudbo, predno je povpraševanje? Kako boš poslovno premostila to vmesno obdobje?
Bianca: Finančno sem v stanju, da lahko delam zase in pomagam drugim – glede financ se toliko ne obremenjujem, ker to več ni moj fokus. Če zaslužim kaj potem super, če ne, bom preživela v vsakem primeru. Do 35. leta sem se borila, sedaj imam ta privilegij, da denar ni osrednja točka. Spremenil se je cilj v mojem življenju. Kar je dobro, kar je etično – je moje bistvo.

Ali razmišljaš dovolj velikopotezno in če ne, zakaj ne?

Ko delaš etične zdrave posle, ki so dobri za množice, ni blaznega dobička, vendar mi to nikoli ni bil cilj. Rabila bi partnerja, vendar to mora biti enaka oseba kot jaz, ki ima visoke etične principe in obvlada poslovno in finančno plat tega, kar počnem. Na žalost je moj mož že izjemno uspešen kjer je in čakam na nekoga drugega. Če ga ne bo, bom vseeno po lastnih močeh naredila kar lahko do maksimuma.

Zakaj pri svojih letih ne zaslužiš več?

Ker nočem. Pri 34 sem služila 15 do 20 tisoč na mesec, zdaj pa dvajsetino tega, ker to več ni bistvo tega kar počnem. Prioriteta je pomagati in narediti največ globalno za ljudi, naravo in živali. Če bi ostala v oglaševanju Manhattna bi zdaj zaslužila blazne številke, vendar to kot sem že omenila, več ni moj cilj. Prioritete so se mi spremenile v življenju.
Tilen: Nekoč si rekla, da če sedaj ne boš delala kar boš hotela, potem to nikoli ne boš. Ali ti je kaj žal, da se s tem nisi začela ukvarjati prej? Namigujem k temu, ali je prepozno kadar koli odkriti svojo strast in ji slediti?
Bianca: Ne, v svoji poslovni karieri nič ne obžalujem, na napakah sem se samo naučila in verjamem da imam izjemne poslovne instikte že celo življenje, da denar nikoli ne bo problem. Denar pride in odide, pomembno je, kaj delamo vmes in kako izkoristimo moč, katero ima denar, ko ga imamo.

Kaj bi o tebi rekla oseba, ki te ima najmanj rada?

Da sem nora veganska čarovnica. Jaz to jemljem kot pohvalo.

Kako meriš uspeh?

Sreča, kako dobro se razumemo v družini, koliko različnih magičnih točk na tem planetu sem videla, kako naše stranke pohvalijo naše izdelke. Že celo življenje se imam za uspešno, vsak dan je bolje.

Kakšen je po tvojem mnenju najboljši način soočenja s težavnimi strankami?

Žal se vsi ne moremo razumeti in ljudje niti ne raziščejo, zakaj se pri nas gre. Nimam časa za te stranke. Ponavadi odidejo kar sami in namesto njih pridejo dosti boljše stranke, ki so izobražene in iščejo kar mi ponujamo točno.
Tilen: Verjetno tukaj misliš izobražene o tej tematiki in ne na splošno izobražene? 🙂 Si zelo izobražena oseba, pa mi iz svojega vidika odgovori na eno vprašanje (Bianca ve, da moram na trenutke provocirati in mi tega ne zameri 🙂 ). Si za izključno ekološko predelavo, kot je verjetno ogromno ljudi, vključno z menoj. Prednosti so očitne. Iz znanstvenega vidika, pa je bilo že dostikrat dokazano, da ekološka predelava nikoli ne bo mogla nahraniti zemeljskega prebivalstva, preprosto ni matematično mogoče. Kje vidiš ti morebitno rešitev?
Bianca: NAROBE. Zelo omejena izjava in razmišljanje. Temu pravimo “brainwashed by greedy corporations point of view”. Intenzivno kmetijstvo ni prihodnjost človeštva ampak smrt. Hranimo živali namesto ljudi, vse več ljudi je debelih in bolnih – kaj to pomeni?! Začeti moramo hraniti ljudi in to z zdravimi na naravni način pridelanimi izdelki kot so sadje in zelenjava. To, da vsi potem ne bomo preživeli, je največja neumnost, ki jo širijo moderni mediji, ki so plačani iz strani velikih samo z dobičkom vodenih korporacij. Hrana je vsa zastrupljena – s tem zaslužijo najbolj farmacevtika (hormoni in zdravila za živali, pesticidi, herbicidi, genetsko spremnejna hrana…) in mesno mlečna industrija (umori se 150 bilijonov živali letno globalno za hrano – ta trupla, izločki in menstruacije kokoši), ki je navečji krivec za globalno ogrevanje in moderno suženstvo ljudi. Živali se ne morejo boriti za svoje pravice, ampak se borimo mi za njih, ki smo del modernega veganskega globalnega najhitrejše rastočega gibanja (to je predvsem boj za bodočnost človeštva). Sekanje gozdov, dvigovanje vode, bolj se ljudje borijo proti naravi, bolj bo jih narava uničevala. Po mojem znanju in teoriji ima človeška rasa, če se ne bo evolucijsko razvila (nehala konzumirati druge Zemljane) in začela zeleno revolucijo (v kateri se dela na sožitju z naravo in ostalimi Zemljani, ne borbi proti njej), še največ 100 do 200 let – vsi bomo mrtvi zaradi klimatskih sprememb, ki so vedno bolj vidne (obalna mesta se bodo potopila, vse več ljudi bo umrlo v naravnih nesrečah…). Še vedno ima večina ljudi raje zrezke (trupla živali) in sir (plesnivi izločki živali) kot svoje otroke, ki se bodo v odraslem življenju soočali s pravo borbo za prežitje, vsa obstoječa tehnologija pa bo neuporabna.

Kakšen je tvoj najboljši način motivacije svojih zaposlenih?

Dobro plačilo in da sami vidijo kako stranka z veseljem sprejme naše izdelke. Mi smo vsi najboljši prijatelji, dokler so stvari narejene kot je treba. Sama sem zelo osredotočena na podrobnosti – sem perfekcionistka. Na srečo imam kar nekaj takših ljudi okoli sebe, ki jih motivirajo enake stvari kot mene – zdravje, sreča, delo za dobrobit globalnih mas.

Če ti za vrat že diha poraz, kaj bi naredila? Ali bi vztrajala naprej ali bi opustila posel in ponovno poizkusila od začetka?

Vztrajala, poraz zame ne obstaja. Vedno bom delala, kar delam sedaj in vedno bom vključila v to kar sem delala prej ter pri tem uporabila svoje izkušnje, talente in znanje za dosti boljše stvari.

Kakšna je tvoja vizija glede prihodnosti?

Živim bolj za danes, načrtujem samo za prihodnjost, kjer so ključni momenti sedaj, ki bodo določili prihodnjost. Ne obremenjujem se preveč s tem.
Tilen: Ne pokvari intervjuja s tem, da si skromna – ker vem, da si izjemno prodorna ženska z velikimi načrti. 🙂 Naj jih omenim nekaj namesto tebe – pridelava surovin za ekološka oblačila, načini tkanja industrijske konoplje v izjemno mehke materiale, barve na vodni osnovi, pohištvo iz recikliranega kartona ipd.. Kaj praviš sedaj? 🙂
Bianca: Sama ne morem spremeniti sveta, se pa trudim po najboljših močeh, da širim svoje znanje in izkušnje. Nekateri so že ugotovili za kaj se gre, nekateri ne.

Ali uživaš v tem, da si podjetnica?

Uživam? Ne vem, če je to ravno prava beseda. Ne morem biti drugačen človek kot sem. Ne maram avtoritete na splošno, tako da potemtakem nimam izbire.

Praktični del

Zakaj bi kupil tvoj izdelek/storitev?

Ker so naši izdelki etični in zdravi. Vsak ve, kaj mu je najvažnejše v življenju. Jaz ne varčujem na osnovnih stvareh kot so hrana, obleka, čevlji in dom. Upala bi, da tudi drugi ne in jim je važna kvaliteta nad kvantiteto. Ali pa jim bo v bližnji prihodnjosti vsaj postala.
Tilen: Tvoja filozofija je, vedno raje malo in kvalitetno. Če kupiš kaj izjemno poceni in to ni bila neka sanjska razprodaja, ki se zgodi enkrat na 10 let, enostavno ne ceniš tega izdelka. Mi lahko konkretno poveš, izračunaš, kako lahko število kosov ekoloških oblačil izgleda v praksi pri velikosti ene povprečne družine: oče, mati, 7 letni sin in 2 letna hčerka? Poslovna oblačila, oblačila za prosti čas ipd.
Bianca: Vsak človek ceni nekaj drugega, jaz ne varčujem nič na hrani – vse je ekološko, lokalno pridelano in super zdravo, enako za oblačila ki jih kupim max 2 krat na leto. Kako naj ti izračunam, koliko oblačil kupi ena družina?! Eni moji znanci porabijo 100 000€ na leto za oblačila, drugi 5000€. Ne vem, kakšen je smisel tega vprašanja. Denar daš na to, kar se ti zdi najbolj vredno v življenju. Jaz dam za eno jabolko €10 če vem, da s tem pomagam našim ljudem, da je ekološko in zdravo ter etično pridelano. Meni je bolj pomembno kaj dobim za ta denar, kot denar. Dam pa na to, kar mi je mar in ne na neumnosti zame.

Kateri je tvoj najljubši način komunikacije? Osebno, telefon, e-pošta?

Po vrsti: WhatsApp, SMS, email, osebni pogovor.

Mreženje je danes pomemben vidik posla. Kako si se ga lotila?

Kaj pa mreženje pomeni? Oblikovanje spletnih strani, programiranje in socialna omrežja so bila del mojega življenja v ZDA še preden so o tem karkoli vedeli v Evropi. Na internetu živi ena cela Bianca bi rekla kar lepo polno življenje že nekaj desetletij.

Katere metode marketinga uporabljaš in katera je tista, ki ti trenutno prinese največ rezultatov?

Socialna omrežja. Word to mouth.

Kateri so tisti trendi, ki bojo v prihodnosti zaznamovali tvojo industrijo?

Skrb ljudi za zdravje in etično življenje v katerem ni nihče oškodovan (ne ljudje, ne narava in ne živali). Po hrani pride kozmetika in potem oblačila, dom. Nekateri deli sveta so zelo osveščeni o tem, drugje se znanje o tem šele začne širiti. Dosti mi pomaga Greenpeace z svojimi raziskavami – večina oblačil je nevarno zastupljenih, večina oblačil prihaja iz krajev sveta, kjer so ljudje izkoriščani – moderno suženstvo. Ali hočejo biti ljudje del tega? Ok, imajo pa izbiro in tukaj pride noter BeeZee EcoKid/BeeZee EcoLand.

Če bo tvoj trenutni posel propadel, kaj bo botrovalo temu?

Nikoli ne bo propadel, dokler sem jaz živa.

Kaj boš storila, če te tvoja konkurenca nenadoma vrže iz posla?

Bom izmislila še kaj boljšega, bolj etičnega in dobrega za vse ljudi. Se ne bojim tega in o tem nikoli ne razmišljam. Ideje iz moje glave mi ne more ukrasti nihče (no ostalo pa so mi že…).

Kaj dela tvoja konkurenca bolje?

Ne vem, kdo je moja konkurenca. Zame je ni.
Tilen: V nekem intervjuju si dejala, da te konkurenca prisili, da postaneš najboljši, kar si lahko. Potemtakem potrebuješ konkurenco. 🙂
Bianca: Žal nisem še zasledila konkurence za BeeZee EcoKid projekt, ker nihče noče delati tako nizko dobičkonosne projekte. Kar se pa tiče dizjana in ostalih stvari, ki jih delam, konkurenca seveda obstaja. Imam pa svoj stil, znanje in izkušnje, ki jih ima redko kdo na tem planetu, tako da je odvisno od tistega, ki me najame, kaj hoče in si želi. Na tem mestu se gre bolj za okus, želje in proračun stranke kot pa konkurenco.

Kaj bi naredila drugače, če bi ponovno začenjala?

Ničesar.

V čem se razlikuješ od svoje konkurence?

Etičnost zdrav pogled za stranko in osebne storitve, ki jih drugi težko ponudijo.

Katera je tista stvar, ki bi jo morala delati več in katera tista, ki bi jo morala delati manj?

Morala bi najti še eno osebo, ki bi bila moja desna roka za finance in birokracijo. Jaz sem kreativka in inovatorka, ostalo delam ker moram, ker ni nikoga drugega, da bi mi pomagal.

Ali najemaš zunanje izvajalce za tiste storitve, za katere misliš, da je škoda tvojega časa?

Imam, vendar sem perfekcionist in moram biti vpletena več ali manj v vse zaenkrat. Delamo na globalnem zelo zahtevnem tržišču – majhne napake se ne smejo zgoditi, velika pa se nikoli ne bodo.
Tilen: Ena izmed stvari, ki me bolj fascinira pri tebi je kontrast tega, da si po eni strani kreativka in po drugi strani, da moraš biti vpletena v vse pore svojega posla. Danes se zdi, da ti dve vlogi med seboj ne moreta sobivati.
Bianca: To bo pa največja napaka vseh kreativcev! Ne moreš biti dober dizajner, če nečesar poznaš in nimaš izkušenj v tehnologiji za tem izdelkom. Npr. arhitekt, ki je samo kreativen, a nima pojma o materialih in fiziki za zgradbami je neuporaben, enako gradbenik brez domišljije. Steve Jobs se je zakrinkal in šel na intervjuje v svoji lastni firmi, da je videl, kako se je njegovo osebje obnašalo. Vpletal se je v vse vidike delovanja podjetja, četudi ni bil ekspert nečesa. Dobri podjetniki vedo vsak trenutek o vsem, kar se dogaja v podetju (vsaj delno). Drugače ne vem kako sploh lahko kaj deluje, oziroma se kaj prav naredi. Dober tim je pomemben, vendar je oseba, ki vse skupaj drži, še bolj pomembna. Je še lepše, če sta osebi 2 ali 3. Ampak na koncu je ponavadi ena oseba tista, ki porine podjetje v uspeh. Če pogledamo danes v Sloveniji podjetja – največja težava je, da šefi bi samo igrali šefe, a jih ne zanima, kaj njihovo podjetje zares dela in ustvarja. Ljudje, ki nimajo ne izobrazbe in ne izkušnje, so prišli in kupili položaje, za katere niso kvalificirani oziroma jih niti ne zanima. Važno da oni dobijo denar… To je narobe, ne moreš voditi uspešno podjetje, če se vsaj redno ne izobraziš o tem kaj podjetje dela na vseh nivojih ter ne razumeš vseh postopkov vsaj delno. Sama kreativnost je po svoje neuporabna, če nimaš tehničnega in drugega znanja, da jo realiziraš in spremeniš v konkretni izdelek.

Kaj te ohranja pokonci ob 3.00 uri zjutraj?

Strast, če ne bom jaz – ne bo nihče. Je bolj mirno in lahko razmišljam. 3 ura zjutraj je moj naljubši čas za ustvarjanje že kar nekaj desetletij.

Koliko ur na dan/teden potrebuješ, da narediš, kar je potrebno narediti?

48 ur dnevno. 🙂 Da naredim, kar je treba ponavadi 4 zelo intenzivno nore ure dnevno in potem kakšnih 8 do 10 ur dnevno malce manj norih. To zame ni težava, ker imam rada kar delam in v to verujem. Vedno.

Ali bi tvoj posel lahko preživel brez tebe?

Defintivno ne. Nihče ni dovolj nor, da bi delal vse, kar jaz delam za to, kar zaslužim. Nagrade so v drugi obilki, delam svet boljši in bolj zdrav dan za dnem.

Ali se ti zdi pomembno, da spremljaš svoj denarni tok?

To zame dela moja mama največkrat, vendar imam vse pod kontrolo.

Hitra runda

V zadnjem delu vprašanj, ki se tičejo tvojega posla, imam zate nekaj kratkih vprašanj. Si za to, da nam postrežeš s fenomenalnimi odgovori?

Nauči me nekaj.

Etičnost + kreativnost + pridnost = sreča + uspeh.

Na kaj si najbolj ponosna?

Na svoje punce in na svoje možgane.

Kaj je bolj pomembno? Da imaš srečo ali znanje?

Znanje defitnitvno. Brez sreče seveda ne gre, ampak samo s srečo ne bo nič.

Razloži svoji 4-letni nečakinji v treh stavkih kaj počneš.

Rišem, oblikujem oblekice, stvari za dom in se trudim narediti ta svet boljši in lepši za vse Zemljane.

Ali potrebuješ univerzitetno izobrazbo, da uspeš v poslu?

Ne. Za uspeh ni potrebna nobena izobrazba, vendar vsaj meni osebno je bilo najlepše in sem se največ naučila ravno na magisteriju, tudi največ vrat sta mi ti dve leti odprili v življenju, vsaj v oglaševalnem svetu Manhattna. V Sloveniji ti ne pomaga žal nič.

Kaj je bil najboljši poslovni nasvet, ki si ga prejela?

»Focus on design, you are an amazing designer, do not forget that.« Ta nasvet sem prejela leto dni nazaj s strani predsednice podjetja v Milanu s katerim sodelujem zadnje leto.

Kaj je tista stvar, ki trenutno deluje v tvojem poslu?

Vse deluje kot je treba, samo rabim še enega človeka, kot sem jaz ampak s fokusom na bolj poslovne zadeve…

Ali uporabljaš kakšen spletni vir, ki ga redno uporabljaš in bi ga rada izpostavila?

Na Pinterestu delam inspiracijske board-e in to mi zelo pomaga pol pri delu… Drugače pa nisem ravno zainteresirana v druge, se osredotočam nase in na nas.

Kaj bereš trenutno?

Destiny of Souls + Whole (že 3.), za drugo nimam časa.

Povej mi idejo za marketinški slogan za GR8 (nobenih skritih namenov 🙂 ).

GR8 je za vas na mlade podjetnike ponosen.

Zadnje vprašanje in potem zaključiva. Če bi ti dal zdajle 500€, kaj bi naredila s to vsoto?

Odvisno od trenutka, kdaj to vsoto realno dobim. Najbrž bi porabila delano za novo kolekcijo (materiali, šivanje, fotograf, modeli, … nikoli nič ne porabim zase ali za zabavo zagotovo – to mi ne pomeni kaj dosti, nekaj bi dala v zavetišča za živalice, kjer pomagam in/ali pa plačala šolanje Afriškemu otroku. Če nekaj dobiš, je prav da to delimo s pravimi ljudmi, drugače je ta denar brezvreden…

Tilen: Bianca, postregla si nam z izjemnimi odgovori in vem da so bralci GR8 odnesli veliko koristnih informacij. Želim ti veliko uspehov s tvojimi projekti!

Dodaj odgovor