Slika: Wikimedia
* Besedno zvezo “content marketing” je težko prevajati, čeprav je mogoče na prvi pogled situacija drugačna. Content = vsebina, marketing = marketing. Vsebinski marketing? Mogoče. Za boljše razumevanje bom pustil besedno zvezo v angleškem jeziku. (prosim za vaše predloge pri prevodu v komentarjih)
V spletnem marketingu je content marketing tisti del posla, ki ima v zadnjem obdobju največ pozornosti. Težava se pojavi že v sami definiciji le tega. V kolikor boste vprašali več ljudi po mnenju, boste dobili zelo različne odgovore.
Content marketing opisuje vse vsebine, ki so pomembne za vaše bralce in ki posredno promovirajo vaše izdelke in storitve.
Na Content Marketing Institute lahko preberemo naslednjo definicijo (prevedeno in prirejeno):
Je tehnika v marketingu, ki ustvarja in distribuira pomembno in dragoceno vsebino za pridobivanje ciljne publike z namenom prodaje izdelkov ali storitev.
O content marketingu se je masivno začelo govoriti po Googlovih posodobitvah (še posebej po Pandi in Pingvinu), ko je veliko spletnih strani padlo iz spletnega iskalnika zaradi slabe vsebine ali povezovanja z stranmi, ki imajo takšno vsebino.
Slika: Flickr
Content marketing je tako postal neka čarobna palica s katero zamahnemo in izboljšamo pozicije naših strani. V resnici zadeva ni tako preprosta. Content marketing se ne smete iti samo zaradi tega, da se ga greste. Bistvo te oblike marketinga je v tem, da vzpostavite posel za na dolgi rok. Kvalitetni content marketing vam lahko pomaga pri:
- prometu na vašo spletno stran,
- grajenju avtoritete v vaši niši,
- grajenju vaše blagovne znamke,
- povezovanju s publiko,
- spreminjanju bralcev v kupce,
- …
Content marketing obstaja v večih pojavnih oblikah:
- članki,
- sporočila za javnost,
- PowerPoint prezentacije,
- “how-to” videi,
- objave na družbenih omrežjih,
- webinarji,
- podcasti,
- e-knjige,
- mobilne aplikacije,
- gostujoči članki,
- študije primerov,
- infografike,
- intervjuji,
- komentarji na blogih,
- …
Vsi potrebujemo navdih pri ustvarjanju vsebin
Slika: Flickr
Bodimo si popolnoma na jasnem. Ustvarjanje vsebin za sebe ali za svoje stranke, je intenzivno delo (tako časovno kot psihično in fizično!) in lahko povzroči resne kreativne blokade v razmišljanju. Ko pride ta trenutek, je dobro da smo pripravljeni. Pri tem so nam lahko v veliko pomoč spletna orodja oziroma spletni viri, ki so lahko generatorji ustvarjalnih idej.
Preden začnete uporabljati ta orodja, pa morate narediti domačo nalogo glede samih ključnih besed a.k.a. onsite SEO. Dobro je namreč, da ustvarjate naslove, ki imajo vsaj nekaj iskanj na ključne besede, za katere želite, da vam prinašajo promet. Dobre naslove objav se boste naučili delati s prakso, na srečo pa lahko najdete na spletu kar precej kvalitetnih člankov na to temo.
Naj na hitro omenim samo naslednje: naslovi naj bojo takšni, ki prinašajo promet, vendar ne izhajajo iz preveč konkurenčnega okolja (guglajte “saturated niches“). Obenem pa morajo ti naslovi biti pisani primarno za bralce in ne za spletne iskalnike.
20 spletnih virov za iskanje navdiha za vaš content marketing
Spodaj predstavljam izčrpen seznam spletnih virov, ki jih lahko uporabljate pri iskanju idej za ustvarjanje vsebine. Gre za preverjena orodja, ki se jih sam dnevno poslužujem (v kolikor imate dodatne spletne vire, ki jih sami uporabljate, pa jih ni na seznamu, mi jih sporočite v komentarjih).
Mojih top 5 spletnih virov bi bilo: Topsy, Quora, Google Suggest, Feedly, Alltop.
- Google Adwords Keyword Research Tool
- Google Suggest & Related Searches
- Google News
- Google Trends
- YouTube Suggested Search
- Topsy
- Followerwonk
- Quora
- Soovle
- Reddit je sestavljen iz dveh besed: “read it” in “edit it”.
- Reddit ima močno kulturo svobodnega govora in izjemno malo pravil glede tipov besedil, ki so lahko objavljeni. (to jih je velikokrat spravilo že v resne težave)
- Reddit pojav. Gre za izjemen pojav, ko neka manjša spletna stran, ki je objavila besedilo na Redditu dobi naenkrat ogromno obiska s tega spletnega mesta. Toliko, da se strežniki, ki gostujejo to malo spletno stran, ponavadi sesujejo.
- Linked in groups
- Übersuggest
- Feedly
- Inbound.org
- http://www.delicious.com/
- Alltop
- Slideshare
- Omgili
- Scoop.it
- TweakYourBIZ
Iskanje ključnih besed je najverjetneje primarno izhodišče za mnoge, ki se ukvarjajo s tem področjem. Orodje je sicer precej robustno in se osredotoča predvsem za iskanje na makro nivoju, a vam navkljub temu lahko ponudi odlično izhodišče pri iskanju naslovov oziroma idej za ustvarjanje vsebin.
Google Suggest funkcionalnost nam je že tako samoumevna, da se pravzaprav ne zavedamo njenega potenciala, ki ga ima pri iskanju idej za ustvarjanje vsebine. Gre za hiter vpogled v sorodne besede in iskanja, ki so povezana z vašo poizvedbo.
Potrebujete novice iz vašega področja? Google News ponuja targetirane novice, ki se navezujejo na vaše področje. V kolikor se v novicah pojavi npr. nek kontroverzen članek iz vašega področja, je to lahko odličen povod za vzpostavitev vaše vsebinske strategije.
Na sliki lahko vidite graf, ki prikazuje pojavnost besedne zveze “content marketing” od leta 2009 do danes. Google Trends je izjemno močno orodje, ki ga uporabljajo spletni mojstri za iskanje trendov pojavljanja ključnih besed, oziroma trendov rasti določenih ključnih besed.
YouTube Suggested Search je pogosto prezrto orodje, kar je pravzaprav smešno, saj gre za 2 ali 3 največji spletni iskalnik na svetu. To orodje je še posebej zanimivo, ker uporabniki iščejo videe včasih na malce drugačen način, z drugačnimi besedami in ravno tu si lahko pomagate s tem orodjem.
Topsy je fenomenalno orodje, primarno gre za spletni iskalnik po objavah na družbenih omrežjih s poudarkom na Twitterju in Google+. Da si malce predstavljate za kakšno pošast gre, vam lahko povem, da Topsy dnevno indeksira pol milijarde tvitov in da ima v svoji bazi indeksirane vse tvite od leta 2006!! V New York Timesu so celo zapisali da Topsy išče bolje po tvitih, kot pa Twitter sam.
S tem orodjem lahko delate marsikaj. Analizirate konkurenco, sledite svoji lansirani oglaševalski kampanji, analizirate zgodovinske podatke, najdete ključne osebe v vaši niši in še in še.
Priporočam!
V svetu spletnega marketinga so temelji še danes relativno enaki. Potrebujete učinkovite ključne besede in strategijo spletnih povezav. Z eno izjemo. V kolikor boste želeli videti resnično dobre rezultate, boste morali dodati temu učinkovito strategijo objavljanja na družbenih omrežjih.
Followerwonk je orodje, ki vam bo predvsem omogočilo, da tvitate pametneje! Izjemen vir podatkov za navdih pri iskanju idej na vašem področju in še posebej pri iskanju pomembnih oseb znotraj vašega področja.
Analiza sledilcev, primerjava uporabnikov, analiza tega, kdaj so vaši sledilci aktivni. To so samo ene izmed možnosti, ki vam jih to orodje ponuja.
Quoraje eden izmed mojih top 5 virov, na katerega se definitivno obrnem, ko iščem ali odgovor na kakšno vprašanje ali pa iščem nove ideje za pisanje vsebin. Quoro sta ustanovila bivša zaposlena pri Facebooku, Adam D’Angelo in Charlie Cheever. Ko so Charliea vprašali po razlogu za Quoro, je ta odgovoril, da do tistega trenutka spletne strani, ki so se ukvarjale z vprašanji in odgovori, preprosto niso bile dovolj dobre.
Dober članek na to temo je spisal tudi Boštjan Špetič iz Zemante, ko navaja 4 razloge, zakaj bi morali uporabljati Quoro: 1. Gre za spletno mesto, kjer lahko najdete potencialne bralce. 2. Gre za spletno mesto, na katerem si lahko povečate svojo kredibilnost. 3. Gre za spletno mesto, na katerem si lahko povečate svojo avtoriteto. 4. Gre za spletno mesto, na katerem boste našli vsebine, ki se jih splača obravnavati.
Soovle nosi moto:“Let the Web help.” oziroma “Naj vam splet pomaga.”. Gre za neke vrste spletni iskalnik za spletne iskalnike. Je iskalno orodje, ki se ga da prilagoditi vašim potrebam in tako lahko naenkrat išče (v realnem času!) po 15 spletnih iskalnikih.
Deluje na način Google Suggest, z razliko da ponuja precej bolj široki pogled na potencialne besede iz dolgega repa.
Priporočam!
Reddit je spletno mesto, kjer registrirani uporabniki objavljajo svoje vsebine v obliki spletnih povezav ali besedil. Ostali uporabniki potem glasujejo z glasom gor ali dol. Na ta način se te objave potem razvrščajo na spletni strani. Vsebine so organizirane po področjih oziroma t.i. subreddits.
Naj povem nekaj zanimivosti v zvezi z Redditom:
LinkedIn Groups je spletno orodje, izjemno primerno za pregled vsebin znotraj določene niše. Linkedin skupine ponavadi razkrivajo kaj je pomembno za določeno industrijo. To pa za vas pomeni kvaliteten vir podatkov za vsebine, s katerimi lahko dosegate svojo ciljno publiko.
UberSuggest.org je spletno orodje, ki vam generira ključne besede in je super za tisti čas, ko imate pomanjkanje idej. Ubersuggest sem sam uporabljal predvsem na začetku svoje poti, sedaj pa precej manj. Ena izmed močnejših strani, ki jo ima to orodje, je to, da lahko iščete ključne besede glede na nakupovanje (shopping). Se pravi, da lahko iščete besede, ki ponavadi pripeljejo obiskovalca do spletnega nakupa.
Feedly je spletno orodje, ki ga poleg Dropbox-a, Evernote-a in seveda e-pošte, uporabljam vsak dan. T.i. “RSS feeds” je v tem trenutku najboljši način, kako slediti novostim na različnih spletnih straneh, brez da bi jih vsakokrat obiskovali.
Ko naenkrat presežeš 200+ spletnih mest, brez tovrstnega orodja preprosto ne gre.
Še posebej je to orodje postalo popularno po 1.juliju, ko se je upokojil Google Reader.
Inbound.org je zanimivo spletno mesto, saj se omejuje predvsem na vsebine povezane s t.i. “inbound marketingom“. Kaj sploh je inbound marketing? Po definiciji gre za obliko marketinga, kjer se pozornost potencialnih strank privablja s pomočjo zanimivih vsebin preko blogov, podcastov, videov, eknjig ipd.
Eden izmed ustanoviteljev te strani je Rand Fishkin iz MOZ-a, kar govori v prid kvalitete.
Se pravi v kolikor vas zanima tematika okoli SEO, spletni marketing, content marketing ipd., potem je Inbound.org za vas.
Delicious je ena izmed starejših spletnih strani za shranjevanje spletnih zaznamkov, saj je bila ustanovljena že leta 2003.
V letu 2005 jo je kupil Yahoo in do konca leta 2008 naj bi imela preko 5 milijonov uporabnikov. Yahoo je to stran prodal leta 2011 podjetju AVOS Systems. Od takrat naprej je šla skozi popolno prenovo.
Danes je po mojem mnenju samo še senca svoje stare slave, a kljub temu jo ne gre popolnoma odpisati.
Alltop je vrsta spletnega agregatorja, ki pa se razlikuje od spletnega iskalnika ali RSS bralnika. Prednost pred spletnim iskalnikom ima v tem, da omogoča lažji pregled novic na nekem področju. To je tudi taista razlika glede na RSS bralnik, saj ne daje toliko prednost viru novice ampak njenemu področju.
Na spletni strani imamo tako področja kot je delo, zdravje, kultura, hobiji, tehnologija, finance, ljudje in šport.
Soustanovitelj Alltop-a je Guy Kawasaki, o katerem sem na GR8.si povedal že kar nekaj besed.
Ko potegnem črto – gre za spletni vir, ki vam da hitri pregled nad tem, kaj objavljajo top blogi v vaši industriji.
Slideshare je pogosto prezrto orodje za content marketing. Gre za uveljavljeno storitev, ki je na spletu že od leta 2006 in ima danes približno 58 milijonov unikanih obiskovalcev , od tega jih je kar 16 milijonov registriranih.
Kaj sploh je Slideshare? Nekateri pravijo, da gre za platformo podobno Youtube-u, le za prezentacije. Uporabniki lahko naložijo svoje datoteke v obliki PowerPoint, PDF, Keynote ali OpenDocument prezentacij in jih potem ali delijo z ostalimi ali pa shranijo samo v privatni verziji. Nekatere storitve podobne Slideshare-u so npr. Scribd.com, Issuu in Docstoc.
Sam uporabljam Slideshare kot eno izmed strani, s katerimi “vozim” na nekatere svoje affiliate strani dodaten promet.
Omgili (akronim za “Oh My God I Love It”) je spletni iskalnik, ki išče predvsem po forumih, diskusijskih skupinah, in podobnih platformah. To orodje je predvsem zanimivo za lastnike forumov, saj Omgili ponuja svoje orodje, ki ga lahko dodate svojemu forumu z namenom indeksacije in na ta način povečate možnost povečanja spletnega prometa.
Scoop.it helps you cut through the noise on social media to uncover what matters. Create topics, share content, develop your community and discover the most popular topics online.
Scoop.it je spletno orodje, ki vam lahko pomaga pri iskanju novih idej v vaši niši. O tem, kaj vse vam omogoča, vam predlagam, da si pogledate članek z naslovom Scoop This: A Comprehensive Guide to Scoop.it for Content Curation, kjer je opisan podrobni vodič po orodju.
TweakYourBIZ je spletni generator naslovov za vaše vsebine. Preprosto fenomenalna zadeva, ki vam lahko služi za ustvarjanje kreativnih naslovov. Eno izmed tistih orodij, ki je nepogrešljivo, v kolikor pišete vsebine vsak dan.
Namesto zaključka
Upam da sem vam s seznamov spletnih orodij prihranil vsaj malce stresnih situacij pri ustvarjanju vsebin. Tovrstnih orodij je seveda precej več, izpostavil sem predvsem tiste, ki so precej razširjeni ali pa jih sam pogosto uporabljam.
V kolikor imate kakšno orodje, ki bi ga radi izpostavili, ga omenite spodaj v komentarjih.
Over and out.
Comments
Hvala, super članek. Nekaj zadev sem že poznal, najde pa se tudi kakšna nova, ki jo bo potrebno naštudirati. Keep going 🙂