9 razlogov, zakaj bi Aleš Lisac sprejel gostujoči članek

aleš lisac

V članku se dotaknem področja gostujočih člankov (ta besedna zveza je morda precej bolj znana kot “guest blogging”), ki je v Sloveniji na bolj trhlih tleh. Za to obstajata vsaj 2 razloga. Kultura gostujočih člankov v Sloveniji še ni razvita. V Sloveniji ne obstaja veliko kvalitetnih blogov, na katerih bi lahko objavljali tovrstne vsebine.

V članku pišem specifično o tem, zakaj bi pisali gostujoče članke, namen članka pa je prikazati lastnikom blogov, zakaj je včasih koristno sprejemati gostujoče članke. Osrednji človek v tej zgodbi je oseba, ki sem jo kontaktiral v zvezi z objavo članka na njegovem blogu – Aleš Lisac.

Kdo je Aleš Lisac?

Za vse tiste, ki ste ravnokar prišli iz Lune, naj vam povem nekaj besed o Alešu. Je direktor podjetja Lisac&Lisac, avtor, predavatelj in marketinški svetovalec. Z mrežnim marketingom se ukvarja že od leta 1989 – napisal je prve tri slovenske knjige o mrežnem marketingu.

Vodi delavnico Nemogoče, najbolje prodajano marketinško delavnico v Sloveniji, ki jo je izvedel že preko 120krat. Je reden pisec člankov v reviji Podjetnik, pri kateri sodeluje v svetovanju njihovim naročnikom. Med drugim se strategije gostujočih člankov seveda poslužuje tudi sam. Enega izmed njegovih člankov si tako lahko preberete na mladipodjetnik.si.

vse najboljse
Slika: Flickr

Mimogrede – te dni ima rojstni dan, tako da vse najboljše!

Kaj je pisanje gostujočih člankov?

Danes ima vsak malce drugačen pogled glede gostujočih člankov. Nekateri prisegajo na ta način kot edini, ki lahko resnično dvigne tvoj blog na višji nivo. Nekateri pravijo, da gre preprosto za preveč truda in premalo nagrade. Potem imamo tukaj članek z naslovom “The decay and fall of guest blogging for SEO” vsem znanega Matta Cuttsa iz Googla, ki je strah in trepet vseh tistih, ki mislijo, da lahko prinesejo okoli Googlove algoritme.

V veliki meri se z njim strinjam. Moje osebno mnenje glede gostujočih člankov pa je to, da gre za učinkovito strategijo grajenja blagovne znamke. Primarno vprašanje, ki si ga morate tako postaviti je naslednje:

[Tweet “Ali bi bralci, ki berejo ta blog, bili zainteresirani tudi za moj blog?”]

Veliko manjših podjetij (in posameznikov blogerjev!), ki začenjajo svojo poslovno pot na svetovnem spletu, poizkuša celo vrsto načinov za povečevanje njihovega dosega, popularnosti. Ti načini so npr. Adsense kampanje, PPC kampanje, oglaševanje preko družbenih omrežij ipd. Pogosto pa se zgodi, da je pravzaprav najlažji način pridobivanja potencialnih strank, prezrt. Govorim seveda o gostujočem bloganju.

Kaj je torej pisanje gostujočih člankov? Preprosto gre za obliko pisanja, ki jo ponudite v objavo blogom in spletnim stranem v vaši niši. V idealnih pogojih gre za “win-win” razmerje. Gostujoči blog dobi izvirno vsebino, ki prispeva k povečanju števila bralcev, v zameno pa dobite izpostavljenost novi publiki ter možnost grajenja vzajemnega odnosa z lastnikom gostujočega bloga.

Ko dovolite nekomu, da napiše članek za svojo spletno stran, mu omogočite, da z vašimi bralci deli svoje izkušnje in poglede. Tovrstna perspektiva predstavlja način predstavljanja drugačnih vsebin, ki na spletno stran prinesejo nove skupine ljudi, ki jih drugače sploh ne bi spoznali.

Vsekakor vse ni rožnato. Ponavadi se ljudje obotavljajo, da bi vključili gostujoče objave na svoji spletni strani. Zakaj? Dostikrat gledamo na svojo spletno stran kot na svojega otroka in ga tako tudi obravnavamo. Vendar tako kot otroci, tudi blogi rastejo in se učijo na izkušnjah drugih.

Nameni gostujočih člankov

Najprej bi rad povedal, kaj pisanje gostujočih člankov ni. Namen gostujočega članka ni pridobivanje povratnih povezav (a.k.a. linkov). To je passe, iz mode, ne delajte tega skratka. Če to ni glavni namen, kateri so potem pravi nameni?

  1. Vzpostavitev poznanstev
    S tem, ko objavite članek na gostujoči strani, postanete neke vrste partner. Takrat se vaše delo šele začne. S publiko, ki bere na gostujoči strani, se povežete preko komentarjev in jim odgovarjate na vse, kar jih zanima v zvezi s prispevkom.

  2. Razpršitev marketinških strategij
    Če je vaša edina marketinška strategija na področju offsite SEO gostujoče bloganje, potem ste v resnih težavah. Gostujoče bloganje mora biti del vaše marketinške strategije za pridobivanje novih bralcev, naročnikov, strank.

  3. Pridobitev novih bralcev (in potencialno naročnikov in kupcev storitev)
    Gostujoči članki so lahko zelo učinkovit način pridobivanja bralcev na svoj blog. Npr. Jon Morrow je zelo znan bloger, ki je imel s podobno strategijo preko 15.000 naročnikov na email novice, še preden je odprl svoj blog. V kolikor utegnete, si preberite objave na njegovi spletni strani – je mojster za pridobivanje spletnega prometa! Ali pa si oglejte njegovo strategijo za povečanje prihodkov na 6 mestno številko s pomočjo bloganja.

  4. Dvigniti pojavnost lastne blagovne znamke
    Ali to hočete ali nočete, danes je pot k uspehu ta, da imate vzpostavljeno blagovno znamko. In blagovna znamka ni samo vaše podjetje, blagovna znamka je vaše spletno mesto.

  5. Povečati obseg ciljne publike
    Če dobro počnete, kar počnete, zakaj ne bi o tem pisali? Pisanje gostujočih člankov poveča vaš doseg preko širjenja vašega znanja in izkušenj pri spletnih publikah, do katerih še nimate dostopa.

  6. Mreženje
    Pomislite na gostujoče članke kot na grajenje in spodbujanje odnosov z drugimi blogerji, ki imajo podobne interese. Vzajemno, organsko širjenje in promocija vsebin, ki jih kreira eden ali drugi, ima cilj v precej večjih končnih koristih za oba, kot pa če bi blogal vsak zase.

  7. Prisili vas oditi iz cone udobja
    Pisanje za svoj blog vam počasi preide v navado, kar je uporabna lastnost za vsakega blogerja. Po drugi strani pa pri vsaki navadi obstaja nevarnost, da padete v rutino. V tem primeru, da obravnavate določene tematike vedno na enak način. To lahko postane bralcu kmalu dolgočasno.

    Pisanje gostujočih člankov te po drugi strani prisili razmisliti o gostujoči strani, o načinu pisanja, ki ga ima lastnik te strani in o publiki, za katero piše.

Katerih je torej 9 razlogov, zaradi katerih bi Aleš Licas sprejel gostujoči članek?

1. Ker lahko

Thumbs up

Najbolj preprost odgovor. Sam sem kontaktiral njega in že zaradi tega dejstva ga to postavi v boljše “pogajalsko” izhodišče. Kar je na tem mestu pomembneje, pa je dejstvo, da je on sam blagovna znamka in zato obstaja velika možnost, da bo imel v tem položaju precej boljše možnosti pri pogajanjih.

2. Zaradi karme

Veliko uspešnih podjetnikov se razdaja na takšen ali drugačen način. Zakaj? Ker so lahko prepričani, da se jim bo to povrnilo nazaj. Mogoče se bo spomnil, da je tudi njemu na začetku njegove poslovne poti pomagal kdo od uveljavljenih podjetnikov.

3. Ker bo na ta način prišel do visoko kvalitetne vsebine

Blogerji ponavadi objavljajo na drugih blogih z namenom promocije lastnega posla. Zaradi tega se bodo maksimalno potrudili, da bodo njihovi članki sprejeti. In to pomeni pisanje visoko kvalitetnih vsebin. Če se vrnem k Jon Morrowu, ki sem ga omenjal malce višje. Ravno zaradi tega, ker je vedel, kakšne koristi prinašajo gostujoči članki, se je potrudil maksimalno, da jih je napisal čim bolj kvalitetno (v te članke je vlagal tudi po 20+ ur dela!).

4. Zaradi kredibilnosti

Obstaja preprost razlog, zakaj se gostujoči blogerji obrnejo na takšne bloge – takšen blog kot je lisac.si je viden kot pomemben vir na področju marketinga.

5. Ker bo to koristilo njegovim bralcem

Ene najbolj spregledanih koristi sprejemanja gostujočih člankov so koristi za vaše bralce. Gostujoči članki bodo vašim bralcem prinesli nove vpoglede na omenjene tematike. To bo ne samo osvežujoče, temveč vam bo dalo možnost oceniti, kateri stil pisanja je tisti, ki je poleg vašega lastnega za vaše bralce najbolj zanimiv. Druga velika prednost je ta, da lahko gostujoči avtorji pišejo o temah, ki vaše tematike dopolnjujejo. Različni avtorji lahko pomenijo različne tematike, različne poglede in različne sloge pisanje – kar v končni faza odvrača vaš blog, da postane predvidljiv in dolgočasen.

6. Zaradi mreženja.

mreženje
Slika: Flickr

Ko odprete vrata za gostujoče članke, omogočite vzpostavljanje odnosov z drugimi v vaši industriji. Že samo spoznavanje je lahko koristno, kaj šele kakšni skupni projekti v kasnejši fazi. Začetniki v tem poslu dostikrat pozabijo, da bloganje ni samo to, kaj veš, temveč tudi koga poznaš.

7. Več spletnega prometa

spletni promet
Slika: Flickr

V kolikor ima gostujoči avtor bralce, ki ga redno berejo, je velika verjetnost, da bodo le ti prebrali tudi gostujoči članek in ostale članke na gostujočem blogu. Rezultat bo v večji količini spletnega prometa za vas in vaš posel.

8. Ker se bo lahko osredotočil na druge stvari

počitek
Slika: Flickr

Eno izmed mojih trdnih stališč je to, da počnite tisto, kar resnično obvladate in se na tisto osredotočite. S tem, ko boste objavljali gostujoče članke, se boste lahko posvetili dejavnostim kot so SEO bloga, ustvarjanje močnejše prisotnosti na družbenih omrežjih, iskanje dodatnih načinov monetizacije bloga opd.

Priznajmo si namreč – bloganje je lahko časovno izjemno potratno. Mnogi blogerji se zavedo, kako pomembno je objavljati novo, svežo vsebino na konstantni ravni, šele ko njihov blog postane popularen. Pridobiti spletni promet na blog je eno in obdržati ga, je nekaj popolnoma drugega. S tem, ko dopustite objave gostujočih člankov, si lahko tudi odpočijete od pisanja in ustvarjanja.

9. Ker se na ta način lahko odprejo novi viri zaslužka

money streams
Slika: Flickr

Posledica gostujočih vsebin je več ciljnega spletnega prometa in posledično možnost večjega zaslužka.

Priporočam v nadaljne branje

  1. 4 Ways to Find Guest Blogging Opportunities
  2. The Ultimate Guide to Guest Blogging
  3. The Ultimate Guide to Advanced Guest Blogging
  4. Why You Suck at Guest Blogging (and What The Pros Do Differently)
  5. Learn how to increase authority, traffic, and leads through guest blogging!
Ali želiš napisati hudo uporaben članek za našo spletno stran na teme kot so spletno poslovanje, družbena omrežja, spletni marketing ipd.? Poglej naše zahteve in pošlji svoj članek!

Naslovna slika: Flickr

Dodaj odgovor